|
Návrh nosné ocelové konstrukce autosalonu
Hubáček, Ondřej ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh nosné ocelové konstrukce jednolodního halového objektu autosalonu určeného pro parkování/výstavu automobilů ve městě Brně. Půdorysné rozměry objektu jsou 20 x 36 m. Hlavní nosná konstrukce je tvořena rovinnou příčnou vazbou. Příčná vazba je tvořena příhradovými vazníky, propojenými vaznicemi. Vazníky jsou na obou stranách konstrukce kloubově uloženy na vetknutých sloupech. Hlavní nosník je tvořen z příhradových prvků s konstrukční výškou 1,35 m uprostřed rozpětí. Vzdálenost příčných vazeb je 6 m. Prostorová tuhost je zajištěna systémem podélných příčných ztužidel. Pruty ocelového vazníku jsou tvořeny z válcovaných profilů sloupy jsou z profilů HEB a vaznice jsou navrženy z válcovaných profilů I. Návrh je proveden podle platných norem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvků je ocel S 235 (běžná ocel).
|
|
Zastřešení amfiteátru ve Vizovicíxh
Kuchtová, Ludmila ; Štrba, Michal (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh zastřešení jeviště přírodního amfiteátru ve Vizovicích. Konstrukce je navržena variantně ze dřeva a oceli v různém konstrukčním uspořádání. Dispozičně se jedná o trojúhelníkovou stavbu, šířka je navržena 18 m, délka 15 m. Uvažovaná výška přístřešku je 9 m.
|
| |
|
Zastřešení novostavby bytového domu v Rajhradě
Houha, Jan ; Lukášková, Jana (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Obsahem této práce je řešení technologické etapy zastřešení objektu novostavby bytového domu v Rajhradě. Střecha je navržena jako dvouplášťová pultová plochá střecha tvořena dřevěnými vazníky spojovanými styčníkovými plechy. V technologickém předpisu je uveden detailní postup provádění nosné dřevěné konstrukce a opláštění střechy. K etapě zastřešení objektu je zpracován kontrolní a zkušební plán, rozpočet a časový harmonogram. Práce obsahuje technickou zprávu objektu, návrh zařízení staveniště, návrh vhodných strojů a mechanismů potřebných pro danou etapu, dále řeší širší vztahy dopravních tras na staveniště a bezpečnost a ochranu zdraví při práci.
|
|
Zastřešení autobusového nádraží
Buchníčková, Klára ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce zastřešení autobusového nádraží. Rozpětí konstrukce v příčném směru je 35 m, délka je 40 m. Maximální výška zastřešení je 16,8 m. Konstrukce je tvořena příhradovými vazníky ve tvaru vlny kloubově uloženými na plnostěnných sloupech. Vzdálenost příčných vazeb je 5 m. Vzhledem k nesymetrickému tvaru vazníku mají sloupy příčné vazby rozdílnou výšku - 14 m a 5 m. Konstrukce je navržena pro oblast města Brna.
|
| |
| |
|
Nosná konstrukce sportovní haly v Luhačovicích
Mudrák, Štěpán ; Barnat, Jan (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat návrh a posouzení nosné konstrukce zastřešení sportovní haly. Stavební objekt se nachází ve městě Luhačovice ve Zlínském kraji. Půdorysné rozměry haly jsou 35 × 55 m, výška haly je 12 m. Základním nosným prvkem jsou zakřivené plnostěnné nosníky, tyto konstrukční prvky staticky působí jako dvojkloubový oblouk. Materiál konstrukce tvoří lepené lamelové dřevo, rostlé dřevo a ocelové spojovací prvky. Prostorová stabilita je zajištěna vaznicemi a příčnými střešními ztužidly. Spodní stavba je provedena základovými pásy a kotevními bloky z betonu. Štítové stěny jsou podporovány sloupy a paždíky.
|
|
Zastřešení sportovního objektu
Straka, Pavel ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a posoudit dřevěnou nosnou konstrukci zastřešení víceúčelové sportovní haly. Objekt se nachází v lokalitě Moravské Budějovice. Půdorysné rozměry konstrukce jsou 40 m x 60 m a výška je 10,7 m. Základními nosnými prvky jsou plnostěnné nosníky, které staticky působí jako dvojkloubový oblouk. Konstrukce je navržena z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a spojovacích ocelových prvků. Stabilita vazníků je zajištěna vaznicemi a příčnými ztužidly. Spodní stavba je řešena kotevními bloky z betonu umístěných na základových pasech. Čelní stěny jsou zajištěny sloupy a paždíky.
|
|
Velodrom
Horký, Rostislav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce zastřešení velodromu. Klimatické zatížení je stanoveno pro lokalitu města Znojma. Součástí práce je technická zpráva srovnání dvou variant řešení, technická zpráva vybrané varianty, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů, výkaz materiálu a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil byl vytvořen v programu SCIA Engineer 17.01. Posouzení je vypracováno ručně dle platných evropských norem.
|