Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence šikany před a v průběhu pandemie COVID-19
HLAS, Karel
Bakalářská práce pojednává o dosavadních trendech výskytu šikany na základních školách. Teoretická část obsahuje například charakteristiku projevů šikany před krizí, její vybrané aspekty, šikanu v průběhu krize a dosavadní zkušenosti s realizací prevence šikany v obou obdobích (před a v průběhu). Text je orientován na teoretické vystižení tématu šikany, tzn. vysvětlení pojmů, stádií, diagnostika atd. Praktická část se zabývá zkušenostmi přístupu k realizaci školní prevence před a během pandemie Cílem práce je tedy zjistit, zda učitelé provádí prevenci i v rámci online výuky a jak ji případně zlepšit. V souladu s cílem práce je navrhnutý a použitý kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Cílovou skupinou pro zaslání jsou žáci a učitelé 2. stupně ZŠ v Jihočeském kraji.
Mobbing a bossing - negativní fenomén na pracovišti
KREJČÍ, Lenka
Předmětem bakalářské práce je negativní fenomén mobbing a bossing. Mobbing je systematická šikana zaměstnance na pracovišti ze strany kolegů, o bossing se jedná v případě šikany ze strany nadřízeného pracovníka. Cílem této práce je zmapovat výskyt, četnost, znaky a strategie mobbingu a bossingu na pracovištích státních institucí a soukromého sektoru; porovnat přítomnost bossingu na pracovištích Jihočeského kraje a hlavního města Prahy. Bakalářská práce je členěna na dvě části. Teoretická část definuje mobbing a bossing; popisuje jejich znaky, příčiny, cíle, strategie, agresory a oběti, následky, obranu a prevenci. Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření formou anonymního elektronického dotazníku. Dále jsou zde zodpovězeny a analyzovány výsledky dotazníkového šetření a vyhodnoceny stanovené hypotézy.
Prevence šikany ve školních zařízeních
HEJLKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá shrnutím dosavadních poznatků o problematice šikany a využitím těchto informací při dotazníkovém šetření realizovaném mezi pedagogy základních škol a pedagogy na nižším stupni víceletých gymnázií. Práce taktéž nabízí možnost zohlednit různé koncepce prevence a preventivních programů, které pomohou předejít většímu nárůstu šikany ve školách. Dotazníkové šetření si klade za cíl zjistit, do jaké míry se cítí být učitelé obeznámeni s prevencí rizikového chování a jak hodnotí realizaci prevence a řešení případného rizikového chování ve škole. Práce zmapuje informovanost pedagogů základních škol o problematice prevence a poskytne tím možné korelace mezi různými faktory, jež mohou vztah pedagogů k šikaně a její prevenci ovlivňovat.
Mobbing na pracovišti
ŠIMONOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá mobbingem na pracovišti, což je dlouhodobý psychický teror mezi zaměstnanci. Jedná se o skryté, dlouhodobé a zákeřné útoky, které oběť vypudí z pracoviště. Mobber provádí své útoky pravidelně, opakovaně a po dlouhou dobu, nejméně jednou týdně po dobu nejméně půl roku. Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku mobbingu a na základě informací získaných z teoretické a praktické části navrhnout vhodná doporučení, která povedou k prevenci mobbingu ve vybrané společnosti. Teoretická část obsahuje základní pojmy, historii mobbingu a původ tohoto slova, druhy, příčiny, fáze, výskyt, účastníky, důsledky a prevenci mobbingu. Praktická část obsahuje základní informace o vybrané společnosti a výsledky z dotazníkového šetření. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu a hypotéz a navržení vlastních doporučení pro podnik, která podniku pomohou předcházet mobbingu.
Šikana mezi dětmi - jak ji vidí žáci Základní školy Mazurská v Praze
Lohniská, Iveta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obsahem této diplomové práce je pohled a názory dětí na problematiku šikanujícího chování. Práce zahrnuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části vysvětluje odborné termíny, vztahující se k šikaně, představuje formy a pohledy na šikanu, poukazuje na přímé a nepřímé znaky, které pomůžou rodině či škole odhalit fakt, že by se mohlo jednat právě o šikanu. Dále se práce zabývá příčinami šikanujícího chování, jak může škola předcházet a řešit šikanu. V diplomové práci jsou dále popsány stádia šikanování, nejčastější místa, kde dochází k šikaně, rizika a následky, které šikana přináší. Praktická část je realizována pomocí výzkumu. Sběr dat proběhl na ZŠ Mazurská na Praze 8. V diplomové práci je popsán předmět a cíle výzkumu, základní pracovní hypotézy, metodika a organizace výzkumu. V textu je vložen dotazník, který byl v totožné podobě předložen dětem, které se výzkumu zúčastnily. Největší prostor je v práci věnován interpretaci výsledků výzkumu, protože hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaký mají děti pohled na ubližování a zda jej ve škole prožívají. Poslední částí výzkumu je jeho závěr a verifikace hypotéz.
Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany
Piškulová, Jiřina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitel
Možnosti řešení domácího násilí z pohledu katolické církve
Fraisová, Naděžda ; Lorman, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce Možnosti řešení domácího násilí pojednává o různých alternativách řešení problematiky domácího násilí Úvodní kapitola se věnuje odborným definicím pojmu domácí násilí a jeho příčinám, formám i specifickým znakům. Následuje popis důsledků násilí a mýtů, které o tomto jevu panují v povědomí veřejnosti. Domácí násilí je také charakterizováno jako dlouhodobé, opakované a stupňující se fyzické, psychické, emocionální či sexuální týrání osob, které spolu žijí ve společné domácnosti. Odehrává se mezi osobami blízkými, dospělými členy rodiny, životními partnery. Oběti v situaci dlouhodobého násilí ztrácejí sebevědomí, narůstá v nich strach a zmatek a trpí celou řadou různých příznaků, jako jsou deprese, stud, zhoršení celkového zdravotního stavu či zvýšené riziko suicidálního chování. Ve druhé kapitole jsem se zaměřila na charakteristiku obětí a pachatelů domácího násilí. Obětí tohoto násilí se může stát kdokoliv, a to bez ohledu na vzdělání, věk, sociální postavení nebo ekonomickou situaci. Oběťmi bývají ženy, děti, senioři, osoby se zdravotním postižením, ale také muži. Dochází k němu mezi dospělými partnery, mezi manžely, mezi rodiči a dětmi, mezi osobami mladými a starými. Ve třetí kapitole se zabývám právní úpravou domácího násilí. Legislativní opatření a možnosti právní ochrany obětí významným...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.