Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vznětové motory pro armádní účely
Šebesta, Radek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím vznětových motorů v armádních využitích, zejména tedy ve vojenských vozidlech. Je zaměřena na motory bojových a speciálních vozidel, jako jsou obrněné transportéry nebo tanky. Podává přehled o vlastnostech těchto motorů a nárocích, kladených při použití ve specifických podmínkách. Charakterizuje problematiku provozu a údržby vznětových motorů a negativních vlivů, jenž jsou při bojových podmínkách vystaveny. Informuje o způsobech ošetřování jednotlivých částí motorů a soustav zajišťujících jeho chod. Uvádí příklady odlišností od běžných motorů, používaných v civilních vozidlech. Vytváří náhled na problematiku umístění motoru a konstrukční řešení celkového uspořádání poháněcí soustavy. Vysvětluje základní pojmy z oblasti paliv používaných armádou a požadavků, které by měly splňovat. Cílem práce je poskytnutí přehledu specifických vlastností a požadavků kladených na vznětové motory.
Sériová a paralerni diagnostika pohonných jednotek motorových vozidel
Čoček, Jan ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou motorových vozidel od historie až po současnost, se zaměřením zejména na pohonné jednotky spalovacích motorů. V jejích částech je stručně popsána funkce daného systému a následně rozebrán postup při diagnostice závady. V přehledných tabulkách jsou uvedeny symptomy a jejich rozuzlení za použití měřicí techniky. V závěru práce jsou popsány OBD systémy, nejčastěji používané automobilové sběrnice a souhrn několika hlavních měřicích zařízení používaných při automobilové diagnostice.
Snímače a akční členy pro spalovací motory
Prouza, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem nejdůležitějších snímačů a akčních členů pro chod spalovacího motoru. Je v ní uveden popis konstrukce a princip funkce každého snímače a členu. V první části se práce zabývá snímači, které snímají stav a průběh činností v motoru, převedou je na signál a následně pošlou do řídící jednotky ke zpracování. V druhé části jsou popsány akční členy, které zpracovávají informace z řídící jednotky a následně je převádějí na mechanický pohyb.
Programovatelný zapalovací systém zážehového motoru
Friedel, Daniel ; Kubíček, Michal (oponent) ; Tošovský, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací programovatelného kapacitního zapalování napájeného z palubní sítě. Při návrhu byl kladen důraz na co největší univerzálnost celého systému, zejména možnosti měnit hodnoty předstihu změnou programu v mikroprocesoru, Ten je řídícím prvkem zapalování. V práci jsou dále rozebrány používané metody pro snímání otáček motoru a řízení zapalování. Rovněž tak je představena realizace hardwarové a softwarové části a vypracovaná metodika kalibrace snímače otáček. Zapalování je koncipováno tak, aby nebylo nutné zasahovat do vysokonapěťové (dále VN) části zapalovací soustavy.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Huška, Lukáš ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce nás seznamuje se zapalovacími systémy používanými v automobilech se spalovacími motory a s problematikou nastavování správné doby zapálení směsi ve válcích. Také jsou zde popsány používané způsoby vstřikování paliva u zážehových motorů a jejich řízení. Další kapitola se zabývá řídící jednotkou a popisuje hlavní činnosti, které musí u dnešních motorových vozidlech vykonávat. Jako ukázka slouží příklad posloupnosti dějů, nutných k výpočtu a nastavení správné velikosti předstihu. Na závěr je vypracována názorná animace pro použití ve cvičeních předmětu Automobilová elektrotechnika. Slouží ke snadnějšímu pochopení již popsaných činností vykonávaných řídící jednotkou. Pro laboratorní cvičení je zde ještě uvedena možnost měření výkonu motoru při změnách parametrů řídící jednotky.
Technologie výroby těla statoru zapalování motocyklu Jawa Pionýr
Zeman, Petr ; Dvořák, Jaromír (oponent) ; Sliwková, Petra (vedoucí práce)
Motocykly Jawa 50, vyráběné v řadě modelů mezi lety 1958 a 1982, byly osazovány několika typy zapalování. Ta však nejsou z dnešního pohledu vyhovující. Bakalářská práce popisuje původní konstrukce, komerční i amatérské úpravy zapalování a jejich výhody a nevýhody, a zabývá se návrhem nové konstrukce a variantami osazení jednotlivými cívkami. Dále se zabývá výrobou těla zapalování, volbou polotovaru, strojů a nástrojů a sestavení technologického postupu a výkresové dokumentace.
Snímače a akční členy pro spalovací motory
Prouza, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem nejdůležitějších snímačů a akčních členů pro chod spalovacího motoru. Je v ní uveden popis konstrukce a princip funkce každého snímače a členu. V první části se práce zabývá snímači, které snímají stav a průběh činností v motoru, převedou je na signál a následně pošlou do řídící jednotky ke zpracování. V druhé části jsou popsány akční členy, které zpracovávají informace z řídící jednotky a následně je převádějí na mechanický pohyb.
Kapacitní zapalování
Benček, Kristián ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá komplexnou problematikou zapaľovacej sústavy, pričom je špeciálny dôraz kladený na kapacitné zapaľovanie. Z dôvodu neskoršej potreby znalosti princípov, na základe, ktorých jednotlivé piestové spaľovacie motory pracujú je začiatok práce venovaný práve rozdeleniu týchto motorov podľa základných kritérií a elementárnemu zadefinovaniu jednotlivých druhov piestových spaľovacích motorov a dejov, ktoré v nich prebiehajú. Následne je detailne rozobraná problematika zapaľovacej sústavy ako celku ale aj jednotlivých súčastí zapaľovacej sústavy a pozornosť je kladená aj na správne nastavenie najvhodnejšieho momentu zážihu (predstihu) a potreby zaručenia dostatočnej zapaľovacej energie. Zapaľovacie sústavy sú rozdelené podľa historického vývoja od najstarších indukčných klasických zapaľovaní až po najmodernejšie úplne elektronické zapaľovania. Najväčší dôraz je kladený na detailný rozbor kapacitného zapaľovania, ktoré je následne porovnávané s konvenčným zapaľovaním. Posledná časť je venovaná riadeniu spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia. Ako príklad, že riadenie spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia je v dnešnej dobe reálne je uvedený motor Skyactive X, ktorý by mal byť v roku 2019 bežne komerčne montovaný do modelu Mazda 3.
Univerzální automobilová palubní jednotka s řízením předstihu
Ambrož, Milan ; Pospíšil, Martin (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální palubní jednotky pro starší dvoutaktní automobily s řízením předstihu zapalování motoru. Jako doplňková funkce je zobrazování údajů spojených s provozem vozidla. Při návrhu byly zohledněny také požadavky majitelů vozidel, pro která je jednotka určena.
Univerzální elektronické zapalování pro spalovací motory
Čmelík, Matouš ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického zapalování pro dvouválcové dvoutaktní motory. V práci je popsán stávající systém zapalování. Dále jsou popsány možnosti snímání polohy klikové hřídele motoru. Návrh systému zapalování je navrhován převážně pro motory JAWA, ČZ a motory Trabant. Při návrhu je kladen důraz na robustnost a spolehlivost celého zapojení. Hlavní předností celé navrhované konstrukce je je možnost nastavit předstih jako funkci vnějších parametrů, jako jsou například otáčky nebo teplota motoru. Navržené zapalování bylo vyzkoušeno v praxi ve vozidle Velorex.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.