Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně
Pavlín, Václav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci sytému pro ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně. Pomocí laserového ukazovátka je možné nahradit ovládání počítače myší. Systém umožňuje simulovat pohyb kurzoru myši a kliknutí. Aplikace využívá koncept homografie pro automatickou kalibraci kamery a následně pro převod souřadnic mezi obrazem projekčního plátna a obrazem počítače.
Skládání obrazů a videosekvencí
Krym, David ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou panoramat z obrázků a snímků videosekvencí pořízených rotací kamery z jednoho místa. Zahrnuje návrh a implementaci aplikace se zaměřením na kvalitu a výkon. Využity jsou moderní techniky a algoritmy, jako je například SURF, ORB, metody k-nejbližších sousedů a vyrovnání svazku. Navržený nástroj zvládne automaticky skládat obrázky bez jakýchkoliv znalostí o scéně či kameře.
Mobilní aplikace pro vyhledání knihy v regálu
Švec, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nástroje pro vyhledávání knihy pomocí kamery na zařízení s operačním systémem Android. Součástí práce je implementace prototypu aplikace, která navržený nástroj využívá. Nástroj používá algoritmy počítačového vidění z knihovny OpenCV.
Skládání snímků sítnice oka
Hladyuk, Vadym ; Semerád, Lukáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je sestavení kompletního snímku sítnice, z několika dílčích snímků. Do této doby neexistuje způsob, jakým by bylo možné zachytit celou sítnici v jednom snímku, proto je důležité, se touto problematikou zabývat. Text představí a detailně popíše metody, algoritmy a knihovny, které byly použity k dosažení požadovaných výsledků. Na závěr textu jsou poté demonstrováný dosažené výsledky. Problém skládání snímků sítnice byl vyřešen extrakcí cév ve snímcích sítnice, vyhledáním klíčových bodů ve snímcích, nalezením společných klíčových bodů, vypočítáním transformační matice a transformací jednoho snímku na druhý. Výsledky celé práce byly také konzultovány s očním lékařem a na základě jeho doporučení byly navrženy další možné kroky, kterými by se práce mohla dále ubírat, které jsou rozebrány v textu. Text poskytne čtenáři znalosti o očním aparátu a také představí oblast barevných modelů, formátů snímků, algoritmů pro hledání klíčových bodů, transformace snímků, dále poskytne možný způsob jak poskládat snímky sítnice a navrhne možné vylepšení.
Panoramatické snímky automaticky
Motáček, Vladimír ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá automatickým skládáním panoramatických snímků. Snímky nemusí být pořízeny pouze v horizontálním směru ani nemusí být seřazeny. Využívá základních technik jako detekce bodů v  obraze Harrisovým rohovým detektorem, nalezení korespondencí těchto bodů pomocí korelace a počítání homografie metodou RANSAC. Obrázky jsou mapovány do roviny dané referenčním snímkem.
Odhad 3D pozice vozidel z dopravních kamer
Pospíšil, Ondřej ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit metodu pro odhad 3D pozice vozidel z dopravních kamer. V práci jsou probrány existující metody pro detekci a odhad pozice vozidel. Součástí práce je i sestavení datové sady pro trénování a experimenty nad navrženou metodou pro odhad pozice vozidel. Navržená metoda používá konvoluční neuronovou síť pro regresi podstavy vozidla na obrázku. Pozice vozidla je poté promítnuta do roviny silnice pomocí homografie. Experimenty shrnují trénovaní a vyhodnocení metody pro odhad pozice a přesnosti ruční anotace pozice.
Automatické zpracování ručně opravených testů
Pelantová, Lucie ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je hromadné zpracování ručně opravených testů. Podstatou řešení tohoto problému je detekce tabulky. Struktura tabulky je nalezena nejprvne na vzorové straně a následně je vyhledávána ve zpracovávaných formulářích. Odpovídající si nalezené části tabulky jsou využity k~výpočtu homografie. Po aplikování transformační matice jsou vysegmentována data a předána k~rozpoznání ručně psaného textu. Práce obsahuje vyhodnocení přesnosti jednotlivých částí systému a možnosti využití v~praxi. Výsledná aplikace má umožnit efektivní efektivní segmentaci dat ze strukturovaných dokumentů.
Detekce odpovídajících si bodů ve dvou fotografiích
Komosný, Petr ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí navzájem si korespondujících bodů (oblastí), mezi dvojicí vzájemně posunutých rastrových obrazů (fotografií), zachycujících stejný objekt, případně některé jeho významné části a jejich synchronizací. Cílem této práce je nalézt, prostudovat a vybrat vhodné algoritmy pro detekci význačných bodů v obraze. Tyto algoritmy následně aplikovat na dvojici obrazů a pomocí vhodných postupů nalézt dvojice navzájem si korespondujících bodů a oblastí napříč obrazy. Praktickým výstupem této práce pak je aplikace realizující vybraný detektor význačných bodů, algoritmus nalezení korespondencí (podobností) oblastí, jejich synchronizaci a spojení dílčích fotografií do celkového výstupního obrazu.
Eye Tracking During Interaction with a Screen
Pavelková, Alena ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This work presents system for real-time tracking of computer screen and estimating location of user's gaze on this screen with the use of eye-tracking data from a head-mounted eye-tracker and Uniform Marker Fields. The designed system localizes the computer screen in the frames from eye-tracker's front camera using a fragment of Uniform Marker Field displayed on the screen. The marker is hidden after its successful detection and natural feature points from the camera frame lying on the computer screen or, optionally, from the whole frame, are used for tracking the screen. If the natural features tracking fails, marker is displayed again and the tracking is re-initialized. In order to make the marker as unobtrusive as possible, gaze information is used to display the marker as far from the area of user's visual attention as possible. To evaluate the performance and accuracy of the implemented system and the influence of marker appearing on the screen on user's ability to perform his work, several experiments and user testing were conducted.
Eye Tracking in User Interfaces
Jurzykowski, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This MSc Thesis was performed during a study stay at the University of Eastern Finland, Joensuu, Finland. This thesis presents the utilization of Eye-Tracking technology in Human-Computer Interaction (HCI). The proposed and implemented system is able to map co-ordinates in the plane of a scene camera, which correspond with co-ordinates of the point of gaze, into co-ordinates in the plane of a display device. In addition, the system compensates user's motions and thus removes one of main problems of use of Eye-Tracking in HCI. This is achieved by determination of a transformation between the projective space of scene and the projective space of display. Method is based on detection and description of interesting points by using SURF, matching of corresponding points and calculating of homography. The system has been tested by using testing points, which are spread over the display area.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.