Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Nástoj pro abstraktní regulární stromový model checking
Mráz, Patrik ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Hruška, Martin (vedoucí práce)
Formálna verifikácia sa zaoberá dokazovaním korektnosti systému podľa daných špecifikácií.Jej potrebu znásobuje stále väčšia rozšírenosť počítačov a neustály rast zložitosti aj rozsiahlosti vyvíjaných systémov. Cieľom tejto práce je implementácia nástroja formálnejverifikácie abstraktný regulárny stromový model checking (ARTMC) nad knižnicou VATA. Pre dosiahnutie tohto cieľa bolo potrebné rozšíriť knižnicu VATA o konečné stromové prevodníky,abstrakcie stromových automatov a integrovať ich spolu s nástrojom ARTMC doknižnice VATA.
"Bez názvu"
Cáb, Martin ; Hodboď, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Ve své závěrečné bakalářské práci zpracovávám portrét Ježíše Krista. Vzhledem k historickému vývoji křesťanské ikonografie se jedná o abstraktní pojetí, ve kterém je Kristus znázorněn pouze jednoduchými konkrétními prvky, které jsou signifikantní pro jeho osobnost jak v rovině obecné, tak především v mé osobní.
Práce
Procházka, Přemysl ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Série obrazů pracujících na principu materiálové direktivity, tzn. zobrazené je zobrazeno zobrazovaným
Amicorum
Čížková, Michaela ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Helia De Felice, Jennifer (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci vycházím z několika aspektů, které byly typické pro mou předešlou tvorbu. Tyto aspekty se nezávisle na sobě prolínají a tvoří tak nový celek. Opěrnými body týkající se práce jsou Ebru, Zentai, autoportrét, náhoda, abstrakce či estetično. Ebru jako klasickou techniku malby na vodě rozvíjím do nových médií.
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Právo ve věku uálů
Eliáš, Karel
Ve studii se autor zamýšlí nad právem a právnictvím moderní doby. Termín uál vymyslel filosof a ekonom Tomáš Kulka. Označuje tak intelektuály bez intelektu – typický uál je absolvent univerzitního studia, kteří vědí, co je právě intelektuálně v módě, vědí, co je se ve vědeckém diskursu společensky passé a co aktuálně debatuje, rádi se do diskusí směle zapojují odkazy na módní autority (Derrida, Foucault …) i volbou slov jako paradigma, post- (modernismus aj.) a jinými zaklínadly, jimž zpravidla do hloubky nerozumějí. Výsledkem je tlachání a povrchnost. Právnictví je jednou z oblastí, kde se uálská entita může dobře prezentovat. Weyr takřka před sto lety a Bejček celkem nedávno charakterizovali naše právnické fakulty jako velkovýrobny právnického dorostu, které mají s étosem univerzit málo společného. To se odráží i mezi akademiky na fakultách, kde sílí konformismus podrobující se byrokratickému hodnocení vědy – větší relevanci má, kolik toho kdo napíše a kde publikuje. než myšlenkový obsah (Payne v té souvislosti píše o ‚chatbotech‘). Výsledkem je omezená schopnost praktiků aplikovat právo a hrozba proměny právnictví v pedantismus. Legislativa tomu ráda vyhovuje množícími se zákonnými pravidly, postupně více a více podrobnějšími, a tím se kruh uzavírá. Autor na závěr poukazuje, že se společnost i věda ocitla ve srovnatelných situacích už několikrát, že však vždy nakonec převládl hlas rozumu.
Minor Liberty and Major Liberty: For a decolonial reading of the philosophical genesis in Colombia
Meneses Alvarez, Nicolas ; Maesschalck, Marc (vedoucí práce) ; Pontière, Grégory (oponent) ; Álvarez Villarreal, Lina Marcela (oponent)
Titre : LIBERTÉ MINEURE ET LIBERTÉ MAJEURE : Pour une lecture decoloniale de la genèse philosophique en Colombie. Résumé : Cette recherche s'efforce pour restituer les fondements philosophiques de la liberté à l'œuvre dans le protectorat d'indiens et la praxis du premier évêque de Popayán Juan del Valle comme moment primordial de l'activité philosophique en Colombie pour ensuite montrer ses contradictions non seulement quant à ses dispositions mais quant à la liberté et la tradition proprement indigène. Nous appelons cette liberté majeure d'après le droit et devoir majeur du peuple Misak. Mots-clés : Liberté, Majeur/Mineur, Relationnalité/Substantialité, Nupirau, Pishi, Protectorat d'indiens, Choses-concepts, Escargot, Concrétion/Abstraction.
Eva Prokopcová - malířské dílo
KULÍKOVÁ, Markéta
Cílem práce je představení života a díla jihočeské současné umělkyně Evy Prokopcové. Důraz je kladen na malířské dílo umělkyně, ale pozornost je věnována také dílu kresebnému, které má v její práci silné zastoupení. Důraz je kladen na definování vývoje jejího díla s poukázáním na jeho přijetí mezi odbornou veřejností. Nastíněny jsou životní mezníky umělkyně, jež se výrazně odráží v její výtvarné práci. Kapitoly věnované malířskému dílu jsou řazeny chronologicky a zabývají se vybranými cykly obrazů. Závěrem práce je zamyšlení nad možnými souvislostmi díla Prokopcové v rámci uměleckého kontextu a především naznačením jedinečnosti a subjektivnosti přístupu umělkyně, jejíž dílo nebylo dosud plně doceněno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.