Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Volná hra 2-4letých dětí v cizojazyčné mateřské škole
Masnerová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v teoretické i praktické části věnuje především tématu volné hry v mateřské škole. Mateřská škola je prostředím, kde dochází k procesu rané sekundární socializace dítěte, a proto je část diplomové práce zaměřena tímto směrem. Teoretická část pomáhá k hlubšímu porozumění vývoje dítěte a jeho hry mezi druhým a čtvrtým rokem a pokládá základy pro vlastní výzkum. Praktická část monitoruje, na základě ročního pozorování, vývoj volné hry homogenní skupiny dětí a zjišťuje, jak se proměňuje její kvalita u jednotlivců i skupiny. Dále porovnává kvalitu společné volné hry dvou souměřitelných dětských skupin - skupiny s dlouhodobou zkušeností s volnou hrou se skupinou bez pravidelné zkušenosti. Hlavní metodou výzkumu je pozorování. Výsledky výzkumného šetření poukazují na důležitost volné hry pro předškolní dítě a potvrzují její vliv v procesu rané sekundární socializace.
Pohyb dětí předškolního věku při volné hře v prostředí mateřské školy
Klímová, Veronika ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pohybu dětí předškolního věku při volné hře v mateřské škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké jsou ve vybraných mateřských školách podmínky pro pohyb ve volné hře a pomocí experimentu stanovit, zda upravené podmínky zvýší pohybovou aktivitu dětí a zároveň udrží potřebnou míru bezpečnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána charakteristika dítěte předškolního věku, potřeba a důležitost pohybu v tomto věku, definice a typy her a nakonec problematika podmínek ve třídě mateřské školy při pohybu ve volné hře. Pro praktickou část byly zvoleny tři metody. Těmi jsou pozorování ranní volné hry ve čtyřech mateřských školách, dotazník s učitelkami z těchto mateřských škol a experimentální ověření nabídky tří pomůcek k volné hře s jednou skupinou dětí. Výsledky diplomové práce ukazují, že volný pohyb dětí v prostorách běžných mateřských škol dle učitelek komplikují především velikosti prostorů tříd a počet dětí ve třídách. Bohužel tak při mém pozorování v 75 % případů nebyl umožněn dětem spontánní pohyb v prostorách třídy. Z pozorování a odpovědí učitelek také vyplynulo, že žádoucí je rozdělení třídy pro klidové aktivity a pro ty pohybové, což ale není běžnou praxí. Pro bezpečnou podporu pohybových činností dětí, je...
Zařazení dvouletých dětí do mateřské školy a specifika práce s touto věkovou skupinou
JANKOVSKÁ, Petra
Tématem bakalářské práce je zařazení dvouletých dětí do mateřské školy. V teoretické části poukazuje na vývojová specifika dětí v období staršího batolecího věku a dětí mladšího předškolního věku, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Dále vymezuje podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dětí dvouletých v mateřských školách vytvořit. Praktická část přináší elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny, včetně zaměření na vstup dítěte do mateřské školy. Cílem bakalářské práce je poukázat na specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Zahrady základních škol - potenciál pro výuku i rekreaci
Urban, Vojtěch
Práce pojednává o školních zahradách a jejich potenciálu pro výuku a různých směrech, kterými se školních zahrady z hlediska své koncepce ubírají. Na začátku práce pojednává o historii školních zahrad od doby Jana Ámose Komenského až po současnost. Jsou zmíněny alternativní vzdělávací systémy, které mohou mít souvislost s přírodní zahradou, jako je Waldorfská škola nebo škola Marie Montesorri. Je uvedena příslušná související legislativa technických norem pro dětská hřiště jejich vybavení a povrchy. Dále jsou stručně charakterizovány vybrané podstatné prvky školních zahrad. Práce mapuje současný stav školních zahrad v České republice a na různých modelových objektech, které jsou vybrány tak, aby se záměrně odlišovaly ve svých parametrech, je zkoumána náplň, způsob realizace i celkový stav zahrad. Analýza zahrnuje v menším rozsahu i vybrané modelové objekty ze zahraničí.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.