Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proces zavádění individuálního vzdělávacího plánu u žákyně s parciálními poruchami a nadáním na Základní škole v Dobřanech
KLINKOVSKÁ, Gabriela
Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu individuální vzdělávací plán, vymezením některých pojmů z oblasti parciálních poruch, dále pak problematice nadaných dětí. Praktická část obsahuje případovou studii žákyně základní školy, které se týká proces zavádění individuálního vzdělávacího plánu. Jsou v ní zachyceny postřehy a zjištění, které si zapisovala třídní učitelka, která s Marií pracovala. Je zde také ukázka z Mariina hodnocení, popis jakých výsledků dosahovala a kde se projevovalo její nadání. Práce dále zahrnuje metodický popis této práce, konkrétně analýzu dokumentů, záznamy o žákyni a rozhovory s lidmi, kteří s ní nejvíce pracovali. Cílem práce je popis celého procesu zavádění a tvorby individuálního vzdělávacího plánu, jeho náležitosti a časová náročnost. Tato práce otevírá prostor k přemýšlení nad problematikou nedodržování čekací lhůty pro vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně. Dále pak i nad dlouhou dobou celého procesu zavádění individuálního vzdělávacího plánu.
Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Pařezová, Ivana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni základní školy. Práce je zaměřena na žáka se specifickými poruchami učení dysortografií, který navštěvuje základní školu a na jeho integraci do běžné třídy základní školy. Práce poukazuje na vhodné pedagogické přístupy a na důležitý vliv rodiny, spolužáků a školního prostředí. Cílem bakalářské práce je seznámit s možnostmi integrovaného vzdělávání žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení. je členěna do tří kapitol. První dvě jsou součástí teoretické části. Třetí kapitola tvoří praktickou část. V první kapitole jsou vymezeny a definovány specifické poruchy učení, dyslexie, ožnosti vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Je zde vymezena legislativa, pojem integrace, inkluze a individuální vzdělávací plán. Třetí kapitola Integrace žáka 2. stupně se specifickými poruchami učení je již součástí praktické části. Seznamuje s procesem integrace žáka 2. stupně Základní školy v Suchdole. V práci je využita metoda rozhovorů, analýza osobní dokumentace žáka a případová studie. Na základě zjištěných informací vyplynulo, že za pomoci vhodně nastavených učebních plánů a při vhodně zvoleném přístupu je žák schopen osvojit si vědomosti a dovednosti základního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení,...
Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Kaňka, Ladislav ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název: Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami. Cíl práce: Cílem práce bylo porovnat dva pohybové programy a zjistit zda speciální intervenční program, bude vykazovat lepší výsledky v pohybových dovednostech. Metody Základní metodou bylo motorické testování a následné statistické vyhodnocení neparametrickou metodou. Výsledky: Celkové zlepšení žáků devátých tříd pomocí tříměsíčního speciálního intervenčního programu. Klíčová slova: Specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, autistický spektrum, ADHD, kondiční schopnosti.
Teaching English to Pupils with Dysorthography
Reslerová, Monika ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
NÁZEV: Výuka angličtiny u žáka s dysortografií AUTOR: Bc. Monika Reslerová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Klára Uličná, Ph.D. ABSTRAKT Práce přibližuje téma dysortografie ve výuce angličtiny se zvláštním zřetelem k druhému stupni základních škol. Teoretická část práce obsahuje přehled základních informací o specifických vzdělávacích potřebách, dále o specifických poruchách učení, jejich příčinách a projevech. Následuje popis dysortografie a jejích možných dopadů na osvojování anglického hláskování a gramatiky, společně se seznamem doporučených přístupů, metod, technik a pomůcek, které mohou být užitečné při výuce angličtiny u žáků s dysortografií. Praktická část práce představuje vícečetnou případovou studii, která byla provedena mezi zkušenými učiteli angličtiny na školách, které věnují zvláštní pozornost dětem se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkum je zaměřen na zkušenosti a know-how učitelů a porovnává je s doporučeními popsanými v teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dysortografie, výuka anglického jazyka, gramatika, pravopis
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Štetinová, Šárka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, individuálními vzdělávacími plány a možnostmi využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji specifickým poruchám učení a to jejich vymezení, etiologii, projevům jednotlivých poruch učení, deficitům ve smyslovém vnímání, reedukaci a také poruchám chování, které se často vyskytují společně se specifickými poruchami učení. Dále popisuji náležitosti individuálního vzdělávacího plánu a konkrétní možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií a dále také u dětí s poruchami chování. Cílem praktické části bylo zhodnotit obsah vybraných individuálních vzdělávacích plánů žáků se specifickými poruchami učení a dále za pomoci dotazníkového šetření pro učitele žáků se specifickými poruchami učení zhodnotit jejich informovanost o individuálních vzdělávacích plánech a specifických poruchách učení a naplňování individuálních vzdělávacích plánů v praxi. Klíčová slova: individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
JELÍNKOVÁ, Petra
Diplomová práce osvětluje problematiku specifických poruch učení, které se projevují zejména v českém jazyce, a to dyslexie, dysgrafie a dysortografie. V teoretické části se zabýváme osobností žáka se specifikou poruchou učení. Vysvětlujeme pojem specifické poruchy učení. Výše zmíněné poruchy definujeme a uvádíme jejich projevy. Stručně se zabýváme etiologií specifických poruch učení. Zmiňujeme se také o diagnostice specifických poruch učení a reedukačních zásadách. Uvádíme i krátkou kapitolu o smyslovém vnímání, které s reedukací specifických poruch úzce souvisí. V praktické části práce nabízíme přehled reedukačních pomůcek, metod a aktivit pro reedukaci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Přehled je doplněn sadou pracovních listů, které lze použít např. při nápravách specifických poruch učení.
Školní úspěšnost a specifická porucha učení dysortografie.
PILÍKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je upozornit na souvislosti mezi specifickými poruchami učení a školním úspěchem. Teoretická část charakterizuje specifika vývoje dítěte mladšího školního věku, proces učení a jeho zákonitosti, specifické poruchy učení, jejich jednotlivé typy a popisuje podmínky úspěšnosti ve vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena na zpracování výzkumu, analýzu a interpretaci výsledků a následné doporučení pro laickou i pedagogickou veřejnost, u kterých dochází ke styku s dítětem s dysortografií.
Dítě se specifickou poruchou učení na 1.stupni ZŠ. Úkoly učitele při komplexním řešení problémů SPU.
PILEČKOVÁ, Irena
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení. Vymezuje základní pojmy a definice, které se této oblasti týkají. Záměrem je zjistit, čím vším si děti se specifickými poruchami učení procházejí a jaké metody volíme při péči o ně, abychom jim pomohli v raném věku i dále se zapojovat do běžného života. Součástí této práce jsou i možnosti pomoci ze strany rodičů a institucí a jejich propojení s péčí učitelů. V dotazníkovém šetření je zjišťováno, zda jsou učitelé 1. stupně základních škol, ale také rodiče dostatečně informováni o SPU a zdali dokážou žáky s těmito poruchami rozpoznat a pomocí různých metod, postupů a dovedností také s nimi pracovat.
Specifické vývojové poruchy učení a využití speciálních pomůcek
LEMBERGEROVÁ, Petra
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení a využití speciálních pomůcek. Je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována základní charakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení - dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyskalkulii. Zaměřuji na jejich diagnostiku a nápravu, na metody jak s dětmi se SPU pracovat, jaké speciální pomůcky používat a jaké jsou možnosti integrace. Dále se snažím se rozebrat vnitřní a vnější podmínky a specifika vývoje dítěte na 1. stupni ZŠ, které mají vliv na jeho formování osobnosti. V praktické části rozebírám současný stav třech dětí se SPU, rozebírám jejich současný stav a zamýšlím se nad možnostmi reedukace. Cílem je zjistit dotazníkovým šetřením používané pomůcky při práci s dětmi, které mají specifickou poruchu učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.