Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Laštovica, Karel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o zkušebním jednoválcovém motoru, výpočtu jeho termodynamického cyklu, návrhu pístu, návrhu a pevnostní kontrole oka ojnice. V úvodu je uveden princip funkce spalovacích motorů a jejich základní rozdělení a použití. Vlastní práce obsahuje pět částí: zadané počáteční parametry, výpočet termodynamického cyklu, výpočet hmotnosti pístní skupiny, výpočet sil působících na pístní skupinu a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky výpočtu.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Číp, Tomáš ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky zkušebního jednoválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip na kterém pracují a základní rozdělení. Vlastní práce se skládá z výpočtu, který je průběžně popisován. Výpočet se skládá ze čtyř částí. V první části se počítá termodynamický cyklus, v druhé se provádí návrh pístní skupiny, v další se určují síly působící na pístní skupinu a ve čtvrté části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Čtyřválcový zážehový motor s vypínáním válců
Steigl, Vladimír ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh konfigurace a vyvážení klikového hřídele čtyřválcového zážehového motoru. Práce vyšetřuje kinematiku, dynamiku a možné způsoby vyvážení setrvačných sil a momentů rotujících a posuvných částí centrického klikového mechanismu. Následně je dle předloženého výkresu navržen 3D CAD model. Ten je převeden do náhradní torzní soustavy, ze které vycházejí výpočty vlastních a vynucených torzních kmitů. Navržený 3D CAD model je poté prostorově vysíťován v MKP softwaru Ansys Workbench a upraven (okrajové podmínky, atd.) v MKP softwaru Ansys Mechanical APDL, tak aby mohl být podroben výpočtu dle zvolené metody LSA. Z vybraných výsledků metody LSA je vypočítán koeficient bezpečnosti klikového hřídele vůči únavovému poškození.
Klikové ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Marek, Petr ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového čtyřválcového zážehového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je popsáno běžné použití zážehových motorů, několik detailů z historie jejich vývoje a současná nejpoužívanější konstrukce. Vlastní text práce se věnuje čtyřem hlavním kapitolám: popis tepelného oběhu, výpočtu sil působících na píst, pevnostní kontroly pístního čepu a oka ojnice. Příloha obsahuje provedení těchto výpočtů a několik grafů. V závěru je zhodnocení provedných výpočtů a uvedení technologických směrů současného vývoje spalovacích motorů.
Pohonné jednotky s přímým vstřikem benzínu
Schulla, Radek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku přímého vstřikování benzínu u zážehových motorů. Uvádí základní přehled škodlivých látek výfukových plynů, funkce jednotlivých komponent palivového systému a jejich vývoj. Vysvětluje princip činnosti, výhody a nevýhody oproti nepřímému vstřiku. V závěru se zabývá využitím přímého vstřikování v budoucnosti.
HCCI motory
Otáhalík, Pavel ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motorů HCCI. Z důvodu pozdější potřeby znalosti základních principů je začátek práce věnován historii spalovacích motorů, principu jejich fungování a rozdělení těchto motorů podle základních kritérií. Další část obsahuje popis zážehových a vznětových motory z hlediska principu tvorby směsi a jejího spalování se zdůrazněním jejich výhod a nevýhod. V hlavní kapitole práce, která je zaměřena na motory HCCI, jsou popsány způsoby tvorby směsi a její zapálení. Dále jsou motory HCCI popsány z hlediska vzniku emisí a jsou zahrnuty koncepty a současná řešení. Závěrem je pak úvaha o budoucnosti spalovacích motorů a případných alternativních pohonech.
Ojnice čtyřdobého zážehového motoru
Nguyen, Huy Long ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést stručnou rešerši v oblasti ojnic motorů určené pro osobní automobily, navrhnout ojnici pro motor daných parametrů, sestavit model kinematiky a dynamiky klikového ústrojí a provést pevnostní kontrolu navržené ojnice. Součástí této práce je výkresová dokumentace navrženého řešení.
Systémy přímého vstřikování paliva u zážehových motorů
Vondráček, Václav ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním paliva u zážehových motorů. V jednotlivých kapitolách se dozvíme o principu činnosti vstřikování paliva, seznámíme se s jednotlivými základními částmi a komponenty a dozvíme se, jak tyto komponenty fungují. Dále tato práce porovnává konstrukční odlišnosti systémů některých automobilových výrobců a sleduje současný trend v této problematice s odkazem na budoucnost.
Modely přestupu tepla a přívodu tepla pro zážehové motory
Ptáček, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je modelování termodynamiky zážehového motoru za předpokladu využití průběhu tlaku z indikace. Model vytvořený v softwaru Matlab využívá Vibeho funkci pro uvolňování tepla z paliva a Woschniho vztahy pro výpočet přestupu tepla mezi náplní válce a jeho stěnami. Tento model zahrnuje pouze fázi komprese a expanze, z tohoto důvodu jsou podmínky na počátku komprese a celkové přivedené teplo vypočteny z naměřeného průběhu tlaku z motoru Škoda 1.0 MPI. Vytvoření transparentního modelu pomocí skriptů v Matlabu umožňuje uživatelům lépe si osvojit základy „0-D“ modelování, na kterém jsou postaveny některé komerční řešiče, jako je software GT-Power. První část práce je zaměřena na základní fyzikální zákonitosti přívodu a přestupu tepla, popis vztahů pro jejich modelování a jejich aplikací. Většina práce je věnována právě modelu v Matlabu, kde je zdůvodněno použití konkrétních vstupních parametrů, popis funkce modelu a studie vlivu jednotlivých parametrů na průběh tlaku. V neposlední řadě je v práci řešena problematika měření spalovacích tlaků a tvorba simulace v softwaru GT-Power pro srovnání s vytvořeným modelem v Matlabu. V závěru práce jsou diskutovány rozdíly mezi vytvořenými simulacemi a motorem 1.0 MPI.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se zážehovým motorem
Kubiš, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje implementaci Start&Stop systému a jeho využití v osobních vozidlech se zážehovým motorem. Rozvádí důvody používání tohoto systému a technicky popisuje základní prvky. Uvádí různá provedení systémů, jejich výhody a nevýhody, jak z hlediska vlivu na jízdu vozidla, tak z hlediska komfortu jízdy a bezpečnosti, především v městském prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.