Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti e-learningu ve vzdělávání s přihlédnutím k psychologickým otázkám rozvojetvorného učení
Mazánek, Karel ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se pokouší kriticky nahlédnout na vzdělávání prostřednictvím e- learningu, kdy ústředním tématem jsou možnosti, které při propracované vzdělávací strategii tato forma vzdělávání nabízí. E-learning je v diplomové práci zasazen do celospolečenského kontextu vzdělávání v 21. století s ohledem na demografický vývoj české populace. Vedle představení a popisu nejdůležitějších součástí e-learningových kurzů se práce soustředí na samotný proces tvorby e-learningových kurzů, kde je využito zkušeností z firemní praxe, neboť právě ta je pro další výzkum v této oblasti velmi přínosná. Za podstatné v práci rovněž považujeme teoreticky rozvést pojem rozvojetvorné učení a ukázat jeho přínos k popisu možností e-learningu ve vzdělávání. V praktické části se věnujeme výzkumu e-learningu ve vybraných firmách, ve kterém se snažíme nastínit, jakým způsobem a jak efektivně je e- learning ve vybraných organizacích využíván. Klíčová slova: e-learning, e-learningový kurz, vzdělávání, možnosti e-learningu, rozvojetvorné učení, firemní praxe, vzdělávací strategie
Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR
Pocová, Zuzana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Bakalářská práce: Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR Autor práce: Zuzana Pocová Vedoucí práce: Mgr. Miriam Kotrusová, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá zkoumáním možností a strategií pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v České republice v kontextu ztíženého uplatnění absolventů na trhu práce v současné době a s důrazem na zvyšování jejich zaměstnatelnosti. Pozornost je zaměřena na problematiku pracujících studentů denního studia na vysokých školách. Cílem práce je identifikace studentských strategií v oblasti kombinování denního studia a práce a jak v této situaci studentům pomáhají nebo jim práci znemožňují legislativní podmínky. Práce má analytický charakter a pracuje jak s primárními daty z výzkumných polo-strukturovaných rozhovorů, tak i se sekundárními daty z odborných zahraničních článků a legislativních dokumentů. Data jsou v práci analyzovaná za použití obsahové a tematické analýzy.
Využití lidové písně v hudebních činnostech s dětmi předškolního věku
Vondráčková, Alice ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně a hudebních činností v práci s předškolními dětmi. Teoretická část zahrnuje definici, charakteristiku lidové hudby a lidové písně a stručný vývoj lidové hudby v Čechách a na Moravě. Dále se okrajově zabývá významem zpěvu v rodinách obecně a zájmem o hudební činnosti v současných rodinách. Druhá kapitola teoretické části nabízí návrhy hudebních činností podněcující rozvoj hudebnosti. Činnosti jsou rozděleny podle věku dítěte a lze je použít jak v mateřské škole či jiných předškolních institucích, tak v rodinném kruhu. Závěrečná kapitola části patří Rámcově vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání a jeho cílům. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi. Na základě zvolených okruhů vztahujících se k programu práce v mateřské škole byly vybrány lidové písně a didakticky uspořádány do jednotlivých souborů tak, aby motivovaly a rozvíjely jednotlivé hudební dovednosti - zejména prostřednictvím pěveckých a hudebně pohybových činností. První kapitolu Setkávání tvoří soubor na sebe navazujících bloků, které je možnou využít v počátečních hodinách v měsíci září (představování, seznamování se, motivace k hudebním aktivitám, atd.). Na něj navazuje integrovaný soubor činností s názvem Podzim, který je vhodný ke společným...
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.
Aktivizační činnosti jako nedílná součást sociální práce v Domově seniorů Benešov
PLAČKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce je zaměřena na aktivizační činnosti jako součást sociální práce v domově pro seniory. Cílem teoretické části bakalářské práce je popsat sociální práci, roli a náplň činnosti sociálního pracovníka a jednotlivé aktivizační činnosti využívané v domově pro seniory. V teoretické části jsou vyjmenovány osobnostní předpoklady a dovednosti sociálního pracovníka při práci se seniory, role sociálního pracovníka a náplň jeho činnosti v domovech pro seniory. Dále se tato část se také věnuje individuálnímu plánování a popisu aktivizačních činností ve všeobecné rovině a popisu aktivit, které se ve větší nebo menší míře uplatňují v Domově seniorů Benešov. Teoretická část byla vytvořena pomocí metody analýzy a syntézy z dat odborné literatury a jiných zdrojů zabývajícími se problematikou seniorů a aktivizačními činnostmi. Cílem praktické části je zjistit, jaké jsou možnosti a limity sociální práce se zaměřením na aktivizační činnosti v Domově seniorů Benešov. V závislosti na cíli byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Hlavní výzkumná otázka zní: Jaká jsou specifika sociální práce v domově pro seniory? Dílčí výzkumná otázka zjišťuje, jaká je role a činnost sociálního pracovníka v oblasti aktivizačních činností v domově pro seniory. Pro splnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru, sekundární analýza dat a metoda SWOT analýzy. Výběrový soubor tvořily 3 sociální pracovnice Domova seniorů Benešov. Výzkum ukázal, že sociální práce v Domově seniorů Benešov je limitována mnoha faktory, je to například nedostatek finančních prostředků, který velmi ovlivňuje aktivizační programy. Dále je to špatná motivace klientů. Role a činnosti sociálních pracovníků v Domově seniorů Benešov jsou u dvou respondentek podobné a jedna respondentka řídí a kontroluje sociální práci prováděnou sociálními pracovnicemi a dohlíží na organizování a provádění volnočasových aktivit klientů. Získané poznatky bakalářské práce je možné využít jako zdroj o aktivizačních činnostech a sociální práci v Domově seniorů Benešov a také jako podklad pro zlepšování služeb v tomto zařízení. Práce bude využita jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl výzkum realizován.
Role školního psychologa na základní škole
MALEČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce má za cíl seznámit se strukturou školského poradenství. Blíže specifikuje jednotlivá poradenská zařízení. Zaměřuji se na školní poradenství a především na pozici školního psychologa na základní škole. Jednotlivé kapitoly pojednávají o historii školního poradenství, o legislativním vymezení školního psychologa, o metodách práce, které používá k diagnostice dětí a mládeže. Zároveň jsou zmiňována rizika a úskalí práce školního psychologa. V závěru teoretické části se zamýšlím nad možnostmi ve školní psychologii. Data, která jsem získala ve výzkumné části, mi umožnila odpovědět na otázky týkající se činnosti školních psychologů na třech základních školách v Jižních Čechách. Konkrétně, zda jsou školní psychologové akceptováni ostatními pedagogy. Dále jsem zkoumala postoje pracovníků orgánu sociálně právní ochrany dětí a mládeže, kteří se školními psychology spolupracují.
Manažer základní linie jako člen multidisciplinárního týmu a jeho možnosti v ovlivnění kvality ošetřovatelské péče
VACHTOVÁ, Ivana
Manažer je tím, kdo v každé organizaci uvádí všechno v pohyb. Je zároveň tím, kdo tomuto pohybu dává řád a kdo podmiňuje účinnost všech procesů, které v organizaci probíhají. Jeho cílem je vést tým k efektivnímu a kvalitnímu výkonu práce. Sestra manažerka plní úkoly ošetřovatelské péče u jednotlivců či skupin tak, že řídí ošetřovatelský proces. Jejím cílem jsou lidé a jejich pracovní činnost. Podněcuje je k práci, ovlivňuje je a koordinuje jejich výkony, kontroluje, hodnotí, usměrňuje a řídí jejich profesní karieru. Ovlivňuje každodenní jednání lidí na pracovišti, a to směrem k vysokým výkonům a ke spolupráci. Svou každodenní činností nepřímo ovlivňuje spokojenost pacientů s ošetřovatelskou péčí a v neposlední řadě také prosperitu organizace. To vše vykonává s ohledem na spokojenost členů týmu a také se zaměřením na jejich profesní rozvoj. Mají-li být zdrojem skutečně účinným, je nutné ji chápat jako v podstatě způsobilou a motivovanou. To zároveň znamená, dělat vše proto, aby se takovou skutečně stala. Prvním cílem práce bylo zjistit determinanty úspěšnosti operativního manažera a jeho pozice vůbec. Druhým cílem bylo zmapovat atributy řídící pozice manažera. Třetím cílem bylo zmapovat práci manažera s operativní skupinou. Ke zpracování problematiky byl použit kvantitativní výzkum. Jako metoda sběru dat bylo zvoleno dotazování, technikou dotazník. Dotazník byl určen staničním sestrám pracujícím v nemocnicích a zařízeních sociální péče v rámci kraje. Obsahoval 48 uzavřených otázek a jednu otázku polozavřenou. Hypotéza č. 1 říká, že pozici manažera ovlivňují horizontální a vertikální vztahy v systému. Podle zjištěných výsledků mohou vertikální vztahy ovlivňovat pozici manažera v pozitivním, ale i negativním, slova smyslu. Také vztahy mezi manažerem a jím řízenými pracovníky mohou jeho pozici v obou směrech ovlivňovat. Pokud manažer neoplývá manažerskými dovednostmi, může pod sebou mít tým, který není stabilní. Takový tým nemusí odvádět dobrou práci a poskytovat kvalitní ošetřovatelskou péči. Ve smyslu vertikálních vztahů, potom může být pozice manažera nejistá. Hypotéza 1 byla potvrzena. Hypotéza č. 2 říká, že kvalitní vztahy manažera operativní linie a jím řízených pracovníků pozitivně ovlivňují ošetřovatelskou péči. Podle zjištěných výsledků mohou kvalitní vztahy pozitivně ovlivňovat ošetřovatelskou péči, za určitých podmínek. Pokud bude manažerka vytvářet podmínky pro úspěšnou práci týmu a sestry v týmu budou spokojené. Hypozéza č. 2 byla potvrzena. Hypotéza č. 3 o stabilním týmu, který vzniká na základě vytvoření funkční sítě neformálních sociálních a pracovních vztahů. Také tato hypotéza byla potvrzena. Podle názoru dotázaných manažerek stabilní tým vzniká na základě vytvoření funkční sítě neformálních sociálních a pracovních vztahů. Diplomová práce by mohla být využita ke zprostředkování zjištěných informací manažerkám základní linie, na odborných seminářích. Může napomoci k lepšímu porozumění ve vztahu k řízeným pracovníkům. Protože pokud budou manažerky rozumět problematice vedení a řízení lidí, budou mít v tomto směru dostatek informací a budou schopny ji pochopit, daleko lépe dokážou vést své týmy.
Drobná architektura v táborské krajině a její nové poslání
JÍRŮ, Petra
V diplomové práci jsme uchopili méně výrazné prvky krajiny, jež se nachází ve vybraných oblastech Táborské krajiny. Naší snahou bylo najít další možnosti využití destinace, i přesto že se zvolená oblast na počátku našeho snažení jevila jako turisticky nezajímavá. Nejdůležitějším úkolem práce bylo analyzovat historické, kulturní a přírodní zajímavosti. Po podrobnějších průzkumech jsme zjistili, že je v oblasti mnoho skrytých zajímavostí, které by si zasloužili obnovu a více pozornosti. Na základě zjištěných poznatků byly vytvořeny návrhy a doporučení, jež by vedly k rozvoji zvolené oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.