Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Atletka v základní a specializované etapě tréninku
Stoklasová, Lucie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Athlete in basic and special period of training Objectives: The aim of subject bachelor thesis is try to find the starting point of future vocational career, based on the selfreflexion of author's life story. The starting points should determine life direction and vocational career of author which can be used in coach practice. Methods: This work uses methods of analysis, autoanalysis, comparison and selfreflexion. Results: The aims has been fulfilled. On the base of recapitulation of life story, the author realized the direction of future vocational career. Keywords: track and field, basic and special period of athletic training, child development, developmental psychology, psychosocial development of child, training, general training
Analýza změn ve složení těla u mužů ve věku mezi 25 - 35 lety vlivem kondičního cvičebního programu
KOŇAŘÍK, Jan
Téma této práce se jmenuje Analýza změn ve složení těla u mužů ve věku mezi 25 a 35 lety vlivem kondičního cvičebního programu. Ve své práci jsem se zaměřil na tělesné proporce jako je obsah vody a tuku v lidském těle u skupiny pravidelně cvičících probandů a rozvoj fázických vláken kosterního vlákna. Kondiční program navštěvovala skupina vždy okolo 15 cvičenců, kam docházeli jak muži, tak ženy. Jednalo se o cvičence pokročilé i méně zdatné a dokonce i začátečníci, proto byla volba cviků velmi důležitým atributem při volbě tréninkové jednotky. Cílem bylo udělat cvičení zábavné a vhodně náročná pro všechny. Do kondičního programu byly voleny cviky pro posílení, protažení a uvolnění svalstva a jejich správnou funkci a rozvoj. Dalším cílem mé práce bylo sníženi obsahu tuku v těle a zlepšení fyzického a tím i psychického stavu cvičenců. Data jsem shromažďoval na přístroji Inbody 230 a to před začátkem kondičního programu a taktéž na závěr programu. Teoretická část je zaměřena na složení těla, životní styl a jeho typy, obezitu a její příčiny vzniku a rizika i léčbu, trénink a jeho různé formy a vývojovou psychologii. V části praktické se zabývám mým osobním výzkumem a daty vybraných deseti cvičenců.
Klasická pěstounská péče (příprava, podmínky, průběh) a problematika kontaktů s biologickými rodiči
LIŠKOVÁ FORNOUZOVÁ, Jana
Práce se zabývá klasickou pěstounskou péčí a kontakty s biologickými rodiči. První kapitola je věnována významu rodiny, poruchám vztahové vazby a syndromu CAN. Druhá kapitola popisuje náhradní rodinnou péči a její typy. Třetí kapitola je zaměřena na klasickou pěstounskou péči, jaké jsou kladeny nároky na osobu pečující osoby, jak probíhá příprava, jaké má pěstounská péče podmínky a průběh. Kapitola čtvrtá se věnuje identitě dítěte, kontaktům s biologickými rodiči a popisuje průběh asistovaných kontaktů.
Vybrané problémy trestního postihu mladistvých
Stojanová, Klára ; Galovcová, Ingrid (oponent)
Název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce a klíčová slova Název diplomové práce: Vybrané problémy trestního postihu mladistvých Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou trestního postihu mládeže v kontextu práva a psychologie, s cílem zaměřit se na problematické oblasti právní úpravy, zhodnotit je a předložit v tomto kontextu návrhy de lege ferenda. Práce je rozdělena do tří na sebe navazujících kapitol. První kapitola se zabývá vybranou právní úpravou trestního postihu mládeže, zejména s důrazem na sankcionování mládeže. Konkrétně je v rámci této kapitoly pojednáno o modelech zacházení s delikventní mládeží, principech sankcionování mladistvých, systému sankčních opatření, problematice sankcionování dětí mladších patnácti let a o otázce hranice trestní odpovědnosti a jejího stanovení. Na závěr kapitoly jsou uvedeny statistické údaje, které se k výše zmíněným institutům váží. Druhá kapitola je věnována psychologickým aspektům trestního postihu mládeže. V rámci této kapitoly jsou postupně popsány vybrané zásadní poznatky vývojové psychologie, konkrétně se práce věnuje obecné charakteristice relevantních vývojových období jedince a stručnému popisu vybraných periodizací lidského vývoje, s důrazem na vývoj kognitivní a morální. Třetí kapitola diplomové práce zjištění z obou...
Vybrané problémy trestního postihu mladistvých
Stojanová, Klára ; Vanduchová, Marie (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce a klíčová slova Název diplomové práce: Vybrané problémy trestního postihu mladistvých Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou trestního postihu mládeže v kontextu práva a psychologie, s cílem zaměřit se na problematické oblasti právní úpravy, zhodnotit je a předložit v tomto kontextu návrhy de lege ferenda. Práce je rozdělena do tří na sebe navazujících kapitol. První kapitola se zabývá vybranou právní úpravou trestního postihu mládeže, zejména s důrazem na sankcionování mládeže. Konkrétně je v rámci této kapitoly pojednáno o modelech zacházení s delikventní mládeží, principech sankcionování mladistvých, systému sankčních opatření, problematice sankcionování dětí mladších patnácti let a o otázce hranice trestní odpovědnosti a jejího stanovení. Na závěr kapitoly jsou uvedeny statistické údaje, které se k výše zmíněným institutům váží. Druhá kapitola je věnována psychologickým aspektům trestního postihu mládeže. V rámci této kapitoly jsou postupně popsány vybrané zásadní poznatky vývojové psychologie, konkrétně se práce věnuje obecné charakteristice relevantních vývojových období jedince a stručnému popisu vybraných periodizací lidského vývoje, s důrazem na vývoj kognitivní a morální. Třetí kapitola diplomové práce zjištění z obou...
Postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění
HÁTLOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá postoji žáků staršího školního věku k výtvarnému umění. Práce je rozdělena do dvou částí. V rámci teoretické části je pozornost nejdříve zaměřena na samotného žáka z pohledu vývojové a sociální psychologie. Následující část je věnována postojům z pohledu obecné a sociální psychologie. Dále je řešena problematika vzdělávacích institucí a jejich kurikulárních dokumentů s přihlédnutím na výtvarný obor, zda výstupy předmětu splňují určité cíle vizuální gramotnosti. V teoretické části práce jsou též zmíněny metody, formy a činnosti zprostředkovávání výtvarného umění. Empirická část práce se věnuje výzkumnému šetření otázky: "Jaké jsou postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění?" Pro zjištění odpovědí je zvolen kvantitativní výzkum kombinující dotazníkovou formu šetření a metodu sémantického diferenciálu.
Dialog v pedagogickém procesu
Pellarová, Petra ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické praxe. V práci dále mapuji svou cestu jakožto pedagoga. Zaměřuji se na skupinu a roli pedagoga ve skupině. Také sleduji, jaký vliv může mít pohybová průprava a vše, co se učíme pomocí pohybu, na samotný proces osobnostního vývoje. Za stěžejní pro napsání této diplomové práce pokládám propojení mezi taneční a pedagogickou praxí.
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
Divadlo fórum: možnosti praktického využití při práci s dětmi a mladistvými
Mejdřická, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické techniky Divadlo fórum při práci s dětmi a mladistvými. Teoretická část práce je členěna na tři kapitoly a první z nich první představuje Divadlo fórum. Druhá přibližuje vznik a techniky Divadla utlačovaných, jehož důležitou součástí je zkoumaná technika. Třetí část poskytuje podrobný popis specifik Divadla fórum (dále DF) včetně jeho cílů, pravidel a zásad pro postavu Jokera. V své druhé části práce představuje vztah DF k systému vzdělávání v České republice, konkrétně se zabývá klíčovými kompetencemi, Osobnostní a sociální výchovou a Dramatickou výchovou a si klade za cíl zmapovat současný stav využívání Divadla fórum v praxi a to zejména ve školním prostředí. Konkrétně je zde popsáno za jakým účelem, kým a s jakým úspěchem se metoda aplikuje. Dále jsou zde porovnány aktuálně využívané varianty s původním teoretickým východiskem Augusta Boala, který byl koncipován pro práci s dospělými jedinci. Na základě této analýzy jsou pak prezentovány zásady, které by mohly pomoci při budoucích realizacích DF s dětmi a mladistvými. Klíčová slova: Divadlo Fórum, vztahy ve třídě, vývojová psychologie, téma, Joker, osobnostní a sociální výchova, primární prevence, dramatická výchova, klíčové kompetence, dramatická výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.