Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Udržateľný cestovný ruch jako nástroj znižovania chudoby v Zambii
Ďurinová, Tatiana
Diplomová práce se zabývá udržitelným cestovním ruchem v Zambii a jeho využití při snižování chudoby v Zambii. První část práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů týkajících se udržitelného cestovního ruchu, charakteristiku cestovního ruchu v Zambii, turistický profil, SWOT analýzu a faktory, které ovlivňují vývoj cestovního ruchu v Zambii. Další část práce se věnuje možným environmentálním a sociálně-kulturním dopadům cestovního ruchu v Zambii a představuje klíčové dokumenty v oblasti udržitelného cestovního ruchu přijaté Zambijskou vládou a projekty související s rozvojem udržitelné turistiky v Zambii.
Zahraniční rozvojová spolupráce České republiky v Africe
Šmolík, Vojtěch ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Oberpfalzerová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Zahraniční rozvojová spolupráce České republiky v Africe" pojednává o vývoji vztahů Československa a České republiky se státy Afriky od 30. let 20. století až po současnost v kontextu zahraniční rozvojové spolupráce. Představuje postupnou konceptualizaci zahraniční politiky Československa a samostatné České republiky, která vyústila ve vytvoření základních dokumentů zahraniční rozvojové spolupráce. Zvláštní akcent je kladen na africký kontinent a náhled do vztahů jeho jednotlivých států, které s Československem a Českou republikou kooperovaly či kooperují. Vedle analýzy historického vývoje těchto vztahů je jejím cílem zhodnocení výběru afrických států a podporovaných sektorů do aktuální české koncepce zahraniční rozvojové spolupráce.
Zvláštní ekonomické zóny: lék na rozvoj zaostalých regionů nebo mýtus? Komparace Číny, Nigérie a Zambie v letech 2001 – 2014
Beneš, Jiří ; Procházka, Pavel (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Zvláštní ekonomické zóny se za posledních padesát let staly hojně využívaným nástrojem hospodářské politiky. Bakalářská práce se zabývá analýzou zvláštních ekonomických zón v Číně, Zambii a Nigérii a jejich dopadem na ekonomický rozvoj zemí. Nejdříve vymezuji teoretické pozadí zón a jejich stručnou historii. V následujícím oddílu práce se zaměřuji na vývoj zón v jednotlivých zemích a jejich specifikace. V práci srovnávám vývoj toku přímých zahraničních investic a indexů o podnikatelském prostředí mezi vybranými zeměmi. Závěrečný oddíl se věnuje hodnocení úspěšnosti politiky zvláštních ekonomických zemí na rozvoj regionů. Docházím k závěru, že SEZ nejsou univerzálním nástrojem na rozvoj zaostalých regionů a zamítám tedy hypotézu.
Realizace projektu chlapeckého sirotčince v Mongu
KRYGAROVÁ, Radka
Tato práce se věnuje realizaci projektu chlapeckého sirotčince v rozvojové zemi. Projekt patří Nadaci Malý Noe, přičemž významným partnerem pro přímou realizaci je nezisková organizace Njovu. Práce je klasicky tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část vymezuje užívané pojmy, informuje o současné situaci v zemi, zejména v západní provincii Zambie, a obsahuje informace o organizacích zapojených do projektu. Praktická část navazuje na teoretické poznatky, definuje cíl a metodiku práce a především prezentuje výsledky práce. Cílem, který tato práce sleduje, je zmapovat vývoj projektu chlapeckého sirotčince v Mongu. V souladu s cílem práce jsou kladeny tyto výzkumné otázky: Proč vznikl chlapecký sirotčinec v Mongu? Jak se projekt vyvíjí? Jaké jsou výsledky projektu? Pro zodpovězení výzkumných otázek jsem zvolila kvalitativní výzkum. Během svého pobytu a aktivního podílení se na realizaci projektu (únor prosinec 2014) jsem použila metodu pozorování, dotazování a analýzu dat. Výsledky práce tvoří důkladná SWOT analýza projektu, přiblížení personálního zajištění projektu, popis procesu přijímání dětí a kazuistiky přijatých dětí, jejichž význam spočívá v demonstraci tamější sociální reality. Početné přílohy názorně dokreslují předkládané informace. Diskuze shrnuje a rekapituluje výsledky a jejím výstupem jsou doporučení a upozornění pro podobné začínající projekty. Velmi důležitým aspektem celé práce je její zasazení do kontextu značně odlišných podmínek. Přínos daného projektu spočívá zejména v prosazení rodinného modelu péče o děti v zařízení. Rodinný charakter sirotčince určuje relativně nízký počet dětí a to, že pečujícími osobami je manželský pár se dvěma dětmi. Práce přináší konkrétní a detailní informace o celém projektu a jeho vývoji, a to ve vzájemných souvislostech. Práce může sloužit jako zdroj informací ke konkrétnímu projektu, jako dokumentace vzniku Dětského domova Malého Noe a v neposlední řadě může být inspirací pro podobné projekty v rozvojových zemích.
Zahraniční rozvojová spolupráce ČR
Salačová, Aneta ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Světová ekonomika se nachází v době globalizace a téma rozvojové spolupráce je v současné době velmi diskutovanou problematikou. První část práce je zaměřena na vymezení teoretický pojmů. Ve druhé části popisuji vývoj zahraniční rozvojové spolupráce České Republiky, věnuji se aktérům české rozvojové spolupráce a v neposlední řadě rozděluji zahraniční rozvojovou spolupráci České Republiky na multilaterální a bilaterální. Ve třetí kapitole analyzuji různé projekty české rozvojové spolupráce na příkladu Zambie a pomocí dedukce odhaduji perspektivy dalšího vývoje rozvojové spolupráce České Republiky a Zambie.
Millennium Development Goals fulfilment in Zambia
Kašuba, Jakub ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu dosaženého pokroku při plnění Miléniových cílů rozvoje v Zambii. První kapitola popisuje události, které předcházeli vytvoření agendy Miléniových cílů rozvoje, a sumarizuje celosvětový pokrok při plnění cílů. Druhá kapitola umísťuje Zambii do kontextu světové ekonomiky, charakterizuje Zambii z ekonomického a demografického hlediska a poukazuje na hlavní problémy Zambie. Třetí kapitola se pak věnuje analýze dosaženého pokroku při plnění Miléniových cílů rozvoje v Zambii, přičemž se zaměřuje speciálně na cíle související se zdravím.
Humanitární fotografie - prodej nebo svědectví
BUCHAROVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematickou humanitární fotografie z hlediska procesu otherizace, a to na příkladu epidemie cholery v Zambii v roce 2010. Práce je postavena na kvalitativní metodice(konkrétně případové studii, analytické generalizaci). V práci argumentuji, že každá humanitární fotografie nutně obsahuje "dokumentující" a "prodávající" aspekty, neboť na jednu stranu vypovídá ve prospěch lidí v nouzi a dokumentuje určitou realitu a na druhou stranu je že zkoumám je jejím účelem získat další peníze pro poskytování pomoci, ale i udržení autority dané organizace a pracovních míst zaměstnanců.
Microfinance: Development Aid Tool
Klačková, Zuzana ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Mikrofinance ve dvacátém století prošly revolucí, kdy se počet mikrofinančních institucí exponenciálně rozrůstal po celém světě. Předpokládá se, že mikrofinance jsou jedním z účinných nástrojů boje proti chudobě. Předkládaná práce: Mikrofinance jako nástroj rozvojové pomoci zkoumá, jestli mikrofinanční instituce ve Rwandě, Tanzanii a Zambii se mimo poskytování úvěrů zabývají také konkrétními preventivními opatřeními, které vedou k potírání malárie. Teoretická část je zaměřena na definici a přiblížení problematiky mikrofinancí, rozvojové pomoci a malárie. Praktická část zkoumá problematiku malárie ve třech zemích, analyzuje jejich mikrofinanční trh a konkrétní mikrofinanční instituce.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Kvalita života u "street children" v Zambii
DAŇHELKOVÁ, Pavlína
Tématem mé bakalářské práce je Kvalita života u "street children" v Zambii. Pojmem "street children" jsou označovány děti, které vyrůstají na ulici. "Street children" jsou většinou sirotci po rodičích, kteří jim zemřeli na HIV/AIDS nebo jsou oběťmi chudoby. "Street children" představují vysoce rizikovou skupinu dětí. Dlouhodobě žijí na ulici, přespávají v opuštěných domech, živí se žebráním, krádežemi, pouličními službami a prodejem nejrůznějšího zboží. Nevzdělávají se, mají zdravotní problémy, častá je i závislost na drogách a prostituce. Odhaduje se, že dnes žije v celé Zambii okolo 1,5 milionů dětí na ulici. V hlavním městě Lusace jich žije nejvíce (okolo 75 000). V bakalářské práci jsem použila kvantitativní i kvalitativní výzkum, metodu dotazování a nestandardizovaných rozhovorů. Základním souborem pro výzkum byly {\clq}qstreet children`` v Lusace. Výběrový soubor tvořilo 55 respondentů ze skupiny {\clq}qstreet children``, kterou jsem porovnávala s výzkumem PhDr. Jolany Ročňové se stejně početnou skupinou dětí žijících v rodinách. Kvalitativní výzkum probíhal formu nestandardizovaných rozhovorů a pomocí sekundární analýzy dat získaných z načerpaných praktických zkušeností. Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení kvality života u "street children" v Zambii, zmonitorování výskytu nejčastějších společensky nežádoucích jevů, zjištění škály problémů (tělesné činnosti, citových projevů, sociálních aktivit a školní činnosti) u "street children" v Zambii {--} Lusace a porovnat je se srovnávací skupinou dětí žijících v rodině. V práci byly stanoveny následující hypotézy. Hypotéza číslo 1: Kvalita života "street children" je negativně ovlivňována specifickými problémy (zdravotní, sociální, citové projevy, školní činnost) dětí ulice. Hypotéza číslo 2: "Street children", v porovnání s dětmi vyrůstajícími v rodině, vykazují nižší kvalitu života. Podle výsledků šetření se hypotézy potvrdily a domnívám se, že cíl práce byl splněn.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.