Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bitcoin: Mediální obraz kryptoměny
Keprtová, Tereza ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Záměrem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem referují česká média o relativně novém a složitém fenoménu z oblasti peněžní sféry - virtuální měně bitcoin. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy byly zkoumány všechny tištěné tituly, ve kterých se v období mezi lety 2009 a 2016 objevila o bitcoinu relevantní zmínka. Práce je rozdělena do několika kapitol. Teoretická část obsahuje mediální koncepty zabývající se procesem nastolování témat, utvářením mediálního obrazu a konstrukcí sociální reality skrze masová média. Z teoretického hlediska byl hlubšímu bádání podroben i předmět zkoumání kryptoměna bitcoin. Následující metodologická část práce seznamuje s hlavním cílem výzkumu, výzkumnými otázkami a designem výzkumu. Analytická část nabízí přehledné znázornění získaných výsledků, které byly poté interpretovány a porovnány s předem stanovenými hypotézami. V závěru jsou shrnuty sesbírané poznatky hovořící o mediálním obrazu virtuální měny bitcoin v českém tisku. Práce se jako první v České republice zabývá problematikou virtuální měny bitcoin z hlediska mediálního diskurzu a její ambicí bylo shromáždit na toto téma zcela nové informace.
PR před kamerou: Mediální obraz Public ralations jako profese v české a britské televizní produkci
Kopová, Daniella ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Práce si klade za cíl přispět k poznání mechanismů stereotypizace na příkladu PR pracovníků. S využitím prizmatu jedné z klíčových forem kultury - filmu a seriálové tvorby - zkoumá způsob reprezentace public relations jako profese na televizní obrazovce v České republice a Velké Británii, určené konkrétním korpusem televizních produktů v časově vymezeném období 2000-2017. Teoretická východiska staví na myšlenkách Waltera Lippmanna, dále zúžených na filmový stereotyp. Analytická část vychází z předpokladu, že profesní reputace světa PR je ovlivněna negativním mediálním obrazem. Nástrojem práce je kvalitativní, tematická analýza, která pomocí kategorizace umožnila sestavení profesního portrétu PR pracovníka, podloženého konkrétními citacemi. Analýza je zaměřena jak na interpretaci povahových vlastností postav a jejich vystupování, tak na užitá témata. Výstupem práce je ucelený televizní obraz PR profese, jehož hlavní rysy se napříč spektrem české a britské televizní produkce příliš nerozchází. Postavy vykazují sklony k sebestřednosti, absenci etických hodnot a nadřazený postoj ve vztahu ke klientům a zástupcům tisku, rámující komunikaci jako prostředek k ovlivnění příjemců. Závěr patří reflexi nad možným dopadem na budoucnost profesionalizace oboru.
Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na časopis Charlie Hebdo v české veřejnoprávní a soukromé televizi
Fládrová, Anna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalá ská práce na téma Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na asopis Charlie Hebdo v eské ve ejnoprávní a soukromé televizi se v nuje výb ru reportáží odvysílaných dv ma eskými televizemi, a to ve ejnoprávní ( T 1) a soukromou (TV Nova). Ú elem této práce je kvalitativní obsahovou analýzou zjistit, jaké je vyzn ní t chto reportáží, a tím pádem mediálního obrazu islámu po útoku na francouzský satirický asopis Charlie Hebdo. V první ásti práce jsou uvedeny informace o islámu, asopise Charlie Hebdo a událostech vztahujících se k tomuto tématu, následn teoreticky vymezeny pojmy z oblasti médií, jejich obsahu a výzkumu. Poté jsou charakterizována jednotlivá média a jsou p iblíženy i zkoumané reportáže. Další ást práce se v nuje vlastní analýze výstup a porovnání výsledk mezi zkoumanými médii. Klí ová slova Mediální obraz, porovnání mediálního obrazu, islám, islamofobie, negativní stereotypizace islámu, útok na Charlie Hebdo, terorismus, svoboda slova, ve ejnoprávní televize, soukromá televize, kvalitativní analýza
Proces s protektorátní vládou a jeho mediální obraz v dobovém tisku
Schönfeldová, Dagmar ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce "Proces s protektorátní vládou a jeho mediální obraz v dobovém tisku" pojednává o průběhu soudního procesu s bývalou protektorátní vládou a jeho zobrazení v soudobém tisku. Cílem bylo analyzovat jednotlivé články deníků Lidová demokracie, Svobodného slova, Rudého práva a deníku Čas ve sledovaném období měsíců duben až srpen roku 1946, které byly pro toto soudní přelíčení klíčové. S tématem úzce souvisí problematika poválečných retribucí jako prostředku vyrovnání se s minulostí. Poválečné období, které následovalo po květnu 1945, bylo příznačné snahou státu po obnovení politické a hospodářské stability válkou poznamenaného státu, ale také všudypřítomnou snahou po pomstě a potrestání zrádců a kolaborantů. Mimořádnost soudního procesu s protektorátní vládou se projevovala v řadě odchylek od řádného soudního procesu. Nestandardní byla například aplikace dekretů prezidenta republiky, forma obžaloby, přítomnost soudců lidu v senátech mimořádných lidových soudů aj. Jednotlivé deníky se k procesu vyjadřovaly s různou intenzitou a k osobám obžalovaných či představitelům soudu zaujímaly odlišná stanoviska. Veliký mediální ohlas vzbudilo především vyhlášení rozsudku a snahy o revizi znění rozsudku.
Mediální obraz československé účasti na Světové výstavě v Montrealu 1967 v dobovém tisku
Dražilová, Veronika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Magisterská diplomová práce "Mediální obraz českoslovanské účasti na Světové výstavě v Montrealu 1967 v dobovém tisku" si klade za cíl předložit mediální obraz československé účasti na Expo 67 pomocí analýzy vybraného denního tisku a společenských a kulturních časopisů. Zasazuje československou účast na výstavě do politických, kulturních, ideologických a mediálních souvislostí a nastiňuje vývoj světových výstav. Práce představuje samotnou montrealskou výstavu a podává informace o účasti Československa. Na tomto základě je postavena druhá část práce, která předkládá mediální obraz vybraného dobového tisku o této události a pomocí analýzy objektivity poukazuje na míru fakticity a nestrannosti. Zvolené deníky a časopisy byly sledovány po dobu osmu měsíců a při jejich zkoumání bylo přihlédnuto ke způsobu referování, ideologickému zatížení i celkovému zájmu vybraných médií o tuto akci. Důležitým faktorem byl i vliv uvolňující atmosféry druhé poloviny 60. let v Československu i fakt, že výstava se konala v kapitalistické zemi. Výsledkem všech těchto okolností je mediální obraz, který byl otištěn v jednotlivých periodikách a který tvoří celkový náhled médií na tuto událost, jež je předložen v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.