Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komiks jako médium uměleckého sdělení
Valentová, Simona ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Kořínek, Pavel (oponent)
RESUMÉ Diplomová práce na téma "Komiks jako médium uměleckého sdělení" obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena definice komiksu, stručná historie a některé důležité pojmy z komiksové terminologie. Dále se tato část zabývá specifickými narativními konstrukcemi komiksového média, popisuje fungování a kooperaci obrazové a textové složky. V samostatné kapitole je stručně popsán japonský komiks (manga), jeho charakteristika a odlišné aspekty vůči klasickému euro-americkému komiksu. Konec teoretické části je věnován teorii uměleckého sdělení a jeho konkrétním prostředkům, které užívá komiks. Praktickou část práce tvoří analýza dvou klasických komiksových děl a jedné japonské mangy. Jedná se o díla Vrána, Vrána: Soumrak bohů a Město světel. Díla byla záměrně vybrána díky jejich technické, tematické i kulturní odlišnosti, čímž mohl rozbor pracovat se širší škálou uměleckých prostředků. Práce se snaží obhájit názor, že komiksové médium je multifunkční, může obsahovat plnohodnotné umělecké sdělení a je schopné pracovat s jakýmkoli obsahem. Pro větší konkretizaci je práce doplněna ilustrativním obrazovým materiálem.
Porovnání psychologických a výtvarných aspektů v kresbě dítěte předškolního věku
Dražská, Jiřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předmětem práce je identifikace styčných a rozdílných bodů v dětských kresbách z hlediska výtvarného a vývojového. Cílem práce je dle teoretických i empirických poznatků z daných oblastí vytvořit záznamový arch, který by zároveň mohl být pedagogovi v mateřské škole vodítkem při práci s dětskou kresbou. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol, jmenovitě vývoj osobnosti dítěte předškolního věku, kde jsou popsány vývojové etapy jedince od prenatálního do předškolního období, a dětská kresba, popisující vývojová stádia, charakteristické znaky a nejčastější motivy a využití kresby v praxi. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením s předškolními dětmi zaměřeným na analýzu a komparaci dětských kreseb.
Specifika výtvarného projevu dětí s handicapy
Bulková, Lucie ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarným projevem handicapovaných dětí. První část je věnována teoretickým východiskům tématu. Podává základní informace o dětském výtvarném projevu. Zabývá se využíváním výtvarného projevu pro účely pedagogické a terapeutické. Popisuje některé dosavadní poznatky o výtvarném projevu dětí s handicapy. Podstatná část je věnována výzkumnému šetření v oblasti výtvarného projevu dětí se zdravotním postižením. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a rysy akčního výzkumu. Zaměřuje se na konkrétní skupinu dětí mladšího školního věku. Snaží se popsat a pojmenovat případná specifika v jejich výtvarném procesu a výsledku. Zjištěné skutečnosti předkládá formou příběhů jednotlivých dětí, které zrcadlí jejich individuální projev (nejen výtvarný). Práce zároveň mapuje současnou podobu speciální výtvarné výchovy ve vybrané instituci. Na základě rozhovorů s pedagogy a osobní zkušenosti s vedením výtvarné výchovy u dětí s handicapy autorka hledá vhodný pedagogický přístup. Věnuje se také analýze kurikulárního dokumentu a snaží se formulovat doporučení ke zlepšení současné praxe výtvarné výchovy u dětí s handicapy.
Motivace předškolních dětí k výtvarným a grafickým činnostem během volné hry
POCAROVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí předškolního věku k výtvarným a grafickým činnostem, co je může motivovat ke kreslení během volných her v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na problematiku vývoje výtvarného projevu a grafomotoriky dítěte předškolního věku. Pozornost je věnována otázkám motivace, ale i hře jako metodě předškolního vzdělávání a roli učitelky při výtvarných hrách dětí. V praktické části jsou popsány konkrétní realizované situace, při kterých byly děti motivovány tvořivým způsobem. Dále jsou zde zaznamenány a popsány reakce jednotlivých dětí z vybrané skupiny na podněty vedoucí k zájmu o kreslení. Praktická část je tak doplněna i náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Možnosti využití prvků arteterapie u klienta s postižením CNS
ŠMÍDOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá možností využití prvků arteterapie u dospělého muže s organickým psychosyndromem. Cílem bakalářské práce je zjistit účinnost individuální arteterapie na snížení napětí a afektivity u klienta postiženého následkem změn v oblasti emočního prožívání a poruch kognitivních funkcí, spojených se změnou osobnosti včetně změn v oblasti chování a motorických poruch. S tímto cílem souvisí hledání nového smyslu života, rozvoj poznávacích schopností a dovedností a lepší zvládání nepříjemných emočních stavů. Závěrem bylo zjištěno, že metoda individuální arteterapie navodila žádoucí terapeutickou změnu.
Arteterapie se skupinou dětí předškolního věku
TOMANDLOVÁ, Pavla
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie se skupinou dětí předškolního věku. Je členěna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola je zaměřena na specifika předškolního období. Vymezuje předškolní věk a popisuje vývojové zvláštnosti předškolního dítěte. Druhá kapitola se zabývá výtvarným projevem dětí a etapami jeho vývoje. Poslední část je věnovaná arteterapeutické práci s dětmi předškolního věku. Praktická část referuje o dlouhodobější arteterapeutické práci se skupinou předškolních dětí a popisuje hledání nejpřijatelnějšího zařazení arteterapie v rámci běžného provozu mateřské školy, posuzuje vybrané výtvarné techniky a témata a v kazuistice se věnuje proměnlivosti výtvarného projevu konkrétního dítěte s odrazem do ostatních oblastí jeho projevů.
Specifika výtvarného projevu u dětí a dospívajících se somatickými problémy
SYSLOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce je zaměřena na výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy. Cílem práce je zjistit specifika ve výtvarném projevu dětí a dospívajících se somatickým onemocněním. Teoretická část se zabývá somatickým onemocněním a jeho vlivem na psychiku dítěte, charakteristikou dětského výtvarného projevu, diagnostickými aspekty výtvarného projevu a poznatky o kresbě dítěte se somatickým onemocněním. Praktická část vychází z osobní zkušenosti s výtvarnou tvorbou dětí a dospívajících se somatickým onemocněním hospitalizovaných na dětském oddělení. Výtvarná tvorba s dětmi a dospívajícími v nemocnici se stala podnětem k položení si otázek: Jaké jsou společné znaky ve výtvarném projevu dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním? Jaké jsou společné znaky ve výtvarné tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? Projevují se odlišnosti v tvorbě dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním oproti tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? V praktické části přibližuji výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy, snažím se vysledovat společné znaky v jejich výtvarném projevu a zodpovědět na položené otázky.
Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků
LANČOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím arteterapie na základní škole jako podpůrné metody při integraci žáků s různými poruchami. Odpovídá na otázku, jak efektivně začlenit arteterapii do integrace žáků se znevýhodněním, specificky do systému individuální péče a do reedukace poruch. Posuzuje vhodnost různých metod a forem práce pro tuto skupinu dětí. Pedagogům základních škol tato práce ukazuje konkrétní příklady začlenění arteterapie do systému podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účinnost arteterapie jako metody je zde ověřena prostřednictvím pozorování výtvarného posunu zkoumané skupiny dětí. Autorka dospěla k závěru, že arteterapii lze zařadit mezi podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stejně jako je na školách prováděna reedukace specifických poruch učení, je vhodné do podpůrných opatření zařadit arteterapii.
Specifika arteterapeutické praxe asistenta pedagoga
SUKOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Specifika arteterapeutické praxe asistenta pedagoga". Práce se zamýšlí nad problematikou integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami ADHD a ADD. Z pozice asistenta pedagoga uvažuje o možném využití arteterapie ve školním prostředí. Praktická část je zaměřena na arteterapeutickou práci s dětmi ve školním prostředí. Obsahuje kazuistiky, analýzu výtvarných produktů, zobecnění zkušeností a závěrečné vyhodnocení.
Výtvarný projev předškolního dítěte s ADHD
TRONEČKOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce s názvem "Výtvarný projev předškolního dítěte s ADHD" se zaměřuje na vývoj výtvarného vyobrazování dítěte s ADHD. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsán syndrrom ADHD, jeho příčiny, projevy a výchovné vedení. Práce se také zabývá výtvarným projevem dětí, vývojem kresby postavy a typickými rysy v kresbě dětí s ADHD. Praktická část obsahuje kazuistickou studii dítěte s ADHD. Je zaměřena na sledování výtvarného zobrazování dítěte v průběhu téměř jednoho roku, na jeho posuny a typické znaky ADHD v jeho kresbě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.