| |
|
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
|
|
Bytový dům
Bílek, Zdeněk ; Nespěšný, Ondřej (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vypracování projektové dokumentace bytového domu ve Vyškově. Budova má čtyři nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. Objekt disponuje třinácti bytovými jednotkami. Každý z bytů ve čtvrtém podlaží má vlastní terasu. Patra od suterénu po čtvrté podlaží jsou propojena schodištěm a výtahovou šachtou. V podzemí se nachází sklepní kóje, kolárna a skladiště. Na pozemku objektu je dvacet jedna parkovacích míst, z toho dvacet běžných a jedno pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Svislé nosné stěny nadzemní části jsou z pórobetonových tvarovek. Podzemní část objektu je řešena ztraceným bedněním. Vodorovné nosné konstrukce jsou prefamonolitické. Střecha je plochá jednoplášťová.
|
|
Dopravní studie na území města Boskovice
Vidourková, Kristýna ; Chaker, Manar (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zhodnocení dopravních pohybů na území města Boskovice. Hlavním úkolem mé diplomové práce je analýza stávajícího stavu parkování ve městě Boskovice a návrh zlepšení statické dopravy. Dalším z úkolů je měření dopravně inženýrských dat. Pro průzkum a vyhodnocení dat bylo vybráno 6 lokalit. Důležitou součást diplomové práce také tvoří směrový průzkum dopravy pro vyhodnocení tranzitní a zdrojové dopravy.
|
| |
|
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
|
|
Parkovací garáž u Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích
Pučálka, Radoslav ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je vypracován návrh vícepatrové parkovací garáže v areálu Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích z důvodu nedostačující kapacity parkovacích stání. Cílem práce je vytvoření dostatečného množství parkovacích stání, která by vyřešila deficit parkovacích ploch a napojení se na ulici Jihlavská. Parkovací garáž je situována na jižní straně areálu Fakultní nemocnice a zajišťuje pěší napojení do nemocnice. Parkovací garáž by měla sloužit jak pro pacienty a návštěvníky, tak i pro zaměstnance nemocnice. Diplomová práce zohledňuje řešení terminálu VHD Nemocnice Bohunice a pro pacienty a návštěvníky nemocnice také navrhuje nemocniční park.
|
|
Bytový dům
Nádvorník, Pavel ; Vystrčil, Jan (oponent) ; Košíčková, Ivana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby anebo pro vydání stavebního povolení uvedené v § 108 odst. 1 stavebního zákona pro bytový dům v katastrálním území města Jistebnice. Objekt se nachází na okraji města v zastavěném území na mírně svažité parcele číslo 234. Jde o novostavbu v území. Kde se ještě nenacházejí bytové domy, ale parcela je k tomuto využití určena. Objekt je navržený jako podsklepený bytový dům se 4 nadzemními a jedním podzemním podlažím, v kterých je dohromady 11 bytů. V prvních třech nadzemních podlažích je vždy po 3 bytech ve čtvrtém jsou dva byty. Tři byty jsou menší pro páry a začínající rodiny, zbylé jsou koncipovány jako pro 3 až 4 členné rodiny. Na pozemku je zbudováno parkoviště s jedním parkovacím místem pro každý byt. Konstrukční systém objektu je stěnový, zděný z keramických tvárnic PORTHERM. Stropy jsou ŽB desky. Střecha je jednoplášťová nad obytnými prostory, dvouplášťová nad schodištěm.
|
|
Návrh obytné zóny v obci Vendryně
Misiarzová, Vendula ; Moravec, Karel (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je variantní řešení obytné zóny. V prvé řadě rozmístění parcel na vymezené ploše a v druhé řadě vyřešení dopravní infrastruktury včetně parkovacích a odstavných stání. Pro vymezenou plochu byly navrženy tři varianty řešení obytné zóny. Dle multikriteriální analýzy byla vybrána jedna nejvhodnější varianta, pro kterou byl dále zpracován podélný profil a vzorové příčné řezy.
|
|
Bytový dům
Bíla, Martin ; Bartlová, Jana (oponent) ; Vajkay, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby pro bytový dům v katastrálním území města Velká Bíteš s téměř nulovou spotřebou. Objekt se nachází na okraji města v zastavitelném území určeného pro bývání v bytových domech, na poměrně rovinaté parcele č. 2051. Jedná se o novostavbu v území, kde se již nacházejí bytové domy. Bytový dům je umístěný na okraji parcely a nijak svým objemem nenarušuje původní charakter zástavby. Objekt je navržený jako podsklepený bytový dům se třemi nadzemními podlažími, v kterých se nachází osm bytů. V prvním podlaží se nachází dva byty a v dalších dvou podlažích se nachází tři byty v každém podlaží. Sedm bytů je určených pro 3 až 4 členné rodiny, jeden byt v přízemí je řešený jako bezbariérový. Z důvodu zabezpečení parkovacích míst pro dopravu v klidě je nutné na pozemku vybudovat parkoviště, stejně tak je nutné vybudovat chodník pro chodce a místo pro uskladnění odpadu. Konstrukční systém objektu je stěnový, zděný z keramických tvárnic HELUZ. Stropy jsou řešeny ve stejném konstrukčním systému jako skládané stropy HELUZ MIAKO s doplněním ŽB desek v oblasti vykonzolování balkonů a oblasti schodiště. Střecha je plochá jednoplášťová.
|