Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití interaktivní tabule v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Doležalová, Andrea ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Anotace: Diplomová práce by měla přiblížit problematiku využití interaktivní tabule v hudební výchově, její výhody, případně nevýhody. Cílem teoretické části je postihnout historii využívání IT, základní typy tabulí, jejich charakteristiku, programy, dostupné učební programy apod. Praktická část nabídne několik vlastních ukázek práce s IT, ověřených v hudebně výchovné praxi. Její součástí bude i průzkum využívání IT v hudební výchově učiteli 1. stupně ZŠ na vybraném vzorku škol.
Možnosti využití multimediálních prvků výuky v předškolním vzdělávání
Bušek, Kamil ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
V diplomové práci je pojednáno o aktuálním fenoménu prostupování ICT do mateřských škol. Autor práce přitom nejprve v širším kontextu zohledňuje otázku změny úlohy role vzdělavatele v postmoderní společnosti. Poté se zabývá průběhem a organizačním začleněním vybraných kurzů zaměřených na proškolování učitelek mateřských škol v oblasti ICT. První kapitolu uzavírá širší, vztahem k užívání ICT zaměřená analýza mezigeneračních rozdílů, které určují další vývoj vzdělávací politiky a požadavků na výchovu dětí. Druhá kapitola je zaměřena na otázku školní zralosti dítěte, respektive bližšímu pohledu na psychologický profil jedince dle věku a vývoje jeho kognitivních funkcí v tzv. předoperačním stádiu. Jedná se tedy o východiska, s nimiž se musí počítat při revizi dosavadních poznatků a zvýšených nároků na výukovou složku předškolní přípravy. Dále je poukázáno na konkrétní zahraniční studie, které se zabývají otázkou efektivity zapojení ICT do výuky předškolních dětí. Nechybí také ohlédnutí se za aktuální kritikou hrozby digitální degenerace. Ve třetí kapitole jsou zodpovězeny tři hypotézy a rovněž učiněn závěr, zdali má nasazení tzv. interaktivního televizoru coby alternativy za interaktivní tabuli smysl. Stejně tak, do jaké míry se jeví zavádění ICT v menších mateřských školách jako reálné svépomocí.
Využití názornosti ve výuce ruštiny
Matulíková, Iveta ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
"Pat a Mat" při výuce fyziky na ZŠ
MADĚRA, Martin
Tato diplomová práce pojednává o zpracování vybraných dílů seriálu "A je to" v rámci interaktivní výuky fyziky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou, popisující oblast motivace a interaktivní výuky a část praktickou, ve které jsou zpracovány video materiály a jejich teoretický rozbor.
Návrh pracovních listů pro výuku geometrie na základní škole s podporou programu Elica-Dalest
MAŘÍKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá výukou geometrie na základních školách s podporou počítače v prostředí programu Elica Dalest. Hlavním cílem této práce je vytvoření pracovních listů s podporou programu Elica Dalest. Tyto listy jsou uvedeny nejen jako příloha v tištěné formě nebo na přiloženém CD, ale jsou k nalezení i na internetu. Obsahem práce je seznámení s výukou geometrie na základní škole, představení jednotlivých aplikací softwaru Elica - Dalest, popis a vyhodnocení vytvořených pracovních listů. Pracovní listy by měly pedagogům přiblížit daný software a tím i ozvláštnit výuku geometrie.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - funkce, statistika
TUREK, Jindřich
V diplomové práci se zabývám interaktivní výukou funkcí a statistiky pomocí mnou vytvořených počítačových výukových materiálů. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická, která obsahuje základní didaktické poznatky o výuce funkcí, statistiky a matematiky obecně. Druhá část je věnována popisu výukového prostředí a výukových materiálů. Ve třetí části je popsán výzkum provedený v druhém ročníku gymnázia.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - rovnice, finanční matematika
KOCUM, Václav
Tato diplomová práce obsahuje dvě základní témata při vzdělávání studentů na středních odborných učilištích (dále jen SOU). Prvním tématem jsou rovnice, které tvoří základní stavební kámen studia matematiky a jejichž chápání je tedy nutnou podmínkou k úspěšnému zvládnutí studia. Druhým tématem je finanční matematika, které žákům poskytuje základní znalosti z této oblasti a vymezuje zásadní pojmy. Úspěšný absolvent SOU je tedy seznámen s pojmy, které bude potkávat každý další den.
Interaktivní aplikace pro výuku finanční matematiky
ROSA, Přemysl
21 století je stoletím informací a nových technologií. Také informace ze světa financí jsou nezbytné pro správné rozhodování a orientaci. Nové technologie s sebou přinesly také nové typy finančních operací. Proto je nezbytné, aby se s rozvojem nových technologií rozšířila i finanční gramotnost, která umožní porozumět financím a správně s nimi zacházet. Také tato bakalářská práce se bude zabývat rozvíjením finanční gramotnosti, ale příjemnou a interaktivní formou. Základním kamenem v úvodu této práce bude vysvětlení důležitých pojmů z oblasti finanční matematiky, doplněných o vzorce použité ve Smart dokumentech. Dále bude popsáno prostředí programu a nástroje pro tvorbu Smart dokumentů. Zahrnutí historie a vzniku společnosti Maplesoft a vývoje programu Maple od jeho počátků až po současnost doplní obraz této práce.
Využívání interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy
HORÁČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy na 2. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na všeobecné pojetí interaktivních tabulí a na jejich význam v Rámcovém vzdělávacím programu, význam, podstatu a funkce interaktivních tabulí. Důležitou součástí interaktivních tabulí je také jejich technická stránka a dostupné programy pro výuku. Nedílnou součást výuky tvoří učebnice, zvláště v tomto případě jde o interaktivní učebnice. Praktická část se bude zabývat analýzou dotazníků, které slouží pro praktické zhodnocení významu interaktivní výuky, jejich výhod a nevýhod ve vyučování občanské výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.