|
Knowledge management
Kurišová, Anna ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Surovec, Jan (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl navrhnout metodiku zavedení managementu znalostí v společnosti. Dalším cílem je implementovat navrhnutou metodiku na podmínky konkrétní společnosti. V závěre práce jsou určené možné problematické oblasti, které by mohli bránit úspěšnému zavedení managementu znalostí. Zároveň jsou představené návrhy řešení možných problémů. Společnosti, které zatím nad zavedením managementu znalostí neuvažovali jsou v nevýhodě oproti tým společnostem, které management znalostí úspěšně využívají ve svých firemních procesech. S rostoucím významem lidského kapitálu se efektivní práce se znalostmi zaměstnanců stává čím dál důležitější.
|
|
Úloha CIO ve společnosti
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Čím je CIO ve znalostní společnosti v době velkého třesku informací a v prostředí globální vesnice? Čím byl v sedmdesátých letech minulého století? Čím by se chtěl stát v budoucnosti? Jaké pro to má předpoklady a jaké handicapy? To jsou otázky, na které tato práce hledala odpovědi. Znalostní společnost bude nadále potřebovat informace koordinovat, přenášet a opakovaně využívat a této potřebě nejlépe poslouží IT. CIO směřuje od nového druhu manažera přes technologa k hybridnímu manažerovi, který spojuje technologické znalosti a obchodní dovednosti s interpersonálními -- soft-skills. Se znalostí širších souvislostí a podporou týmu musí CIO provádět rychlá rozhodnutí, jejichž hlavním úkolem je generovat přidanou hodnotu. Generování této přidané hodnoty se zdá být špatně měřitelným, a to ohrožuje pozici CIO stejně jako snižování rozpočtu IT, outsourcování jejich činností nebo vytěsňování CIO z výkonného týmu. Cesta k úspěchu může vést přes vytváření vlastních vizí a efektivní zvládání komunikace, ale i přes vytváření synergie.
|
| |
|
Support of decision making process in entreprenurship
Procházková, Katarína ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Nábělková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rozhodování v podnikání.Postupne definuje pojem manažerské rozhodování, management znalostí. Propojení obou pojmů je v Business Intelligence, které dává data do srozumitelné podoby. Jeden ze systémů, které Business Intelligence využívají, je i řízení vztahů se zákazníky (CRM). Je to systém, který napomáhá k uspořádání vztahů se zákazníky, sbíra o nich data a nabízí bohatý zdroj informaci, podle kterých sa dokáže podnik rozhodnout o svých dalších podnikatelských záměrech. Praktická část je věnovaná systému CRM v organizaci AIESEC, která ho každodenne využívá ve svých činnostech. Cílem této práce je navrhnout postup řešení pro CRM, aby ho bylo možné ve vyšší míře využívat na úrovni rozhodování, celkové rozhodování zefektivnit a zrychlit. Navržené jsou dvě varianty, z kterých jsem na základě zadaných kritérií vybrala jednu, která je pro organizaci AIESEC vhodnější.
|
| |
| |
|
Management znalostí v organizaci
Mudroch, Lukáš ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Rajchart, Josef (oponent)
Práce se věnuje aplikaci managementu znalostí na příkladu konkrétní firmy. Znalosti jsou často nedoceňovaným aktivem, jejich řízením lze dosáhnout značné konkurenční výhody. Management znalostí nelze chápat jako izolovanou disciplínu, ale jedná se naopak o komplexní přístup napříč všemi oblastmi života organizace. Důležitým východiskem je vhodné organizační uspořádání, z něj vycházející styl řízení, významnou roli hraje úroveň firemní kultury a další aspekty. Vše se odvíjí od toho nejpodstatnějšího, což je poslání organizace.
|