Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dopravní obslužnosti města Kaplice
Švédová, Vlasta ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Průša, Ladislav (oponent)
Práce je zaměřena na dopravní obslužnost města Kaplice z hlediska veřejné osobní dopravy, cílem je analyzovat současnou situaci a navrhnout možná zlepšení pro fungování v budoucnu. První teoretická část vysvětluje metody, které byly použity pro analýzu z dopravního i demografického pohledu, rovněž je charakterizováno město samotné. Druhá část práce představuje samotnou analýzu, kde je zkoumána současná dopravní a demografická situace města. Důraz je kladen na popis demografických charakteristik, které mají souvislost s dopravní obslužností, dále na zhodnocení dopravní situace dle jednotlivých oborů dopravy, infrastruktury a celkového propojení zjištěných skutečností. V rámci analytické části je provedena i analýza SWOT, která identifikuje příležitosti a hrozby dopravní obslužnosti města. Na závěr je proveden odhad budoucího stavu dopravní obslužnosti v závislosti na vývoji počtu obyvatel a jeho věkového složení. Na základě provedené projekce a zjištěných poznatků jsou uvedena doporučení pro optimalizaci a efektivní fungování dopravní obslužnosti města.
Dlouhodobý vývoj dopravní obslužnosti na Pardubicku a jeho souvislost s rozmístěním obyvatelstva
Měkota, Tomáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
V poslední době roste zájem o problematiku dopravní obslužnosti. Kraje musí vytvořit dopravní plány, jejichž cílem je mj. vytvořit alternativu zvyšujícímu se užívání osobního automobilu. Dopravní obslužnost hraje roli při utváření sídelního systému. V práci je analyzován vývoj dopravní obslužnosti, závislost kvality dopravní obslužnosti na administrativním statusu sídla a horizontální dopravní poloze v letech 1968 - 2013. Dále se práce věnuje vztahu dopravní obslužnosti a koncentrace obyvatelstva a vztahu vývoje těchto dvou veličin. Pro analýzy byla využita data ze Sčítání lidu, domů a bytů, z jízdních řádů a z aplikace IDOS. Data byla zpracována do grafů, byla kartograficky znázorněna a byly použity i některé statistické metody k hodnocení závislosti. Ukazuje se, že dopravní obslužnost poklesla se změnou politického režimu v roce 1989, kolem roku 2000 se stabilizovala a vliv na zlepšení kvality měl integrovaný dopravní systém, je též prokázán vliv horizontální dopravní polohy a statusu sídla na její kvalitu. Také je ukázána závislost mezi populační velikostí sídla a kvalitou dopravní obslužnosti a také závislost vývoje dopravní obslužnosti a populačního vývoje.
Financování dopravní obslužnosti
KUČEROVÁ, Petra
Diplomová práce se věnuje problematice dopravní obslužnosti a jejího financování. Hlavním cílem je zhodnocení využití finančních prostředků na dopravní obslužnost v Jihočeském kraji. Na začátku charakterizuje práce dopravu. Hovoří o tom, jakou roli hraje v národním hospodářství, jaký má význam a jak ovlivňuje společnost. Dále se věnuje regulování a řízení sféry dopravy prostřednictvím dopravní politiky vlády a stručně popisuje její základní strategické dokumenty. Nezbytné je vymezení dopravní obslužnosti, jejího významu a faktorů, které ji ovlivňují. V závěru popisuje teoretická část tři možnosti financování dopravní obslužnosti a hovoří o pojmech jako kompenzace či prokazatelná ztráta, které s financováním úzce souvisejí. Praktická část je zaměřena na Jihočeský kraj. Charakterizuje dopravní obslužnost a analyzuje její financování. Zvlášť je rozebírána veřejná linková a regionální železniční doprava. Při analýze byly použity vybrané statistické metody. Nakonec se práce zabývá dílčím cílem zkoumání, kterým je návrh dosud nevyužívaného způsobu využití financování dopravní obslužnosti.
Analýza dopravní obslužnosti pardubického mikroregionu
Staněk, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dopravní obslužnost v sledovaném regionu v zázemí Pardubic, a to jednak z pohledu nabídky veřejné dopravy a jednak z poptávky obyvatel po ní. Jedním z klíčových cílů práce je nalezení vlivu dopravních i nedopravních charakteristik na výběr druhu dopravního prostředku využívaného k dopravě do zaměstnání a škol na úrovni obcí. Kromě analýz založených na sekundárních datech je součástí práce i dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení a to především ve vztahu k předchozím analýzám. Právě porovnání dvou pohledů, založených na objektivních statistických datech na straně jedné a na subjektivních pohledech obyvatel sledovaného regionu na straně druhé, je jednou z hlavních hodnot předkládané práce.
Identifikace progresivních trendů v městských dopravních systémech v Liberci, Brně, Plzni, Ostravě a Bratislavě
Weissova, Zuzana ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
V teoretické části je rozebrán koncept chytrých měst (Smart Cities) a teorie k městské dopravě. V praktické části je u každého města nejprve uveden jeho postup při tvorbě strategických dokumentů (plány udržitelné mobility) souvisejících s městskou dopravou a při prosazování konceptu chytrých měst, dále je analyzováno zapojení městské dopravy do integrovaného dopravního systému, novinky usnadňující použití městské dopravy a situace v elektronickém odbavení cestujících. Cílem práce je inovativní trendy, které jsou aktuálně zaváděny ve vybraných městech, identifikovat a navzájem úspěšnost jednotlivých měst v jejich zavádění porovnat. Východiskem jsou veřejně dostupné informační zdroje (strategické dokumenty, výroční zprávy) i data poskytnutá jednotlivými dopravními podniky.
Víceúčelový objekt Chotovice - stavebně technologický projekt
Trynkl, Lukáš ; Selník, Petr (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Řešení technologicko projektu víceúčelového objektu v Chotovicích. Obsahuje: Projekt zařízení staveniště, technologický předpis, časový plán a položkový rozpočet stavby.
Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky
Kubina, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky“ se zabývá posouzením stávajícího stavu umístění železničních zastávek a železničních stanic ve zmíněném traťovém úseku z hlediska docházkové vzdálenosti k zastavěnému území obcí. Jsou-li docházkové vzdálenosti neuspokojující, nabízí práce řešení v podobě přeložení železniční zastávky do vhodnější polohy nebo vybudování nové zastávky podle platných zákonů a norem. Dále práce navrhuje přístupové komunikace k přeloženým nebo nově zbudovaným zastávkám. Práce předkládá konstrukční řešení nově budovaných zastávek. Práce se rovněž zabývá stávajícím obsloužením obcí linkovou autobusovou dopravou a zohledňuje ho při rozhodování. V práci jsou uvažovány pouze drobné úpravy geometrické polohy koleje.
Časová dostupnost středisek veřejné správy ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Strakonice, Písek, Tábor)
ZÁPOTOČNÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou časové dopravní dostupnosti středisek veřejné správy z částí obcí spadajících do správních obvodů těchto center. Toto je realizováno na území třech bývalých okresů Jihočeského kraje - Strakonice, Písek a Tábor na základě statistického šetření časové dostupnosti jak hromadnou tak individuální dopravou. Nejprve jsou však v práci popsána teoretická východiska a nejdůležitější prameny, z nichž autor čerpá. Dále jsou vysvětleny nejdůležitější pojmy, se kterými autor v práci operuje. V kapitole Metodika práce je podrobně vysvětlen postup při tvorbě praktické části této práce. Výsledky zkoumání jsou adekvátně zhodnoceny a kartograficky znázorněny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.