Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multikulturní výchova v mateřské škole
Kůsová, Marta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na způsob a realizaci multikulturní výchovy v mateřských školách, na předsudky u dětí předškolního věku, všímání si etnických rozdílů mezi vrstevníky a zabývá se také prosociálním chováním dětí ukončující předškolního vzdělávání. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu, kterou je multikulturní výchova v předškolních zařízeních ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro mateřské školy. Dále pak řeší problematiku vzniku předsudků u dětí v předškolním věku a jejich možné napravení edukací. Zjišťuje, v jakém věku si začínají všímat etnických rozdílů mezi svými vrstevníky a jak na ně tyto rozdíly působí. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným testováním vybraných respondentů ukončujících předškolní vzdělávání ve dvou třídách s jiným multikulturním složením dětí a zjišťováním podoby a konkrétních postupů multikulturní výchovy na vzorku mateřských škol. Výsledky přinášejí informace o prosociálním chování mezi dětmi odlišných tříd a jejich možných předsudcích. Z výsledků o podobnosti a konkrétních postupech multikulturní výchovy je zpracována případová studie dobrých zkušeností.
Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy
ANGEROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění doplňujícího oboru etické výchovy do osnov ZŠ. Práce je zaměřená na 2. období (4. 5. třída) základní školy, které definuje RVP ZV. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení výchozích koncepcí etické výchovy, především R. R. Olivara, na kterého navazoval L. Lencz. Dále se zabývá možnostmi zavádění etické výchovy do ŠVP a analýzou očekávaných výstupů etické výchovy ve druhém období ZŠ. Jádro tvoří aplikační část, ve které je zpracována část očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Etická výchova pro 2. období. Cílem bylo ukázat učitelům, kteří začínají s etickou výchovou, jak je možné naplnit hodiny.
Motivace dobrovolníků: Analýza stávajících prací v ČR a doporučení pro další výzkum
Ficová, Kateřina ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Motivace dobrovolníků představuje jednu ze specifických oblastí studia dobrovolnictví. Práce přináší hlavní teorie a proudy úvah o motivacích dobrovolníků a zhodnocení jejich relevance pro prostředí České republiky. V práci dále najdeme analýzu již realizovaných dílčích výzkumů (především ve studentských pracích) a na závěr návrh rámcové teoretické koncepce pro výzkum motivací v České republice do budoucna.
Použití maňáskového divadla v MŠ pro rozvoj prosociálního chování
LEHOVCOVÁ, Nikola
Bakalářská práce řeší problematiku agresivního chování u dětí v předškolním věku. Je zaměřena na posílení prosociálního chování hraním maňáskového divadla v MŠ. Hlavním cílem práce je na konkrétních případech ukázat a zjistit, jak metaforické předvedení různých druhů a způsobů chování může být skrze maňáskové divadlo s následnou reflexí ideálním vzdělávacím i výchovným nástrojem při rozvoji a posilování sociálních vztahů v MŠ. V teoretické části se zaměřuji na vymezení základních pojmů jako exprese, reflexe, prosociální chování, sociální chování, předškolní dítě, roli učitele. Ve výzkumné části, v rámci kvalitativního výzkumu, jsou realizovány případové studie, které jsou naplněny daty získané zúčastněným dlouhodobým pozorováním autorky práce.
Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí
DVOŘÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí je zaměřena právě na rozvoj dovedností, které byly exponovány do titulu práce. Teoretická část se proto věnuje vymezení základních pojmů a přístupů různých věd či autorů. Důležité je také poukázat na rozdíly mezi formálním, neformálních a informálním vzděláváním. Od tohoto rozdělení přechází práce k vymezení role mimoškolního vzdělávání v rámci využití volného času. Lidé tráví svůj volný čas různými způsoby, a proto jsou v další části zmíněny i prostory a prostředí, kde lze volnočasové aktivity provozovat. Při vzájemném kontaktu a komunikaci osob by měla fungovat určitá nepsaná pravidla, a proto si teoretická část práce všímá i prosociálního chování, které bývá často cílem etických výchov. Toto chování je zaměřeno především na spolupráci a schopnost dialogu. Praktická část má poté za úkol sestavení katalogu her, které by nejen podporovaly rozvoj prosociálního chování, ale zejména přispívaly k rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti u různých věkových skupin. K výslednému projektu se v závěru práce vyjádří i fundovaní odborníci a zváží její přínos.
Prosociální rysy u dobrovolníků
HRUŠKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce na téma Prosociální rysy u dobrovolníků nejdříve shrnuje poznatky o dobrovolnictví, které jsou čerpány z dostupné literatury. Druhou část teoretické práce tvoří charakteristika prosociálních rysů a srovnání s podobnými pojmy, mezi které může spadat například altruismus nebo empatie. Cílem práce je identifikovat hladinu prosociálních rysů u dobrovolníků na rozdíl od nedobrovolníků. Za nedobrovolníka je v této práci považována osoba, která nikdy jako dobrovolník nepracovala v žádném sociálním zařízení. Ke zjištění potřebných dat je využita kvantitativní metoda. Technika je standardizovaný dotazník o jednadvaceti otázkách. Teoretická práce je rozdělena na tři dílčí kapitoly. V první kapitole se věnuji historii dobrovolnictví, v druhé kapitole teoretické práce je popisována charakteristika dobrovolnictví, třetí část je věnována prosociálním rysům osobnosti. Výsledky mého výzkumu mohou být využity ke zvýšení povědomí o dobrovolnictví, odborné i laické veřejnosti.
Efekt přihlížejícího z pohledu zdravotnického záchranáře
TOMAN, Antonín
Bakalářská práce s názvem "Efekt přihlížejícího z pohledu zdravotnického záchranáře" je zaměřena na pohled profesionálních záchranářů na přítomnost přihlížejících osob u jedince v emergentní situaci. Stejně tak je v práci zohledněna problematika vlivu kolemstojících osob na profesionální činnost zdravotnických záchranářů. Kolemstojící osoby jsou nedílnou součástí denní činnosti zdravotníků, tak jako efekt přihlížejícího. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části se věnuje problematice historie zdravotnické záchranné služby a její funkci, funkci zdravotnického operačního střediska první pomoci a legislativě druhá kapitola seznamuje s problematikou komunikace v přednemocniční neodkladné péči spolu se záležitostmi týkajícími se zátěžových situací v přednemocniční neodkladné péči. Kapitola třetí se věnuje problematice prosociálního chování. Pojednává o faktorech, které ovlivňují schopnost poskytovat první pomoc, dále je v kapitole také zohledněna problematika prosociálního chování u jedinců, dilemata, kterými prochází podle literatury každý jedinec, který se dostane do situace, kdy je po něm požadována pomoc. Zabývám se i normami sociálního chování. V kapitole je zohledněna problematika sociálních mantinelů, které směřují chování jedince ku prospěchu společnosti. Není též opomenut rozdílný pohled jednotlivých individuí na sociální normy. Ve čtvrté kapitole teoretické části je uveden komplexní náhled na psychologický jev, který byl poprvé popsán v USA. Rozptýlení odpovědnosti je základním předpokladem vzniku efektu přihlížejícího. Rozptýlení odpovědnosti vzniká na základě většího množství jedinců na jednom místě, mezi něž se odpovědnost rovnoměrně rozloží a na nikoho nedoléhá skutečně plná tíha odpovědnosti za vzniklou situaci. Dalším aspektem je pluralistická ignorance, která vzniká za předpokladu, že lidé dělají, že se nic neděje a chovají se nepřítomně. Nedílnou součástí efektu přihlížejícího je i inhibiční vliv publika, kdy jedinec přemýšlející o pomoci je paralyzován přítomností kolemstojících svědků. Zabývám se i osobnostními faktory a ochotou jedinců pomáhat. Cílem práce je zmapovat zkušenosti zdravotnických záchranářů s vlivem kolemstojících laických osob na práci zdravotnického záchranáře při zásahu a zmapovat povědomí zdravotnických záchranářů o efektu přihlížejícího. Byly zvoleny dvě výzkumné otázky. První zjišťuje, zda mají vliv laické kolemstojící osoby na práci zdravotnického záchranáře a druhá zkoumá jaké informace má zdravotnický záchranář o efektu přihlížejícího. K dosažení vytyčených cílů byla v praktické části užita kvalitativní výzkumná strategie. Pro získávání dat bylo použito polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor byl sestaven z předem připravených otázek zaměřených na vliv kolemstojících laiků na práci zdravotnického záchranáře a na informovanost zdravotnických záchranářů o efektu přihlížejícího. Výběrový soubor tvořilo 8 zdravotnických záchranářů s minimálně pětiletou praxí na zdravotnické záchranné službě. Zaznamenávání dat probíhalo pomocí audiozáznamů, následně proběhla transkripce získaných výpovědí. Vyhodnocení získaných dat proběhlo formou obsahové analýzy transkribovaných rozhovorů. V návaznosti na problematiku efektu přihlížejícího byla k výzkumné části připojena kazuistika reálného případu efektu přihlížejícího. Z výzkumu vyplynulo, že kolemstojící laici ovlivňují práci zdravotnických záchranářů. Též bylo zjištěno, že záchranáři nemají valné povědomí o problematice efektu přihlížejícího. Výsledky a výpovědi respondentů ve výzkumu se rámcově shodují s názory, které zveřejňuje literatura. Po případné úpravě bakalářské práce by ji bylo možné využít jako edukační materiál.
Projevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské škole
DLOUHÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování.
Aktivita a informovanost studentů oboru Sociální a charitativní práce 2009-2012 v dobrovolnické a dárcovské činnosti
FOITLOVÁ, Radka
Bakalářská práce je zaměřena na aktivitu a informovanost v dobrovolnické a dárcovské činnosti u studentů, kombinované formy studia, tříletého oboru Sociální a charitativní práce na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Teoretická část definuje základní pojmy a nastiňuje historický vývoj dobrovolnictví v České republice. Dále se zabývá typologií dobrovolnictví, významem dobrovolnictví, prosociálním chováním dobrovolníků a formami dárcovství. Závěr teoretické části je věnován motivaci. Jsou zde popsány základní typy motivace k dobrovolnické činnosti a k dárcovské činnosti. V praktické části práce je proveden kvantitativní výzkum s cílem zjistit, zda má studium oboru Sociální a charitativní práce vliv na zvýšení aktivity studentů v dobrovolnické a dárcovské činnosti a zda se v průběhu studia zvýší informovanost studentů o dobrovolnictví.
Analýza fenoménu dárcovství krve v České republice
Košťálová, Romana ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Kandilaki, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice dárcovství krve a má celkem patnáct částí. V první kapitole jsou teoretické poznatky o motivačních faktorech, altruismu a ekonomickém pohledu na něj. Následují informace o historii darování a léčení krví, anatomii krve a krevních skupinách. V části věnované přímo dárcovství jsou uvedeny obecné informace o podmínkách dárcovství, výhodách z něj plynoucí, rizikách pro dárce i příjemce a komerčním odběru plazmy. Na trh s krví v České republice se zaměřuje z hlediska právní úpravy, nabídky krve, její cenotvorby a v neposlední řadě také bezpečnosti krve. V závěru diplomové práce jsou zveřejněny výsledky realizovaného dotazníkového průzkumu. Jeho cílem bylo zjistit, jak veřejnost pohlíží na dárcovství krve, jeho propagaci, bezpečnost a jaké mají lidé důvody k tomu krev darovat či nedarovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.