Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?
Lysý, Jan ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Diplomová práce "Hraní videoher jako rizikový faktor dospívání?" se zaměřuje na vyhodnocení reálnosti rizik, která jsou spojována s hraním videoher dětmi a mladistvými. Toto téma je v současnosti poměrně aktuální, především pak z důvodu, že násilí ve videohrách je přičítán vliv na narůstající počet takzvaných masakrů na školách a existují tak obavy z toho, jak působí videohry na mládež. Další rizika, která jsou s videohrami spojována a jsou v této práci řešena, jsou závislost a nárůst obezity u dětí a mladistvých vlivem toho, že u videoher tráví poměrně velkou část svého volného času a nevěnují se tak dalším aktivitám, především fyzického rázu. Diplomová práce se tedy zabývá také tím, zda závislost na videohrách představuje výrazné riziko pro děti a mládež a současně, jak velkou roli hrají videohry v případě nárůstu obezity. Pozornost je věnována taktéž rodičům, jako aktérům v případě kontroly obsahu videoher, které se k dětem a mládeži dostávají a současně jejich možnosti ovlivnit množství času, které u elektronické zábavy nezletilí tráví.
Filosofie jako zaujetí (Hra - hraní, sen - snění, báseň - básnění - tělo, mocné i nemocné)
Strobachová, Ingrid ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Haškovcová, Helena (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
V práci je ve třech základních částech analyzováno a rozvedeno základní téma z úvodu práce - společné otázky nenáhodně a nutně položené v medicíně i ve filosofii a společné zaujetí. První část je teoretickou přípravou v podobě předvedení některých základních pojmů, které jsou dále v práci používány. Druhá ústřední část je ve třech nabízených možnostech - ve hře, hraní, ve snu, snění a v básni, básnění - ukázáním míst porozumění, slyšení (řeči i ticha), odpovídání. Hraní, snění, básnění nabídne každodennosti krásu přesahů bez rušení hranic, nabídne svobodnou zaujatost jako východisko každodennosti a konečnosti ceněné pro ně samotné. Svoboda a odpovědnost, Já a ten Druhý, nemoc a naděje - vše v dimenzích vážnosti a nevážnosti, rozumu a nerozumu, s tělesným rozměrem - nám v hraní snění a básnění umožní nová nahlédnutí zaujatého filosofování a medicíny. Třetí část v aplikaci na dvě oblasti - Já, dítě a rodičovství a Terapeut a klient - vykáže hraní, snění a básnění jako varianty vztahových rámců.
Hra zraku a hmatu
LEŠŇOVSKÁ, Lenka
Diplomová práce se specializuje na vznik didaktických pomůcek pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce má dvě části část teoretickou a praktickou. V teoretické části je charakterizován psychologický vývoj člověka s důrazem na vývoj dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále je práce zaměřena na život a dílo reformní pedagožky Marii Montessori. V teoretické části je též pojednáno o učení, využívání didaktických her při výuce a také rozdělení naučných pomůcek. Nedílnou součástí vzdělávacího procesu je učitel/vychovatel, proto mu je v této části věnovaná pozornost. Praktická část se skládá z didaktických pomůcek pro nauku abecedy, číslic, rozvíjení smyslů a drobných úkolů, se kterými se běžně setkáváme při oblékání.
Robot na hrani online her
Křípal, Zbyněk ; Rychlý, Marek (oponent) ; Trchalík, Roman (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout a implementovat robota pro odehrávání tahů online her vyžadujících pro svůj běh internetový prohlížeč. Robot si stáhne internetovou stránku a na základě jejího obsahu a konfiguračních souborů rozhodne o dalším postupu, např. vyplnění a odeslání webového formuláře.
Geocaching - volnočasová aktivita současnosti
KOČEROVÁ, Martina
Práce se zabývá hrou Geocaching. Teoretická část charakterizuje dobu a okolnosti vzniku hry a hru a její význam. Dále následují popis hry Geocaching a hypotézy o tom, proč lidé Geocaching hrají. Praktická část obsahuje vyhodnocení ankety a porovnání těchto výsledků s vyslovenými hypotézami. Ukázalo se, že lidé hrají Geocaching kvůli naplňování některých jejich potřeb. Konkrétně se jedná především o potřeby společenské a potřebu seberealizace, ale také o základní potřebu pohybu, bezpečí (jistoty) nebo svobody. Neuspokojené potřeby jsou vnitřní motivací k takovému jednání, které vede k jejich naplnění. Hra Geocaching svým hráčům poskytuje možnost naplnění potřeby společenské a potřeby seberealizace, které jsou uspokojovány navázáním vztahů přátelství, pobytem v přírodě obohaceným hledáním keší, poznáváním nových míst, získáváním nových vědomostí, zkušeností a jejich sdílením s druhými lidmi. Dále pak základních potřeb pohybu a bezpečí (jistoty), které jsou naplňovány především pohybem v přírodě, pocitem sounáležitosti se skupinou a možností anonymity a svobodného rozhodování se.
Tvořivá hra v mateřské škole
KLEJDUSOVÁ, Jana
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zabývala tvořivou hrou v mateřské škole, vymezením pojmů hra, znaky, etapy hry, tvořivost, znaky tvůrčího žáka a jaký by měl být pedagog podporující tvořivost žáka. V praktické části jsem pozorovala skupinu dětí v mateřské škole při tvořivých hrách, projevy tvořivosti u dětí a pedagoga, zda děti v tvořivosti podporuje a vhodně motivuje. Dále jsem sledovala, zda pedagog děti nekritizuje za jejich práci a výtvory.
Hraní počítačových her jako specifický problém období dospívání
DOLEJŠÍ, Petr
Cílem diplomové práce je rozbor problematiky počítačových her, vztah mládeže k hraní na počítači a role počítače v životě adolescenta. Teoretická část této práce se věnuje problematice na toto téma obsažené v odborné literatuře. Nabízí nám pohled na pozitivní a negativní jevy, které se váží k užívání počítače a her. Praktická část diplomové práce se orientuje na získání informací týkajících se cílů práce. Vhodnými metodami provádí výzkum na vybraných základních školách a shromažďuje a zhodnocuje kvantitativní a kvalitativní údaje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.