Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby
Palasová, Tereza ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem práce je zjištění motivace a preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby na základě vlastního kvantitativního i kvalitativního výzkumu, a dále rozpracování výsledků do podoby strategických doporučení pro management hudební těles, která hledají řešení problému nízké nebo klesající návštěvnosti. Do dotazníkového šetření byla zapojena čtyři významná pražská tělesa - Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Symfonický orchestr Hlavního města Prahy FOK, předmětem analýz byly odpovědi od celkového množství 1218 respondentů. Téma je pojato mezioborově, přínosem práce pro hudební management je také shrnutí a propojení poznatků z dalších oborů - marketingu, dramaturgie, sociologie, a především psychologie, z níž je pro práci zásadní především Csíkszentmihályiho koncept plně soustředěného prožitku, tzv. flow. Statistickým testováním byl prokázán základní předpoklad této práce: Ten, kdo obvykle zažívá stav flow během koncertu vážné hudby, má tendenci navštěvovat koncerty častěji. Byla také potvrzena existence vztahu mezi kulturním kapitálem publika (který je zastoupen hudebním vzděláním) a zažíváním stavu flow na koncertech. Dále byla zjištěna souvislost flow a žánrových preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby. Orientace strategie hudebních těles na zprostředkování flow návštěvníkům koncertů může významně přispět k řešení problémů návštěvnosti.
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Kulturní život v terezínském ghettu očima pamětníků
Zunová, Markéta ; Koura, Petr (vedoucí práce) ; Hocká, Eva (oponent)
Diplomová práce Kulturní život v terezínském ghettu očima pamětníků se zaměřuje na kulturní činnost vězňů v Terezíně s důrazem na sport, divadlo a hudbu. V počáteční fázi své práce se zaměřuji na město Terezín, od jeho vzniku, přes přeměnu v ghetto až po likvidaci v roce 1945. Následuje jádro celé práce - terezínská kultura. Jednotlivé podkapitoly se postupně věnují sportu, hudbě, divadlu, ale například i dětské tvorbě. Cílem diplomové práce je snaha o přesunutí získaných poznatků do prostředí ghetta, což by mělo být jádrem celé práce. Informace ohledně této problematiky jsem čerpala z Archivu vizuální historie Malach, kde je uloženo několik desítek tisíc výpovědí přeživších obětí. Ve své práci se snažím propojit informace získané z odborné literatury s informacemi získanými z Malachu. Celá práce by měla poskytnout ucelený pohled na kulturní činnosti v Terezíně s přihlédnutím k zážitkům a vzpomínkám přeživších.
Koncertní život v Teplicích v Čechách
Bublíková, Lucie ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Bakalářská práce Koncertní život v Teplicích v Čechách se zabývá hudebním životem v lázeňském městě Teplice v Čechách a jeho blízkém okolí. Hlavní pozornost je věnována historii a současnosti nejvýznamnějších hudebních institucí, městským festivalům a známým hudebním osobnostem, které Teplice navštívily. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komentovaný překlad: Pablo de Sarasate (Scherzo, revista de música, ročník XXIII, č. 235, listopad 2008)
Perglerová, Anna ; Obdržálková, Vanda (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se dělí na praktickou a teoretickou část. První část tvoří překlad článku ze španělského odborného časopisu Scherzo, který pojednává o životě houslisty Pabla de Sarasate, o jeho odkazu a recepci. Následně jsou předkládány teoretické úvahy o procesu tvoření cílového textu. Překladatelská analýza se zaměřuje na originál, zabývá se charakteristickými znaky výchozího jazyka i konkrétního textu. Dále jsou vytyčeny principy, jimiž se překládání bude řídit, a v nejrozsáhlejší části jsou analyzovány konkrétní procesy a změny, které při překládání nastaly. Pro převod textu je klíčovým aspektem funkční hledisko.
Vývoj vybraného tisku vážné hudby od roku 1989 do současnosti
Procházková, Andrea ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bibliografický záznam PROCHÁZKOVÁ, Andrea. Vývoj vybraného tisku vážné hudby od roku 1989 do současnosti. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra mediálních studií, 2013. 88 s. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Jan Cebe, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce "Vývoj vybraného tisku vážné hudby od roku 1989 do současnosti" se zaměřuje na dva odborné časopisy, které se orientují na klasickou hudbu. Jsou jimi Hudební rozhledy a Opus musicum. První kapitola pojednává o vzniku jednotlivých periodik, o tom, co vedlo jejich autory k založení časopisů, za jakých podmínek periodika fungovala v různých časových obdobích a jak se obě média transformovala po revoluci v roce 1989. Druhá kapitola se zaměřuje konkrétněji na Hudební rozhledy, zkoumá složení redakce a její proměny v daném období. Uvádím zde také nejčastější autory textů v časopise, proměny rubrik a jejich obsah. Kvantitativní obsahovou analýzou jsem zjišťovala obsažnost nejstálejších rubrik v celém období od roku 1989 až dodnes. Dále se tato kapitola zabývá grafickou podobou periodika a obsahuje dotazník, který ukazuje postavení Hudebních rozhledů v dnešní společnosti. Ve třetí kapitole jsou zmíněny stejné aspekty jako v předchozí, pouze aplikované na Opus musicum. Čtvrtá kapitola porovnává vzájemný...
Domácí koncerty v 21. století
Jouza, Vojtěch ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o domácích koncertech vážné hudby v 21. století jako společenském fenoménu, který se tato práce snaží v širším smyslu popsat a zpracovat z ekonomického, historického a produkčního hlediska. V teoretické části je zpracována historie hudební produkce a popsán vliv technické reprodukovatelnosti díla a úpadku klasické hudby v 20. století na domácí koncertování. Praktická část je zaměřena na komplexní zhodnocení projektu, který představila iniciativa Vážný zájem a srovnání modelů pořádání domácích koncertů klasické hudby v 21. století v Německu, USA a České republice.
Moravské národní písně ze sbírky Františka Sušila a jejich uchopení současnými hudebními interprety
NĚMEČKOVÁ, Petra
Lidová či národní píseň je součástí národní historie i historie samotného českého jazyka její zaznamenávání a následné zhudebňování ji udržuje stále v podvědomí, aby nebyla zapomenuta. Takové písně byly v době svého vzniku, v porovnání se současnou moderní hudební scénou, jedinečné, unikátní a sdílené celou společností. Po úvodním přiblížení datace a kontextu sběratelů Sušilovy doby je přiblížena tvorba hudebníků pracujících na podkladě jeho sběrů v průsečíku doby od vydání sbírky až do poloviny 20. století. Hlavním předmětem zkoumání je názor současných hudebních interpretů, pracujících s národní písní, sesbíranou především F. Sušilem, na styl, smysl a účelnost propagace této tematiky.
Návštěvnost koncertů vážné hudby mladými posluchači
Žáčková, Kristýna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce se zabývá nízkou návštěvností koncertů vážné hudby mladými posluchači. První, teoretická část je věnována teorii marketingu obecně, specifikům marketingu umění a podobě marketingového plánu. Dále jsou zde porovnány dva významné pražské orchestry, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK a PKF-Prague Philharmonia, jejich rozpočet a marketingová strategie. Druhá, praktická část práce je věnována výzkumu závislosti návštěvnosti koncertů vážné hudby na věku, který byl zpracován kvantitativní metodou, a vzorovému marketingovému plánu pořadatele takových koncertů zaměřenému na mládež.
Finanční dopady ekonomické krize na hudební festivaly klasické hudby v České republice
Jelínek, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční dopady ekonomické krize na hudební festivaly klasické hudby v České republice" má za cíl zmapovat a interpretovat dopady ekonomické krize na vybrané kulturní akce v oblasti klasické hudby, a to pomocí deskripce vlivu eventuálního poklesu finančních prostředků na výstupy a efektivitu těchto subjektů. V první části popisuje práce základní teoretická východiska financování kultury a kulturní politiky v České republice a představuje základní ekonomické teorie chování ekonomiky v době ekonomických krizí jako určité východisko pro další interpretaci výkonu daných organizací. Druhá část práce přináší kvalitativní výzkum možných proměnných na reprezentativním vzorku festivalů v oblasti klasické hudby pomocí obsahové analýzy výročních zpráv daných institucí a sekundární analýzy dalších dat relevantních institucí. V závěrečné části se pokouší o zhodnocení vlivu ekonomické krize na kulturní sektor, potvrdit a vyvrátit dané premisy a zhodnotit finanční stabilitu českých festivalů klasické hudby vůbec.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.