|
Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích
DIVIŠOVÁ, Milena
Cílem bakalářské práce je řešení konfliktů v krizových situacích. Téma bude řešeno z pohledu vyjednávající osoby. Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat jednotlivými pojmy zvolené problematiky, krizovým vyjednáváním, jako specifickou součástí krizové komunikace, specifiky různých krizových situací, úkoly vyjednavače, vyjednávání a jeho výcvikem. Dále se zaměřuje na mimořádně složité a závažné komunikační činnosti spojené s překonáváním rozdílných stanovisek při směřování k dohodě, resp. s řešením situace rukojmí s cílem poskytnout návod, jak pomocí vhodné komunikace přežít. Praktická část se zabývá počty řešených případů vyjednávání v praxi za léta 2007 až 2013 v Jihočeském kraji, vychází ze statistických údajů, dále pak z analýzy komunikačně náročných situací, kdy prostřednictvím jednotlivých kazuistik zkoumá typologii krizových událostí, typologii jednotlivých pachatelů, jejich motivaci, duševní stav, místo vyjednávání, první kontakt s vyjednavačem, kritické momenty při vyjednávání, způsob ukončení incidentu a v závěru autor formuluje nejdůležitější zásady při vyjednávání řízené komunikace v praxi v krizových situacích.
|
|
Prevence a zvládání pracovních konfliktů
Štěpánková, Markéta ; Procházka, Jan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zpracován přehled základních komunikačních nástrojů jako prevence při zvládání pracovních konfliktů. Práce zkoumá konflikty daňových poradců při výkonu jejich praxe a snaží se odhalit nedostatky v komunikaci. V rámci této práce byl proveden výzkum zaměřující se na problémy v komunikaci mezi daňovým poradcem a klientem. Na základě těchto zjištění byly navrhnuty opatření pro zlepšení.
|
|
Psychická manipulace v mezilidských vztazích
ŠVACHOVÁ, Alena
Práce se zabývá psychickou manipulací, která negativně ovlivňuje mezilidské vztahy. Skládá se ze tří hlavních kapitol. První kapitola nabízí základní informace o fenoménu psychické manipulace v mezilidských vztazích a seznamuje tak čtenáře s historií pojmu, definicemi a následně se základní klasifikací manipulativního jednání. Druhá kapitola je zaměřena na osobnost psychického manipulátora a představuje stěžejní text práce. Třetí a současně poslední kapitola se věnuje možnostem obrany před manipulativním jednáním. Psychická manipulace se objevuje v jakémkoli sociálním prostředí a mnohdy bývá velmi nenápadná a těžko rozpoznatelná. Proto je důležité si uvědomit, jaké zbraně a strategie psychičtí manipulátoři používají, a jak se lze jejich psychickému nátlaku bránit.
|
|
Asertivitou proti mobbingu ve státní sféře
RAPČANOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mobbingu vyskytujícího se ve státní sféře a možnosti obrany formou asertivního jednání. Teoretická část je věnována základnímu názvosloví. Dále jsou zde vysvětleny formy negativního stylu konfliktního chování, agresivita, pasivita, manipulace, konflikt a jiné. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na dotazníkové šetření, kde bylo cílem zmapovat výskyt mobbingu v prostředí státní správy a nejrůznější mechanismy jednání, obrany a zároveň efektivního využívání nástrojů asertivity na pracovišti ve státní sféře. V závěru této práce byl navržen preventivní program s názvem "Asertivitou proti mobbingu".
|
|
Asertivita v pracovním prostředí
Čapková, Zuzana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce "Asertivita v pracovním prostředí" se zabývá skutečností, zda a jak jsou v komunikaci na vybraném pracovišti uplatňovány prvky asertivity, a jaké má jejich použití vliv na skupinovou atmosféru a řešení konfliktů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky komunikace a transakční analýzy. Dále práce pojednává o asertivním chování a teorii konfliktů. Praktickou část bakalářské práce tvoří data získaná na základě dotazníkového šetření ve zvolené firmě a rozebírá vztah mezi asertivním chováním a sociální atmosférou. Závěr práce tvoří souhrn doporučení pro manažery firmy.
|
| |
| |
| |
|
Akcenty sociální práce policisty
SITTER, Pavel
Každý policista během pracovního dne prochází řadou různých situací, z nichž největší procento je právě sociální kontakt a komunikace s druhým člověkem. Profese policisty je zcela specifická a výkon její činnosti s sebou přináší zvýšené nároky na osobnost každého policisty, a to v mnoha směrech. Bez ohledu na služební zařazení, hodnost nebo místo působení, společným základem policejní profese je práce s lidmi a s informacemi. Osvojení si obecných principů úspěšné komunikace a základních komunikačních zásad, společně s porozuměním hlavním příčinám komunikačním neshod je dobrou komunikační výbavou, kterou může policista uplatnit jak při každodenní komunikaci s druhými, tak i při profesní komunikaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak příslušníci dopravní policie zvládají agresi ze strany účastníků silničního provozu na svou osobu při udělování sankčních opatření, zda při jednání s účastníky dopravní nehody využívají haptiku jako prostředek pochopení, porozumění či vyjádření sounáležitosti a co si představují pod heslem {\clq}qPomáhat a chránit``. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny informace o zákonech a předpisech týkající se náplně a činnosti Policie České republiky s teoriemi a příklady vhodné komunikace. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu z dotazníkového šetření a výsledky kvalitativního výzkumu za použití metody kasuistiky. Výsledky výzkumu ukázaly, že dopravní policisté by měli zájem se zdokonalovat v oblasti asertivních technik, se zaměřením na vhodnou komunikaci pro zvládání agresivního chování účastníků silničního provozu. Je to výzva pro školící policejní střediska.
|
|
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
|