Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz knihovny a knihkupectví v literatuře pro děti a mládež jako motivační prvek výchovy ke čtenářství
HRANIČKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce je podpořit zájem dětí a mládeže o knihy, čtení a seznámit je s prostředím knihovny a knihkupectví. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy spojené se čtenářstvím, popis dětského čtenářství a jeho etapy, představení literárních děl vydaných za posledních pět let na téma knihovna či knihkupectví. Obsahuje rozbory dvou vybraných literárních děl a porovnání rozdílů mezi knihovnou a knihkupectvím ve vybraných knihách. Praktická část spočívá v tvorbě literárního projektu. Obsahuje jeho ověření v praxi a reflexi.
Knižní ilustrace pro děti a mládež a jejich využití v literární výchově ve volném čase
BOUDOVÁ, Adéla
Práce se zabývá využitím knižních ilustrací děl pro děti a mládež v literární výchově ve volném čase. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou ilustrace, ilustrátor a literatura pro děti a mládež. Je zde podán přehled o výběru vhodných ilustrací z knih pro děti a mládež s cílem rozvíjet volnočasovou kompetenci. Tato část dále obsahuje představení významných osobností české knižní ilustrace a využití ilustrací pro různé obory výchovy. Praktická část práce obsahuje vytvoření literárního projektu, který vychází z dané problematiky a je koncipován jako motivační prvek k rozvoji čtenářství ve volném čase.
Volný čas dětí na 2. stupně ZŠ Čestice
MATOUŠKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na 2. stupni ZŠ Čestice je zaměřena na současný pohled na volný čas dětí a mládeže a trávení volného času konkrétně žáků 2. stupně Základní školy Čestice (ok. Strakonice). Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmu volný čas, faktory, které ho ovlivňují a výchovou mimo vyučování a zájmovými činnostmi, dále vymezením staršího školního věku a komunikací jedinců v této vývojové fázi, možnostmi trávení volného času v obci Čestice a jejím okolím a osobností pedagoga volného času. Cílem praktické části bakalářské práce bylo získat informace o tom, jakým způsobem děti na 2. stupni Základní školy v Česticích tráví svůj volný čas. Pro sběr dat byl využit kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku, který byl určen pro žáky 6.-9. třídy Základní školy v Česticích. Výsledky z dotazníkové šetření jsou znázorněny v tabulkách a grafech a ukázaly, že žáci této základní školy jsou spokojeni s tím, jak tráví svůj volný čas, a mají přehled o možnostech trávení volného času, které jim nabízí škola a organizace v okolí. Nejpočetnějšími aktivitami, jak žáci uvedli, jsou sportovní kroužky, dále pak kroužky s hudebním zaměřením.
Mezioborové souvislosti a specifika v prostředí sociální služby NZDM
BÍLÝ, Tomáš
Stěžejním záměrem mé práce je pojmenovat a popsat specifika a mezioborové souvislosti v prostředí sociální služby NZDM (nízkoprahové zařízení pro děti a mládež) a zhodnotit jejich význam při nízkoprahové práci s dětmi a mládeží. NZDM je poměrně mladou sociální službou, která působí v oblasti sociální prevence. Od zařazení do systému sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., který jasně vymezil charakter a činnosti služby, však čelí nepochopením či zpochybňováním své role a náplně z řad odborné i laické veřejnosti (především je stále řešen pedagogický aspekt v základu služby a snaha jej redukovat), což znesnadňuje práci pracovníků NZDM a přináší oborovou i finanční nejistotu. NZDM tak na rozdíl od jiných sociálních služeb musí stále obhajovat své místo v systému sociálních služeb a argumentovat svou podstatu a smysl. K této argumentaci směřuje také tato práce. Práce je členěna do čtyř kapitol, kdy nejprve představuji základní charakteristiku této služby, její kořeny a důležité mezníky v jejím vývoji včetně vhledu do mnohovrstevnatosti a specifik NZDM. V tomto kontextu se druhá kapitola věnuje oblasti vývojové psychologie resp. cílové skupině NZDM na pozadí vybraných vývojových charakteristik a třetí pak mezioborové souvislosti z oblasti pedagogiky ilustrující význam výchovy a vzdělávání v NZDM. V závěru se pak pokouším reflektovat úskalí a paradoxy v tomto prostředí, obhájit roli volnočasových aktivit a upozornit na rizika související s příliš zúženým a redukovaným pojetím sociální služby NZDM.
Volný čas dětí na 2. stupni ZŠ
KRBCOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na 2. stupni ZŠ se věnuje současnému pohledu na volný čas dětí a mládeže a důležitost jeho smysluplného využívání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je vysvětlena problematika volného času, blíže specifikována skupina dětí staršího školního věku a popsány instituce, které se volnočasovými aktivitami zabývají. Cílem praktické části této závěrečné práce bylo získat informace o tom, jakým způsobem tráví děti a mládež této věkové kategorie svůj volný čas, jaké aktivity upřednostňují a zda nabídka volnočasových činností v jejich blízkosti je dostatečná. Závěry dotazníkového šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky ukázaly, že děti z výzkumného souboru jsou s náplní svého volného času spokojeny, a to i přes to, že nejsou účastníky žádných zájmových útvarů a kroužků. Nejvíce využívanými volnočasovými činnostmi dětí jsou sport a počítačové aktivity směrované ke komunikačním možnostem internetu a sociálním sítím. Tato práce slouží ke zjištění, o jaké volnočasové aktivity mají děti na Základní škole v Humpolci zájem. Získané informace mohou využít volnočasová zařízení a daná škola k vytvoření aktuálních chybějících kroužků.
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...
Faktory ovlivňující sociálně patologické chování u dětí a možnost prevence
Bradáčová, Veronika ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku sociálně patologického chování dětí do 15 let a na faktory, které ho ovlivňují. V rámci teoretické části byly definovány klíčové pojmy a sjednocena terminologie. Mimo nejčastější typy rizikového chování jsou zde představeny také faktory, které toto chování ovlivňují a systém prevence v České republice. Klíčovým faktorem byla pro tuto práci zvolena rodina, jejíž charakteristice a vybraným metodám sociální práce je zde věnována určitá část. Praktická část představuje průzkum v oblasti rizikového chování dětí na vybraných městských částí Prahy. Výzkumnou metodou byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s kurátory pro mládež a sociálními pracovníky OSPOD, kteří se s rizikovým chováním setkávají běžně. Cílem bylo zjištění, s jakým rizikovým chováním se u dětí do 15 let nejvíce setkávají a jako roli pracovníci hrají při jeho řešení.
Lezení u dětí a mládeže: akutní fyziologická odezva a využití lezení pro rozvoj síly na příkladu horních končetin
Zozul'áková, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Nosek, Martin (oponent) ; Krobot, Alois (oponent)
Název: Lezení u dětí a mládeže: akutní fyziologická odezva a využití lezení pro rozvoj síly na příkladu horních končetin Cíle: Cílem práce bylo stanovit fyziologickou odezvu organismu během lezení v reálných podmínkách a zároveň posoudit vliv lezení na rozvoj síly na příkladu horních končetin u dětí a mládeže. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 112 dětí ve věku 9,8 ± 1,4 let. Z toho u 91 dětí jsme zjišťovali vliv lezení na sílu horních končetin pomocí specifických lezeckých testů (výdrž ve shybu na hrazdě, výdrž ve visu na dřevěné liště a maximální sílu stisku ruky ručním dynamometrem). Všechny tři testy představují izolované měření svalových skupin, které se zapojují při lezeckém pohybu. U 21 dětí jsme zjišťovali akutní odezvu lezení pomocí metody nepřímé kalorimetrie. Energetická náročnost sloužila jako ukazatel lezecké dovednosti a energetický výdej byl použit k vyjádření celkové lezecké práce. Studie trvala 16 týdnů a během této doby děti podstoupily tři měření. Na každé hodině instruktoři zaznamenávali vylezené cesty a jejich obtížnost. Délka studie odpovídala době trvání lezeckého kurzu během školního roku. Pro analýzu výsledků akutní fyziologické odezvy organismu u dětí při lezení jsme použili opakovanou analýzu rozptylu (rANOVA) a pro hodnocení specifických lezeckých testů jsme použili...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.