Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nadané dítě v předškolním věku
BABIDORIČOVÁ, Nikola
Tato práce se zabývá problematikou vzdělávání a výchovy nadaných dětí v předškolním období. Výzkum je zaměřen na prostředí mateřské školy a rodinné prostředí. Cílem je přispět k upřesnění obrazu předškolního dítěte s projevy nadání, najít pozitiva a rizika v jeho výchově a vzdělávání v prostředí mateřské školy a v rodinném prostředí. Obsahem teoretické části je vysvětlení definice pojmu nadání, teoretické přístupy k této problematice, charakteristika nadaného dítěte a jeho projevy nadání a problémy, které se mohou v jeho vývoji objevit, dále vzdělávání a metody k vyhledávání těchto jedinců, komunikace a spolupráce pedagoga s rodiči nadaného dítěte. Praktickou část tvoří případové studie nadaných dětí v předškolním věku. Jsou použity metody přímého pozorování nadaných dětí v prostředí mateřské školy, kde jsou při běžných činnostech zkoumány jejich individuální nadprůměrné schopnosti, ale i dovednosti, ve kterých tolik nevynikají. Dále jsou využívány metody polostrukturovaného rozhovoru s rodiči a pedagogy, kteří se podílejí na výchově a vzdělávání nadaného dítěte.
Téma noci jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
HOMOLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá tematikou noci ve výtvarném umění, kterou následně aplikuje jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zaměřuje na rozvoj poznávacích procesů, význam představivosti a výtvarného vyjadřování u dětí v předškolním období. Práce se dále zabývá námětem tmy a noci ve výtvarné kultuře a jejich uplatněním ve vzdělávacím procesu v mateřské škole. V neposlední řadě text rozvádí možnosti využití výtvarného umění za pomoci animačních a výtvarně projektových metod. Praktická část je zaměřena na přípravu, realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirovanou nocí a ději s ní spojenými.
Představy předškolních dětí o početí a narození
ZELENKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se věnuje dětem předškolního věku v oblasti sexuální výchovy a představám dětí o početí a narození. Teoretická část se zabývá sexuální výchovou a vším co se sexuální výchovou úzce souvisí jako jsou principy, cíle, meze, postavení rodiny a postavení mateřské školy v sexuální výchově. Také se dále věnuje předškolnímu období, emočnímu vývoji, socializaci, vývoji identity, sexuálnímu vývoji a sexualitě. Zabývá se také tématem sexuality v dnešní dětské literatuře. Závěrem teoretické části je zmíněn RVP PV v souvislosti se sexuální výchovou. V praktické části se bakalářská práce věnuje kvalitativnímu výzkumu. Výzkum je realizovaný za pomoci strukturovaných rozhovorů se třemi dětmi a následně jejich rodiči. Cílem práce je, přiblížit se představám dětí předškolního věku o početí a narození. Významnou roli hraje zkušenost s narozením mladšího sourozence.
Imaginární kamarád
ZBOŘILOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá jevem imaginárních společníků, který se vyskytuje u některých dětí předškolního věku. Jejím cílem je nahlédnutí do této problematiky, její přiblížení a poukázání na její rozmanitost. Teoretická část se věnuje vývojovým specifikům předškolního období, hře obecně se zaměřením na hru symbolickou. V rámci symbolické hry pak konkrétně na jev imaginárního společníka. V praktické části se práce na základě analýzy rozhovorů snaží poukázat na témata, která jsou společná pro více imaginárních společníků, stejně jako na ta, která jsou spíše výjimečná.
Tvorba Františka Skály jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SOMMEROVÁ, Zuzana
Téma bakalářské práce se zabývá rozmanitou uměleckou tvorbou českého výtvarníka Františka Skály, která dále slouží jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zvláštním akcentem na vývoj výtvarného projevu. Práce se dále zabývá využitím současného umění v předškolním vzdělávání, výtvarně-projektovou výukou a detailněji rozpracovává také život a dílo Františka Skály. Praktická část je věnována realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirované Skálovou výtvarnou tvorbou.
Společné činnosti rodičů a dětí
PROKOPOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá tématem společných činností dětí a rodičů, jejich vzájemnou interakcí a způsobem trávení volného času v rodině. Teoretická část je zaměřena na problematiku rodiny, volného času, vývojová specifika dítěte předškolního věku a důležitost hry v dětství. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu výzkumu realizovaném pomocí metody hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí předškolního věku.
Názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy
ROTHOVÁ, Marie
Tato diplomová práce se zabývá názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy. Cílem práce je zjistit a analyzovat názory určitého vybraného vzorku pedagogů na tuto problematiku. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. Úvodní kapitoly jsou věnovány problematice pojetí hry různých autorů a autorit, místu hry předškolního dítěte v prostředí mateřské školy a také samostatné problematice soutěživé hry. Hlavní částí práce je pak analýza a zhodnocení provedeného výzkumného šetření. Podstatou empirické části je kvalitativní výzkum. Metodou získávání dat je polostrukturovaný rozhovor, prostřednictvím kterého jsou pedagogové působící na terciárním stupni vzdělávání dotazováni na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy.
Učitelka MŠ na filozofické cestě do dětského světa.
KRÁTKÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá filozofováním s dětmi v předškolním věku, podmínkami, za kterých se dá realizovat, a v neposlední řadě přínosem pro děti a učitelku. V teoretické části je uvedena obecná charakteristika dítěte v předškolním věku a jeho cesta k filozofování pod vedením učitelky MŠ. Do praktické části jsou zařazeny přepisy jednotlivých filozofických rozhovorů s dětmi a poznatky, které z nich vyplynuly. Hlavní pozornost je věnována rozvoji myšlení dětí a celkovému přínosu filozofování s dětmi v tomto věku.
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.