Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Priščák, Jaroslav ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Používanie interaktívnych webových aplikácií má potenciál výrazne zlepšiť výučbu 3D počítačovej grafiky. Využitím pohodlia a dostupnosti webu môžu tieto aplikácie poskytnúť študentom pútavejšiu a interaktívnejšiu výučbu. Táto práca sa zaoberá vývojom takýchto aplikácií s cieľom pomôcť pochopiť základy nutné pre výpočty, ako sú normálové vektory a~dotykové roviny. Ďalej práca popisuje Phongov osvetľovací model, parametre prostredia a~materiálu, ktoré vplývajú na výsledný svetelný odraz. Následne popisuje jednotlivé modely tieňovania ako konštantné, Gouraudovo a Phongovo, kde popisuje jednotlivé výhody a nevýhody, rozdiely náročnosti výpočtov pri určovaní farby fragmentu a jednotlivých pixelov. Zároveň vysvetľuje kód, na ktorom sú tieto aplety vytvorené.
Animace logistických systémů ve výrobě
Mařata, Michal ; Hromková, Ivana (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tématem práce je animace logistických systémů ve výrobě. Animace plánování výroby přidává možnost atraktivního, rychlejšího pochopení časového průběhu celého procesu. Výsledkem této práce je klasický program pro běh v prostředí Windows, psaný v programovacím jazyce C#. Pro zlepšení funkce 3D vizualizace je zvolena knihovna HelixToolkit. Dále je výstupem navíc i webová aplikace postavená na JavaScriptové knihovně Three.js. Aplikace umožňuje načtení vlastního 3D modelu výrobní haly (*.ifc soubor), načtení 3D modelů strojů a skladů, jejich přemístění a ukládání změn zpět do databáze. Součástí je demoverze se vzorovými daty, je možnost nahrát, podle před-definované struktury, vlastní data (z MS Excelu, v desktop verzi i z MS Accessu). Během animace je umožněna možnost provádění změn (rychlost, přeskakování kroků).
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Morávek, Jan ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá počítačovou 3D grafikou a implementací výukových aplikací v jazyce JavaScript. Mezi probírané oblasti práce patří transformace objektů, Beziérovy pláty a role kamery ve scéně. V práci je popsán teoretický základ těchto oblastí a následně se práce věnuje vytvořeným výukovým aplikacím. Práce obsahuje detailní popis fungování a implementace vytvořených aplikací. V závěru práce jsou zmíněna možná rozšíření těchto aplikací.
Webová aplikace a administrační systém pro strojírenskou firmu
Janulík, Petr
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací administračního systému a webové aplikace pro firmu Metal Ryspol, s. r. o. Při implementaci jsou použity moderní vývojářské technologie jako jsou MVC architektura či responzivní design.
Detekce a rozpoznání zbraně ve scéně
Stuchlík, David ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh algoritmu pro detekci a rozpoznání typu zbraně v obrázku. V textu práce jsou nejprve stručně představeny existující metody a techniky detekce různých objektů, primárně jsou však metody zaměřeny na zbraně. Dále jsou stručně nastíněny základy neuronových sítí následované přehledem nejběžnějších detektorů pro hloubkové neuronové sítě. Druhá polovina práce se věnuje implementaci aplikace pro generování obrázků na základě 3D modelu zbraně, tvorbě datového souboru a učení neuronové sítě. V závěru práce jsou stručně shrnuty dosažené výsledky, které jasně indikují, že pro pokrytí obrovské variace reálných zbraní je zapotřebí vygenerovat velké množství trénovacích dat na základě mnoha různých 3D modelů.
Virtuální prohlídka ve VR
Pelánek, Lukáš ; Matýšek, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou virtuálních prohlídek ve virtuální realitě. Věnuje se panoramatickým fotografiím a jejich využití při tvorbě virtuálních prohlídek. V rámci této práce byly navrhnuty a implementovány dvě aplikace. První z nich jako webový editor pro vytváření a druhá jako mobilní aplikace pro prohlížení virtuálních prohlídek. Vytvořené řešení poskytuje komplexní nástroj pro práci s virtuálními prohlídkami.
Segmentace polygonálního modelu
Švancár, Matúš ; Kodym, Oldřich (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca rozoberá a približuje problematiku segmentácie polygonálnych modelov. Prezentuje návrh interaktívnej metódy inšpirovanej metódou popísanou v článku Interactive Mesh Segmentation Based on Feature Preserving Harmonic Field. Metóda využíva graph-cut a je implementovaná vo forme webovej aplikácie. Aplikácia podporuje formáty .obj a .stl, umožňuje používateľovi načítať model, nekresliť po povrchu modelu náčrtky reprezentujúce popredie a pozadie, a spustiť segmentáciu. Po dokončení si môže používateľ výsledné modely stiahnuť, alebo pokračovať v segmentácii s jedným z nich.
Atmosferické efekty ve WebGL
Brydl, Jaroslav ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací a vykreslováním atmosferických efektů v prostředí WebGL s využitím aplikačního rozhraní Three.js. Jsou popsány principy fungování a implementace efektů střídání dne a noci, mraků, sněhu, deště a stínů. Efekty jsou převážně implementovány pomocí GLSL shaderů, které umožňují snadné použití napříč různými platformami.
Interiérová lokalizace ve 3D
Zvěřina, Jiří ; Polčák, Libor (oponent) ; Veselý, Vladimír (vedoucí práce)
V této práci se zabývám návrhem a tvorbou 3D vizualizace interiérové lokalizace s využitím systému od společnosti Sewio Networks s.r.o. Vizualizace je zprostředkována skrze webové prostředí nad technologií WebGL. K usnadnění práce je využita knihovna Three.js. Pro lepší rozšířitelnost a budoucí vývoj aplikace rozebírám způsoby propojení vizualizace pomocí Three.js s architekturou Model-View-Controller. Dále se zabývám využitím senzorů k pořízení dodatečných dat a vylepšení lokalizace. Konkrétně se jedná o senzory k měření tlaku s jejichž pomocí jsem schopen odhadnout vertikální pozici lokalizovaných zařízení a senzory inerciální, které poskytují informace o natočení sledovaných zařízení.
Interaktivní 3D grafika s WebGL
MÁČE, Lukáš
Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti vytváření a zobrazování interaktivní 3D grafiky pomocí JavaScriptového rozhraní WebGL. V rámci práce popíšu základní metody a postupy, kterých lze využít při vytváření interaktivního 3D obsahu s využitím rozhraní WebGL. Jednou z možností, kterou se bude tato práce zabývat, je tvorba 3D grafiky prostřednictvím JavaScriptových příkazů, současně s nimi bude u této metody využita Javascriptová 3D knihovna Three.js, která byla vytvořena právě za účelem usnadnění vytváření webového obsahu ve 3D. Druhou z možností, které bude věnována část této práce, je vytváření interaktivní 3D grafiky bez znalosti programovacích jazyků, kterým může být právě například výše zmíněný JavaScript. Tuto možnost představují grafické nástroje, jako je Blender či Coppercube 3D, ve kterých lze 3D obsah za pomoci nejrůznějších technik vytvářet a následně exportovat do WebGL. U obou metod bude provedena analýza funkcí a možností, které při vytváření 3D grafiky nabízejí a následně budou na základě této analýzy vzájemně porovnány. Výstupem práce bude sada praktických příkladů, vytvořených za pomoci obou výše zmíněných metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.