|
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Lukeš, Jaroslav ; Hrabec,, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomní projekt se zabývá územím sportovně rekreačního areálu v Brně Komárově. Hlavní částí je návrh nového cyklistického stadionu Favorit Brno. Součástí zadání je zpracování i urbanistického plánu přestavby a dostavby rozlehlého území na jihu Brna v městské části Brno Komárov. Urbanistický návrh je koncipován jako převedení celého území pro sportovní aktivity různého druhu pro, co nejširší veřejnost. Samotný návrh cyklistického stadionu vychází z myšlenky využití prvků kola jako architektonicky zajímavé součásti stavby, v tomto případě zejména výpletu kola. Stadion by se stal novou dominantou okolí a přilákal tak širokou veřejnost.
|
|
Převodovka mobilní elektrocentrály
Kolka, Roman ; Hubáček,, Tomáš (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Vypracovaný projekt předkládá komplexní návrh převodovky přenosné mobilní elektrocentrály určené k provádění předletové přípravy vrtulníků. Vlastní řešená převodovka je navržena v souladu se zadanými hodnotami, které vychází z požadovaných elektrických parametrů elektrocentrály jako celku a dále s ohledem na parametry hnacího turbínového motoru. V úvodní části projetu je s ohledem na zadané parametry a konstrukční dispozice proveden návrh kinematického schématu soukolí, ze kterého následně vychází celá koncepce a výsledná podoba převodovky. V dalších etapách projektu je provedena optimalizace ozubení, návrh uložení kol převodovky a návrh olejového systému. Realizační část projektu spočívá v komplexním konstrukčním návrhu převodovky, který je proveden v 3D prostředí Pro/Engineer. V závěru projektu je stručně zhodnocen celý konstrukční návrh a dále jsou přiblíženy úvodní provozní zkušenosti s vyrobenou a zkoušenou převodovkou.
|
|
Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Málek, Jan ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
|
|
Hydrokolo - studie proveditelnosti
Kunovský, Lukáš ; Kárník, Jan (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje návrh hydraulického systému speciálně určeného pro pohon jízdního kola, který je realizován pomocí hydrostatických převodníků. Podává informaci o potřebných elementech a postupu jejich volby, kde se zaměřuje především na ušetření hmotnosti a minimalizaci ztrát. Kromě vlastních úvah rozebírá i dřívější koncepty, ze kterých přejímá vhodná vylepšení. V představeném plánu pak ukazuje způsob efektivního ověření reálných parametrů celku i dílčích členů.
|
| |
|
LED osvětlení jízdního kola
Čmelík, Matouš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
V semestrální práci navrhuji osvětlení jízdního kola pomocí LED diod, které jsou napájené z alternátoru. Navrhuji osvětlení s akumulátorem, který se při jízdě dobíjí a při zastavení umožňuje nepřerušené osvětlení kola. Celý koncept je navržen, tak aby výsledná cena byla co nejnižší. Celé zapojení navrhuji, aby šlo vložit do stávajícího osvětlení kola Eska či Favorit a nevzbuzovalo pozornost. Použití měničů zaručuje vysokou efektivitu celého konceptu. Použití LED diod zaručuje vysokou svítivost oproti standardnímu řešení s žárovkami.
|
| |
|
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
|
|
Nápravy moderních osobních automobilů
Tichý, Ondřej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Zaměřením této bakalářské práce je popis typů používaných náprav a jejich moderní řešení a modifikace, které s sebou přináší použití elektronických a hydraulických systémů. Jsou zde uvedeny jejich vlastnosti. Další část práce pojednává o nápravových diferenciálech a jejich moderních elektronických náhradách. V poslední kapitole jsou zmíněny nejpoužívanější typy brzd, brzdové asistenční systémy a hlavní typy vozidlových kol.
|
|
Analýza možností aktivního tlumení pro dopravní prostředky
Svoboda, Jakub ; Houška, Pavel (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se dotýká problematiky aktivního a poloaktivního tlumení a možností jeho uplatnění v kontextu dopravních prostředků. Počátek dokumentu je věnován pojednání o aktuálním stavu, významných aplikacích a patentech na tomto poli. Jelikož je každé z dílčích použití poměrně specifické, další část postihuje pouze vybranou oblast, a to tlumící jednotku jízdního kola. V duchu této volby byla provedena reálná měření i simulace s cílem ověřit použitelnost takových zařízení v praxi.
|