Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích
DIVIŠOVÁ, Milena
Cílem bakalářské práce je řešení konfliktů v krizových situacích. Téma bude řešeno z pohledu vyjednávající osoby. Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat jednotlivými pojmy zvolené problematiky, krizovým vyjednáváním, jako specifickou součástí krizové komunikace, specifiky různých krizových situací, úkoly vyjednavače, vyjednávání a jeho výcvikem. Dále se zaměřuje na mimořádně složité a závažné komunikační činnosti spojené s překonáváním rozdílných stanovisek při směřování k dohodě, resp. s řešením situace rukojmí s cílem poskytnout návod, jak pomocí vhodné komunikace přežít. Praktická část se zabývá počty řešených případů vyjednávání v praxi za léta 2007 až 2013 v Jihočeském kraji, vychází ze statistických údajů, dále pak z analýzy komunikačně náročných situací, kdy prostřednictvím jednotlivých kazuistik zkoumá typologii krizových událostí, typologii jednotlivých pachatelů, jejich motivaci, duševní stav, místo vyjednávání, první kontakt s vyjednavačem, kritické momenty při vyjednávání, způsob ukončení incidentu a v závěru autor formuluje nejdůležitější zásady při vyjednávání řízené komunikace v praxi v krizových situacích.
Prevence a zvládání pracovních konfliktů
Štěpánková, Markéta ; Procházka, Jan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zpracován přehled základních komunikačních nástrojů jako prevence při zvládání pracovních konfliktů. Práce zkoumá konflikty daňových poradců při výkonu jejich praxe a snaží se odhalit nedostatky v komunikaci. V rámci této práce byl proveden výzkum zaměřující se na problémy v komunikaci mezi daňovým poradcem a klientem. Na základě těchto zjištění byly navrhnuty opatření pro zlepšení.
Psychická manipulace v mezilidských vztazích
ŠVACHOVÁ, Alena
Práce se zabývá psychickou manipulací, která negativně ovlivňuje mezilidské vztahy. Skládá se ze tří hlavních kapitol. První kapitola nabízí základní informace o fenoménu psychické manipulace v mezilidských vztazích a seznamuje tak čtenáře s historií pojmu, definicemi a následně se základní klasifikací manipulativního jednání. Druhá kapitola je zaměřena na osobnost psychického manipulátora a představuje stěžejní text práce. Třetí a současně poslední kapitola se věnuje možnostem obrany před manipulativním jednáním. Psychická manipulace se objevuje v jakémkoli sociálním prostředí a mnohdy bývá velmi nenápadná a těžko rozpoznatelná. Proto je důležité si uvědomit, jaké zbraně a strategie psychičtí manipulátoři používají, a jak se lze jejich psychickému nátlaku bránit.
Asertivitou proti mobbingu ve státní sféře
RAPČANOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mobbingu vyskytujícího se ve státní sféře a možnosti obrany formou asertivního jednání. Teoretická část je věnována základnímu názvosloví. Dále jsou zde vysvětleny formy negativního stylu konfliktního chování, agresivita, pasivita, manipulace, konflikt a jiné. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na dotazníkové šetření, kde bylo cílem zmapovat výskyt mobbingu v prostředí státní správy a nejrůznější mechanismy jednání, obrany a zároveň efektivního využívání nástrojů asertivity na pracovišti ve státní sféře. V závěru této práce byl navržen preventivní program s názvem "Asertivitou proti mobbingu".
Asertivita v pracovním prostředí
Čapková, Zuzana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce "Asertivita v pracovním prostředí" se zabývá skutečností, zda a jak jsou v komunikaci na vybraném pracovišti uplatňovány prvky asertivity, a jaké má jejich použití vliv na skupinovou atmosféru a řešení konfliktů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky komunikace a transakční analýzy. Dále práce pojednává o asertivním chování a teorii konfliktů. Praktickou část bakalářské práce tvoří data získaná na základě dotazníkového šetření ve zvolené firmě a rozebírá vztah mezi asertivním chováním a sociální atmosférou. Závěr práce tvoří souhrn doporučení pro manažery firmy.
Akcenty sociální práce policisty
SITTER, Pavel
Každý policista během pracovního dne prochází řadou různých situací, z nichž největší procento je právě sociální kontakt a komunikace s druhým člověkem. Profese policisty je zcela specifická a výkon její činnosti s sebou přináší zvýšené nároky na osobnost každého policisty, a to v mnoha směrech. Bez ohledu na služební zařazení, hodnost nebo místo působení, společným základem policejní profese je práce s lidmi a s informacemi. Osvojení si obecných principů úspěšné komunikace a základních komunikačních zásad, společně s porozuměním hlavním příčinám komunikačním neshod je dobrou komunikační výbavou, kterou může policista uplatnit jak při každodenní komunikaci s druhými, tak i při profesní komunikaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak příslušníci dopravní policie zvládají agresi ze strany účastníků silničního provozu na svou osobu při udělování sankčních opatření, zda při jednání s účastníky dopravní nehody využívají haptiku jako prostředek pochopení, porozumění či vyjádření sounáležitosti a co si představují pod heslem {\clq}qPomáhat a chránit``. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny informace o zákonech a předpisech týkající se náplně a činnosti Policie České republiky s teoriemi a příklady vhodné komunikace. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu z dotazníkového šetření a výsledky kvalitativního výzkumu za použití metody kasuistiky. Výsledky výzkumu ukázaly, že dopravní policisté by měli zájem se zdokonalovat v oblasti asertivních technik, se zaměřením na vhodnou komunikaci pro zvládání agresivního chování účastníků silničního provozu. Je to výzva pro školící policejní střediska.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.