Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická intervence u žáků s diagnózou elektivní mutismus
Jedličková, Nikola ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Téma diplomové práce pojednává o logopedické intervenci u žáků s elektivním mutismem. Práce je strukturovaná do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou zaměřeny teoretickým směrem a čtvrtá empirickým. První teoretická kapitola popisuje pojem komunikace a definici základních pojmů, jako jsou řečová komunikace, řeč, jazyk, jazykové roviny řeči, socializace a sociální interakce. Dále jsou uvedena terminologická vymezení elektivního mutismu, příčiny vzniku, klasifikace a symptomatologie. Ve druhé teoretické kapitole je vyobrazena problematika logopedické intervence a její systém v České republice z pohledu průběhu diagnostiky, diferenciální diagnostiky, procesu terapie, oblasti prevence a prognózy. Třetí kapitola přibližuje multidisciplinární přístup, podporu žáka s diagnózou elektivní mutismus z hlediska postavení rodiny a školního vzdělávání. Dále je také popsána role pedagoga a ke konci kapitoly je uvedena pomoc žákovi v základním vzdělávání. Čtvrtá empirická kapitola se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, realizovaným případovými studiemi, které byly doplněny dalšími výzkumnými technikami. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u žáků s diagnózou elektivní mutismus, na jehož základě byly následovně stanoveny dílčí cíle práce a výzkumné otázky. Poté bylo...
Logopedická intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Kruková, Laura ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna do čtyř kapitol, které zahrnují teorii i empirický výzkum. V teoretické části jsou obsaženy informace o stáří a stárnutí, jednotlivých získaných neurogenních poruchách komunikace a dostupných sociálních službách pro seniory v České republice. Praktická část práce je založena na kvantitativní metodice, dotazníkovém šetření s cílem určit, zda je v domovech pro seniory v hlavním městě Praze v rámci komplexních služeb zajištěna i logopedická intervence. V práci byla použita analýza řady zahraničních i českých zdrojů. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací logopedické intervence v pobytových zařízeních pro seniory. KLÍČOVÁ SLOVA senior, logopedická intervence, narušená komunikační schopnost, domov pro seniory, sociální služby
Skupinová logopedická prevence v mateřské škole pro vady řeči
Šedivá, Lýdie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá skupinovou logopedickou prevencí v mateřské škole pro vady řeči. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat průběh logopedické prevence. Bakalářskou práci tvoří dvě části, teoretická část a výzkum. Teoretickou část tvoří tři kapitoly, čtvrtá kapitola obsahuje vlastní kvalitativní výzkumné šetření. První kapitola teoretické části pojednává o vývoji (ontogenezi) řeči. Popisuje vývoj řeči dítěte od jeho narození do plného rozvinutí řeči, také vývoj řeči z hlediska jazykových rovin. Druhá kapitola teoretické části se zabývá narušenou komunikační schopností, především těmi druhy, které se vyskytují u dětí předškolního věku. Třetí kapitola teoretické části vymezuje organizaci logopedické prevence v České republice, popisuje rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání a stručně charakterizuje školní zralost. Dále obsahuje vymezení komunikačních kompetencí a jejich rozvoj v předškolním věku. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit průběh logopedické prevence a nejčastější narušení komunikační schopnosti ve vybrané mateřské škole pro vady řeči. Dále bylo cílem zjistit, kdo v dané škole realizuje logopedickou prevenci a jaké má dosažené vzdělání. Práce představuje postupy a materiály, které byly při sledované skupinové logopedické prevenci nejčastěji využívány....
Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku
Malinová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku" analyzuje problematiku přípravných tříd. Rozpracovává kompetence školní zralosti a školní připravenosti. Shrnuje vývoj řeči jako východisko k diagnostice narušené komunikační schopnosti. Dokládá přínos přípravných tříd pro rozvoj komunikačních dovedností dětí s odloženou školní docházkou v oblasti Praha 9. Prokazuje potřebu zařazovat děti s narušenou komunikační schopností do přípravných tříd. Dává možnost vyjádření názorů rodičů dětí navštěvujících přípravné třídy na chod těchto tříd. Informuje o existenci přípravných tříd rodiče předškolních dětí v oblasti Praha - východ a zároveň mapuje informovanost těchto rodičů o existenci přípravných tříd. Výzkumné šetření je smíšené. Zahrnuje kvantitativní metodu - dotazník (anketu) i kvalitativní metody: strukturované rozhovory a kazuistiky. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi: změnu školského zákona a zavedení testování školní připravenosti na začátku a na konci školního roku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh a realizace komunikační aplikace pro mobilní telefony podporující osoby s narušenou komunikační schopností
Levinská, Marcela ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá takovým řečovým postižením, které je natolik závažné formy, že je třeba využít kompenzačních verbálních pomůcek pro každodenní komunikaci. Práce si kladla za cíl vytvořit funkční podpůrnou komunikační aplikaci pro mobilní telefon. Lze se zde dočíst o těžkých stupních narušení komunikačních schopností, o již existujících komunikačních aplikací pro mobilní telefony a v neposlední řadě o samotné realizaci a testování vzniklé finální pracovní verze aplikace pro mobilní telefon. Obsah a funkce aplikace je zaměřen primárně pro děti předškolního a mladšího školního věku, u kterých došlo k těžké formě narušení komunikačních schopností. Záměrem vytvoření dané komunikační pomůcky je podpora cílové skupiny v komunikaci s okolím. I
Možnosti logopedické péče pro předškolní děti v Českých Budějovicích
PROKOPOVÁ, Barbora
Teoretická část mé práce se zabývá základními pojmy z oblasti logopedické péče, kterými jsou logopedická prevence, logopedická diagnostika a logopedická terapie. Dále popisuje systém logopedické péče v České republice, včetně kompetencí a kvalifikačních poţadavků pracovníků, kteří logopedickou péči poskytují. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které vyuţívá metodu analýzy dokumentů a rozhovorů. Cílem je zjistit, jaké jsou moţnosti logopedické péče pro předškolní děti v mateřských školách a dalších dostupných institucích v Českých Budějovicích. Součástí je například i zjištění rozsahu poskytované logopedické péče.
Vývoj i-CT frameworku a jeho aplikace pro komunikaci typu ANO/NE
Kalina, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených žáků s poruchami komunikace. Představuje současné problémy vývoje aplikací a navazuje na návrhové principy projektu Počítačové terapie, jejichž dodržení při návrhu a implementaci aplikací by mělo současným problémům zabránit. Cílem práce je vytvoření aplikace pro AAK typu ANO/NE a i-CT frameworku - rámce zjednodušujícího tvorbu dalších podobných aplikací pro uvedené prostředí. Obě části práce jsou funkční na systémech iOS a Android a byly otestovány v prostředí osob s mentálním hendikepem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.