Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly ve stravovacích návycích u sportovců bydlících doma a na internátě
Hejduková, Hedvika ; Vilikus, Zdeněk (vedoucí práce) ; Veselský, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na stravu sportujících adolescentů a souvislosti, které jejich stravovací návyky ovlivňují. Teoretická část je věnována rozsáhlému rozboru adolescenta po psychologické stránce, nejen v rámci vývojové psychologie, ale také vzájemnému ovlivňování se s okolím. Součástí teoretické části je dále fyziologie zátěže a základy výživy společně se sportovní výživou zaměřenou na rychlostně vytrvalostní výkon. Praktická část se skládá ze zhodnocení stravovacích návyků u skupiny adolescentů žijících doma a skupiny adolescentů žijících na internátě. Z celkového počtu 21 sportujících adolescentů se sedm adolescentů zdrželo spolupráce. Ačkoliv se tak pokryl vzorek různých rysů tohoto komplikovaného věku, současně došlo k snížení vzorku, který byl předmětem hodnocení stravovacích návyků a rozdíly se tak staly ne zcela měřitelné.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Mrlíková, Markéta ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem je restat obce Jaroslavice. Před válkou byla významným městečkem, ale dnes se jedná o upadající sídlo. Problémem se stal odsun německého obyvatelstva po válce a poté blízkost střežené hranice. Tato práce se zaobírá možností žití v pohraničí a návratem života do zapomenutého kraje. Navrhuje propojená starého s novým. Těžištěm práce je rekonstrukce majeru v podzámčí. Ten se nachází na okraji centra obce Jaroslavice a navazuje na nově navrhovanou část obce. Parcela majeru se tak stává pojítkem mezi historií a současností. Svou náplní reaguje na současné i navrhované funkce a vybavenost obce. V majeru tak vzniká zázemí pro žáky nedaleké nově navrhované střední školy. To zahrnuje ubytování, stravování i pobytový dvůr. To se prolíná se zázemím umělců a galerií, jenž navazuje na centrum obce. Ve svých funkcích také umožňuje propojení prostorů do sálu, který doplňuje chybějící prostor v obci.
Internátní péče ve školách pro sluchově postižené v ČR - od r. 1786 po současnost
Ondráčků, Alex ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
(česky): V této bakalářské práci je popsán historický vývoj internátní péče v českých školách pro sluchově postižené a v tehdejších ústavech pro hluchoněmé od roku 1786 až po současnost. Zmiňuje režim internátů, mimoškolní činnosti žáků, pedagogický dozor a vybavení internátů. Režim je rozdělen na časové úseky. Práce se zabývá i komunitou Neslyšících, jak v zahraničí tak i u nás. Zkoumá vliv internátu na tuto komunitu. Poznatky jsou usouvztažněny s individuálním vývojem dítěte na internátě, vliv internátu na osobnost dítěte. V práci je čerpáno z odborné jak dobové, tak současné literatury, legislativních norem a jiných dokumentů. Závěr práce popisuje výsledky zkoumání dané problematiky. Internát je pro děti deprivující. Pro neslyšící děti taktéž, pokud nemají komunikaci ve svém mateřském jazyce (znakový jazyk) mezi sebou a ostatními, kontakt s okolím a vykonáváním každodenních činností obvyklých v běžné rodině. Na internátě se rozvíjí komunita Neslyšících, zaniknutím internátů vymizí i tato komunita. Nejlepším řešením jsou samostatné byty s malými skupinami dětí, které do školy dojíždějí a učí se samostatnosti. Tento model funguje mimo jiné i ve Švédsku. Rodinný model s individuálním přístupem by minimalizoval negativní projevy dětí umístěné mimo svou rodinu.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času sluchově postižených lidí, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.
Měnící se role vychovatele v životě člověka se sluchovým postižením
Kronusová, Martina ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Bakalářská práce informuje o rozdílných poměrech na internátech pro osoby se sluchovým postižením dnes a v minulosti. Podává zkušenosti neslyšících a mapuje dostupnou literaturu. Teoretická část objasňuje základní pojmy související se sluchově postiženými osobami, komunikací, přehledem metod vzdělávání neslyšících, ústavy pro neslyšící, definuje výchovu, vzdělávání a pedagogické pozice, zabývá se internátem v kontextu historie a současnosti. Praktická část popisuje reálné zkušenosti osob se sluchovým postižením s životem na internátě a s vychovateli prostřednictvím analýzy dotazníkového šetření.
Budovy pro vzdělávání - energie a vnitřní prostředí
Čišecký, Ladislav ; Adam, Pavel (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje hodnocení vnitřního prostředí školního komplexu v atypickém himalájském vysokohorském prostředí, který je zcela závislý na energiích pochá-zejících z obnovitelných zdrojů. Konstrukční řešení budov umožňuje maximální využití slu-neční energie, které je jako jediné v oblasti dostatek. V práci jsou tyto budovy podrobně popsány. Rovněž je popsáno měření, které celoročně v objektech probíhalo. Výstupy z měření jsou porovnány s požadovanými hodnotami. Součásti práce jsou i matematické simulace na modelech vytvořených v software BSim. Výstupem simulací je pak hodnocení využití energie a návrh vhodných opatření na zlepšení stávajícího stavu.
Vysokoškolský internát
Švehla, Ľuboš ; Ing.Jitka Spáčilová (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Novostavba vysokoškolského internátu v Trnave s piatimi nadzemnými podlažiami je osadená na rovinatom pozemku. V prvom podlaží sa nachádza technická časť objektu, priestor pre prechodné ubytovanie a samostatná predajná plocha. Časť druhého nadzemného podlažia tvoria priestory pre administratívu, druhá časť tohto podlažia, rovnako ako zvyšné tri, sú navrhnuté ako bunkový ubytovací systém pre študentov. Celková kapacita ubytovaných študentov je 134. Nosný systém budovy je skeletový monolitický železobetónový s výplňovými obvodovými stenami z keramických tvaroviek. Plochá strecha objektu nie je pochôdzna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.