Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a srovnání spekter u různých modelů klavírů
Peloušek, Tomáš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavíru. V úvodu pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na konstrukci a zvukovou barvu a podrobně rozebírá vliv jednotlivých částí nástroje na zvukovou barvu. Následující část se zaměřuje zejména na téma spektrální analýzy v hudebním pojetí zvukové barvy. V další části je popsán průběh měření konkrétních hudebních nástrojů u výrobce v bezodrazové komoře. Následují použité metody a výpočty a v závěru práce komentuje výsledky analýzy souboru získaných vzorků.
Simulace zkreslení zvukového signálu v percepčním zvukovém kodéru
Peloušek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby programu, který simuluje zkreslení vznikající při ztrátovém kódování zvukového signálu, a to v programovacím prostředí MATLAB. V rámci práce byl vytvořen kodér s dynamickou alokací bitů a přepínám délek oken pro váhování, který v závislosti na uživatelském požadavku na velikost datového toku mění výslednou subjektivní kvalitu signálu. Teoretická část představuje rešerši základních principů ztrátového kódování a detailněji popisuje fungování kodéru standardu MPEG 1 vrstva 3. V praktické části je pak popsán princip fungování realizovaného programu a jeho součástí. Dále je provedeno srovnání kvality výstupu programu pro různé úrovně zkreslení s odpovídajícím nastavením u běžně dostupného kodéru MP3 a to pomocí metody PEMO-Q.
Analýza spekter a ADSR u různých druhů cembal
David, Václav ; Peloušek, Tomáš (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice analýzy časově proměnného frekvenčního spektra cembala a jeho amplitudové obálky v čase. V úvodu je popsáno, jakým typem nástroje cembalo je, taktéž vylíčena historie instrumentu, a především popsána konstrukce a princip tvorbu tónu. V následující části se zabývá již samotným měřením výstupního signálu nástroje a posléze jeho spektrální analýzou, kde se rozebírá téma zvukové barvy, chování harmonických složek tónu. Zkoumá se tvorba inharmonicit u jednotlivých rejstříků cembala a poslední podkapitola se věnuje ostrosti tónu v jeho časovém průběhu.
Simulace zkreslení zvukového signálu v percepčním zvukovém kodéru
Peloušek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby programu, který simuluje zkreslení vznikající při ztrátovém kódování zvukového signálu, a to v programovacím prostředí MATLAB. V rámci práce byl vytvořen kodér s dynamickou alokací bitů a přepínám délek oken pro váhování, který v závislosti na uživatelském požadavku na velikost datového toku mění výslednou subjektivní kvalitu signálu. Teoretická část představuje rešerši základních principů ztrátového kódování a detailněji popisuje fungování kodéru standardu MPEG 1 vrstva 3. V praktické části je pak popsán princip fungování realizovaného programu a jeho součástí. Dále je provedeno srovnání kvality výstupu programu pro různé úrovně zkreslení s odpovídajícím nastavením u běžně dostupného kodéru MP3 a to pomocí metody PEMO-Q.
Analýza a srovnání spekter u různých modelů klavírů
Peloušek, Tomáš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavíru. V úvodu pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na konstrukci a zvukovou barvu a podrobně rozebírá vliv jednotlivých částí nástroje na zvukovou barvu. Následující část se zaměřuje zejména na téma spektrální analýzy v hudebním pojetí zvukové barvy. V další části je popsán průběh měření konkrétních hudebních nástrojů u výrobce v bezodrazové komoře. Následují použité metody a výpočty a v závěru práce komentuje výsledky analýzy souboru získaných vzorků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.