Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povolání učitele odborného výcviku kuchař - číšník - vývoj, současnost a perspektivy
Zimová Tímrová, Jiřina ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o povolání učitele odborného výcviku, dříve mistra či mistra odborného výcviku, v gastronomii, o vzniku a vývoji od dávné historie po současnost, a také s náhledem na perspektivy do budoucnosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou část a empirickou část Teoretická část se zabývá nalezením podkladů pro popis a rozbor problematiky v jednotlivých časových etapách vývoje povolání mistra/učitele odborného výcviku oboru kuchař a číšník. Proto je práce členěna do jednotlivých kapitol, ve kterých najdeme nástin historie pohostinství, vznikem označení mistr, důvody pro předávání zkušeností mezi mistrem a učněm a následný vznik cechů. Později s rozvojem průmyslu a pohostinství vznik učilišť s výukou pod vedením mistrů odborného výcviku. V druhé polovině 20.století se mistři kromě odborné výuky podíleli i na ideové výchově učňů, a to až do roku 1989, kdy došlo k transformaci školství, které přetrvává do dnešní doby. Nakonec si nastíníme perspektivu učitele odborného výcviku do budoucnosti. V empirické části zjistíme, jaký byl pohled na povolání učitele odborného výcviku, a to zodpovězením výzkumné otázky pomocí průzkumného šetření. Využitím metody modelu smíšeného výzkumu jsme provedli šetření s cílem zjistit jaký byl mistr/učitel odborného výcviku v každém zkoumaném historickém...
Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy
Broučková, Kateřina
V bakalářské práci je zpracováno téma Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy. Práce se zabývá učební dokumentací, se kterou pracuje učitel odborného výcviku daného oboru. Cílem teoretické části je definování základní učební dokumentaci na střední škole, rozdělení na dokumentaci teoretickou a praktickou. Dílčím cílem teoretické části je charakteristika plánování a projektování výuky. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktická část práce je zaměřena na praktickou učební dokumentaci učebního oboru Kuchař číšník na Střední odborné škole Znojmo, Dvořákova, příspěvková organizace, se kterou pracuje učitel odborného výcviku. Cílem praktické části je tvorba tematického plánu oboru Kuchař číšník pro předmět Odborný výcvik a písemné přípravy na vyučování daného předmětu. V praktické části jsou využity metody srovnání tematického plánu předmětu Odborný výcvik se školním vzdělávacím programem a poznatky z pedagogické praxe. Praktická část slouží jako metodický návod pro začínající učitele odborného výcviku, jejich orientaci v praktické učební dokumentaci a práci s ní.
Analýza pracovního místa učitele odborného výcviku
Černá, Jaroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pracovního místa učitele odborného výcviku s cílem vytvořit popis tohoto pracovního místa. Pro účely výzkumu byla skupina respondentů zúžena na učitele odborného výcviku učebního oboru Kadeřník. První část práce tvoří teoretický základ zpracovaný podle odborné literatury a relevantních internetových zdrojů, je zaměřena na vysvětlení základních pojmů vztahujících se k analýze pracovních míst a vymezuje pojem učitel odborného výcviku. Praktická část charakterizuje situaci ve školách a uvádí základní vlastnosti respondentů. Následuje analýza práce prováděná prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledkem analýzy je popis pracovního místa, jehož finální podoba je dotvořena po přímém rozhovoru s nadřízeným pracovníkem zkoumané pozice. Takto vytvořený popis pracovního místa by měl usnadnit ředitelům škol výběrové řízení, může sloužit jako podklad pro jeho vypsání a následně usnadnit výběr vhodného kandidáta na pozici učitele odborné výchovy. Uchazeči by měli získat jasnější představu o tomto pracovním místě, co je jejím účelem, jaké povinnosti a úkoly se k ní vztahují. Nemalou měrou mohou tyto popisy pomoci zaměstnancům na úřadech práce, kteří zprostředkovávají kontakt mezi zaměstnavateli a uchazeči o nové pracovní místo.
Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku
Hedbávná, Romana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Práce nazvaná Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku je zaměřena především na charakteristiku problematiky ochrany zdraví žáků, vymezení základních pojmů, stručný přehled předpisů a podmínek, za kterých je možno odborný výcvik provádět. Cílem této práce nebylo sepsat všechny legislativní předpisy, ale vytvořit stručné vodítko pro učitele odborného výcviku. V praktické části jsem se pokusila porovnat úrazovost žáků u dvou různých typů vedení odborného výcviku, pod vedením učitele odborného výcviku a na individuálním pracovišti pod vedením instruktora odborného výcviku. Na základě zjištěných skutečností a poznatků jsem uvedla návrhy na zlepšení současného stavu v oblasti BOZP na vybraných školách a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zvýšení odborných kompetencí učitelů odborného výcviku
Rejhonová, Věra ; Zilvar, Josef (vedoucí práce) ; Ilona, Ilona (oponent)
Odborné kompetence jsou v současnosti nedílnou součástí učitelů odborného výcviku, proto cílem diplomové práce je zvýšení odborných kompetencí učitelů odborného výcviku. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část pojednává o vzdělávacím systému České republiky. Jsou zde charakterizovány základní pojmy týkající se odborného školství. Jedná se o pojmy učitel odborného výcviku a kompetence učitele odborného výcviku. Dále pak je v práci charakterizován instruktor odborného výcviku a typologie osobnosti učitele odborného výcviku. Praktická část je zaměřena na návrh odborných kompetencí pro učitele odborného výcviku na základě polostrukturovaného rozhovoru se vzdělávacími institucemi (n=6) a s učiteli odborného výcviku (n=6). Zpětná vazba na návrh kompetencí učitelů odborného výcviku byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku oboru kuchař (n=122). V oblasti dalšího vzdělání učitelů odborného výcviku, vzhledem k novým trendům a pojmům, je nutné, aby bylo zvyšování oborově předmětových kompetencí a profesně kultivujících kompetencí zajištěno i vzdělávacími institucemi mimo soukromý sektor a to státem.
Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání
Stebelská, Jana ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kolečko, Václav (oponent)
Bakalářská práce na téma Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání, zpracovává především současný stav a vybavení zařízení v demonstračních stájích, které slouží pro praktickou výuku na středních odborných školách a učilištích. Teoretická část práce je rozdělena na několik podkapitol a je věnována charakteristice demonstračních stájí a smluvních podniků, popisuje funkce a technické zařízení ve stájích, které slouží především k chovu a výcviku koní. V praktické části práce je v krátkosti představena Jezdecká akademie, SOŠ v Mariánských Lázních, na které mi bylo umožněno provést dotazníkové šetření u žáků a řízené rozhovory s učiteli praktického vyučování. V závěrečné části je uveden návrh na zlepšení.
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Jičínská, Petra ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část charakterizuje vybrané atributy učitele odborného výcviku. Vychází ze studia odborné tematické literatury a má charakter literární rešerše. Výzkumná část analyzuje názory žáků vybraného státního středního odborného učiliště. Hlavní metodou realizovanou v praktické části je dotazníkové šetření, které bylo realizováno na Středním odborném učilišti společného stravování v Poděbradech. Výzkum byl proveden mezi žáky 2. a 3. ročníku. Cílem výzkumné sondy je zjištění, jak žáky ovlivňuje osobnost učitele odborného výcviku z hlediska jeho pohlaví a věku, motivace, komunikačních dovedností, povahových vlastností a způsobem vedení výuky. Učitelé odborného výcviku na základě těchto výsledků tak mohou posoudit svou dosavadní práci a případně projektovat další postup vedoucí ke zkvalitnění své pedagogické práce.
Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy. V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci. V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.