Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Názory rodičů, učitelů mateřských škol a pracovníků jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol
Bromová, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory rodičů, učitelů mateřských škol a personálu jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol" analyzuje specifika a problémy dnešních rodin s malými dětmi. Vymezuje pojem rané dětství, popisuje vývoj dítěte v batolecím věku a zároveň charakterizuje dnešní batole. Práce se věnuje problematice zralosti dětí pro vstup do mateřské školy. Dále diplomová práce přibližuje historii a současnou problematiku péče o děti mladší tří let v České republice, ve srovnání s vybranými zeměmi Evropy. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na názory tří kategorií respondentů na eventuální možnost zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol (dále jen MŠ) jako plánu dalšího postupu týkajícího se problematiky systémového řešení agendy denní péče o děti do tří let věku v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak vnímají oslovení rodiče, pracovníci jeslí a předškolní pedagogové možnost zařazení dvouletých dětí do preprimárních výchovně - vzdělávacích institucí a zda jsou dnešní dvouleté děti zralé pro vstup do mateřských škol. V praktické části diplomové práce byly také porovnány osobní postoje mezi respondenty z jednotlivých kategorií. Na základě odpovědí výzkumného vzorku lze konstatovat, že dvouleté dítě za zralé a připravené, na...
Výchovná práce s traumatem v raném věku dítěte
Suchanová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
- 1 - Abstrakt Diplomová práce "Výchovná práce s traumatem v raném věku dítěte" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Prvním z nich je zmapovat možnosti pomoci pozůstalým sourozencům na úrovni rodiny i společnosti. Druhým cílem je popsat zásady výchovné práce s traumatizovanými dětmi. Práce seznamuje se specifiky raného věku a možnými důsledky působení traumatu v tomto životním období. Stručně nastiňuje vývoj četnosti dětské úmrtnosti a zamýšlí se nad tím, zda smrt patří mezi tabu postmoderní společnosti. Jsou popsány projevy smutku a truchlení a faktory determinující schopnost přijmout ztrátu blízké osoby. Získané poznatky jsou využity při formulaci zásad výchovy traumatizovaných dětí. Praktická část obsahuje pět případových studií, které poskytly informace o faktorech, jež ovlivnily život pozůstalých sourozenců. Klíčová slova Raný věk, smutek, trauma, truchlení, úmrtí sourozence
Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole.
ŠOLLEROVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v předškolním věku. Téma práce se zaměřuje na sestavení obrazu dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je sestaven na základě odborné literatury, pozorování výuky v anglické mateřské škole a rozhovorů s rodiči a učiteli, kteří mají osobní zkušenost s osvojováním cizích jazyků v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je kromě vytvoření obrazu dobré praxe výuky angličtiny v raném věku najít konkrétní příklady dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole a také upozornit na možná rizika, která mohou mít negativní dopad na rozvoj dětské řeči, pokud by výuka cizího jazyka probíhala nesprávným způsobem. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je rovněž porovnán s realitou konkrétní bilingvní mateřské školy. Bylo zjištěno, že při výuce cizího jazyka v předškolním věku je nutné zajistit kvalitního pedagoga, který je odborníkem na předškolní vzdělávání a zároveň je kvalitně jazykově vybaven, dále je důležité poskytnout dítěti správný jazykový vzor; témata, obsah, formy a metody výuky by měly odpovídat specifikům předškolního věku. Dále je při výuce cizího jazyka nutné používat názorné pomůcky, často střídat činnosti, seznamovat děti s cizím jazykem přirozeně formou hry a po celý den, propojovat učení s pohybem a dodržovat individuální přístup, spolupracovat s rodiči a zajistit návaznost výuky mezi jednotlivými školskými stupni. Je velmi důležité ošetřit, aby při osvojování cizího jazyka neutrpěl vývoj mateřštiny. Výuka cizího jazyka je vhodná pouze pro ty děti, jejichž řeč je již dostatečně rozvinuta a které nemají závažnou logopedickou vadu. V opačném případě je vhodné se seznamováním dítěte s cizím jazykem vyčkat do doby, než se tyto deficity upraví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.