Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a hodnocení smysluplné aktivity v rámci ergoterapeutické intervence
Dřevikovská, Kateřina ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Shejbalová, Klára (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Kateřina Dřevikovská Vedoucí́ práce: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Možnosti a hodnocení smysluplné aktivity v rámci ergoterapeutické intervence Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je teoreticko-praktická. Jedním z cílů práce je osvětlit význam smysluplné aktivity v ergoterapii. Pro získání kontextu jsou první kapitoly teoretické části práce věnovány představení oboru ergoterapie a základním pojmům, souvisejícím s tématem. Smysluplná aktivita je hlavním terapeutickým prostředkem, který ergoterapeuti v péči o pacienty/klienty využívají. Práce se zabývá i tím, jak jsou ergoterapeuti svým širokým záběrem a svým specifickým přístupem důležitou součástí multidisciplinárního týmu. Nástrojů pro hodnocení zapojení do smysluplných aktivit je nedostatek a v českém jazyce není dostupný žádný. V teoretické části jsou představeny dva hlavní zahraniční nástroje - nástroj Meaningful Activity Participation Assessment, zkráceně MAPA (Eakman et al., 2007) a Engagement in Meaningful Activities Survey, zkráceně EMAS (Goldberg, Brintnell a Goldberg, 2002). Cílem praktické části je nástroj EMAS přeložit metodou zpětného překladu a vyzkoušet v běžné praxi ergoterapeuta u pacientů po cévní mozkové příhodě. Bylo zpracováno šest kazuistik pacientů,...
Výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test
Sedlecká, Anna ; Vondrová, Kateřina (vedoucí práce) ; Rotbartová, Eliška (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Sedlecká Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Vondrová Název bakalářské práce: Výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test Abstrakt bakalářské práce: Purdue Pegboard Test (PPT) je kolíčkový test, který používají ergoterapeuti k hodnocení jemné motoriky. Nově k PPT v roce 2021 kolektiv autorů Kliniky rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze vytvořil český rozšiřující manuál, jehož součástí jsou i nová pravidla pro hodnocení vzniklých situací, které nastávají během testování PPT. Cílem bakalářské práce bylo zjistit výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test. Dílčím cílem bylo vytvořit cvičný kvíz pro ověření znalostí nového Českého rozšířeného manuálu pro PPT. Pro zjištění výhod a nevýhod zkoumaného testu jsem si vyzkoušela test prakticky provést na osmi probandech a bylo provedeno online dotazníkové šetření adresované ergoterapeutům a studentům ergoterapie České republiky. Byly analyzovány odpovědi od 195 respondentů pomocí MS Excel. Testování bylo natáčeno a videozáznamy byly následně po úpravě použity do cvičného kvízu, který je součástí již vytvořeného online kurzu pro PPT dostupného pouze pro členy ČAE prostřednictvím portálu https://kurzy.lf1.cuni.cz/. Návštěvníci...
Hodnocení exekutivních funkcí u pacientů se získaným poškozením mozku: překlad a klinické využití ‚‚Weekly Calendar Planning Activity"
Michálková, Nikol ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Nikol Michálková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Hodnocení exekutivních funkcí u pacientů se získaným poškozením mozku: překlad a klinické využití "Weekly Calendar Planning Activity" Abstrakt bakalářské práce: Exekutivní funkce jsou pro běžný život zcela zásadní a při jejich porušení často dochází k výraznému omezení člověka ve všech oblastech jeho života. Lidé s poruchou těchto funkcí mívají problém např. se zahájením činnosti, naplánováním jednotlivých kroků, nebo nejsou schopni činnost správně a efektivně dokončit. Exekutivní funkce jsou lokalizačně spojovány především s oblastí frontálních laloků a při jejich poškození se projevuje exekutivní deficit. Klinicky se postižení exekutivních funkcí projevuje velmi různorodě. Míra a tíže postižení závisí na moha faktorech, jako je např. etiologie získaného poškození mozku, jeho lokalizace či vzdělání pacienta. Cílem bakalářské práce je jednosměrný překlad testu "Weekly Calendar Planning Activity" z anglického do českého jazyka a jeho následné ověření v praxi u vybraných pacientů se získaným poškozením mozku. Jedná se o tzv. výkonový test, který hodnotí exekutivní funkce pomocí aktivity (vyplňování kalendáře). V praktické části je popsán proces překladu a jeho úskalí, přizpůsobení...
Specifika ergoterapie u pacientů, kteří přežili holocaust.
Freislebenová, Lenka ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Jelínková, Jana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Lenka Freislebenová Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Název diplomové práce: Specifika ergoterapie u pacientů, kteří přežili holocaust Abstrakt diplomové práce: S klienty, kteří přežili holocaust, se můžeme setkat v jakémkoliv zdravotnickém či sociálním zařízení při výkonu profese ergoterapeuta. Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření návrhu ergoterapeutického programu u židovských seniorů, kteří přežili holocaust, se zdůrazněním prvků reminiscenční terapie. Jedním z dílčích cílů této diplomové práce bylo sepsat 10 doporučení, co je pro tyto pacienty specifické. Druhým dílčím cílem bylo zjištění subjektivního pohledu klientů sběrem biografií prováděným v rámci ergoterapie pomocí krátkého dotazníku individuálně sestaveného pro tuto diplomovou práci. Vytvoření návrhu ergoterapeutického programu proběhlo na základě sesbíraných biografií 2 klientů Domova sociální péče Hagibor. Tyto biografie poté sloužily k vytvoření individuálních plánů péče těchto 2 klientů. Klíčová slova: Holocaust, přeživší holocaustu, reminiscenční terapie, reminiscence, biografie, kognitivní funkce, ergoterapie, life review terapie
Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii
Švábenická, Michaela ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Michaela Švábenická Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Při intervenci Feldenkraisovou metodou (FM) dochází pomocí uvědomění si těla a pohybu k navození procesu aktivního učení, který je zaměřen na dosažení funkční nezávislosti a požadované úrovně kvality života jedince. Totéž je i v zájmu ergoterapie, jež se věnuje právě otázkám soběstačnosti a schopnosti účastnit se činností smysluplných pro daného jedince. FM má široké spektrum využití, je možné ji aplikovat u osob různého věku, s rozličnými typy a stádii onemocnění a lze ji označit za neinvazivní metodu neuromodulace. Doposud však nebylo v ČR zaznamenáno využití FM ergoterapeutem. Cílem práce je zjistit, jak FM může pacientům pomoci z pohledu ergoterapie a odborně ji popsat skrze přehled a návrh vybraných prvků FM využitelných v ergoterapii a jejich aplikaci u heterogenní skupiny pacientů. Jedná se o kvalitativní výzkum založený na dobrovolné účasti čtyř diagnosticky odlišných probandů na osmi lekcích FM pod vedením certifikované lektorky a na opakovaném individuálně zaměřeném ergoterapeutickém hodnocení s využitím objektivních standardizovaných nástrojů (WHODAS 2.0, Box and Block Test) a...
Využití telerehabilitace v ergoterapii u dětských pacientů
Lukešová, Olga ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Hoidekrová, Kristýna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Olga Lukešová Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Konzultant práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Využití telerehabilitace v ergoterapii u dětských pacientů Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit výhody a nevýhody telerehabilitace v ergoterapii u dětských pacientů v předškolním věku. Nejdříve je diskutována terminologie, historie telerehabilitace a na základě odborné literatury jsou zhodnoceny výhody a nevýhody telerehabilitace v ergoterapii a vybrány vhodné guidelines pro praktickou část. V praktické části byla navržena a provedena telerehabilitační ergoterapeutická intervence u dvou předškolních dětí. Byl sestaven ergoterapeutický plán a vytvořeny pomůcky, které rodina dostala domů jako ergo box. Telerehabilitační intervence pak probíhala formou týdenních konzultací s rodičem, kdy byly rodiči předány úkoly pro dítě na příští týden a byl zhodnocen postup v týdnu předchozím. Na konci intervence byla hodnoceno splnění navržených cílů a další informace byly získány z dotazníku spokojenosti s telerehabilitací. Následně byly získané zkušenosti konfrontovány s odbornou literaturou. Podle literatury patří mezi limitace telerehabilitace v ergoterapii u dětských pacientů zvláště nedostatečná podpora telerehabilitace,...
Trénink soběstačnosti osob s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí
Fabriková, Anna ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Fabriková Vedoucí práce: Mgr. Klára Novotná, Ph. D Konzultant práce: Mgr. Eliška Rotbartová Název bakalářské: Trénink soběstačnosti osob s roztroušenou sklerózou v domácím prostředí Abstrakt bakalářské: Tato teoreticko - praktická bakalářská práce se zabývá možnostmi ergoterapie pro zvýšení, případně udržení, soběstačnosti u pacientů s roztroušenou sklerózou (RS) s vyšší mírou neurologické disability (tj. pacienti s EDSS>7). V teoretické části práce je popsáno onemocnění RS, problematika soběstačnosti, paliativní péče a některé možnosti sociálních dávek. Praktická část zahrnuje 3 kazuistiky pacientek Centra pro demyelinizační onemocnění Neurologické kliniky 1.LF UK a VFN v Praze. Všechny pacientky absolvovaly 6 individuálních ergoterapií v domácím prostředí. Efekt terapie byl hodnocen pomocí Barthel Indexu, modifikovanou Frenchayskou škálou a pomocí Kanadského hodnocení výkonu zaměstnávání (COPM). Klíčová slova: roztroušená skleróza, ergoterapie, rehabilitace, soběstačnost, všední denní činnosti, domácí prostředí
Vliv covidové pandemie na práci ergoterapeutů v klinické praxi.
Černá, Zuzana ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se věnuje vlivům pandemie COVID-19 na klinickou praxi ergoterapeutů pracujících během tohoto období na území České republiky. Cílem práce je zanalyzovat, jaký vliv mělo onemocnění COVID-19 na klinickou praxi ergoterapeutů pracujících během pandemie s využitím dotazníkového šetření. V teoretické části diplomové práce je popsáno onemocnění COVID-19, dále je zde rozebráno poskytování ergoterapie v době pandemie na území České republiky a poskytování ergoterapie ve světě. Je zde také utvořen souhrn jednotlivých vlivů pandemie na ergoterapeuty, kde se jednalo především o vlivy na psychiku ergoterapeutů, pracovní podmínky a na kvalitu ergoterapeutických služeb. Jsou zde také rozebrány vlivy pandemie na uživatele ergoterapeutických služeb. Následně je rozebrán rozvoj a využívání telehealth během tohoto období. Praktická část se zabývá vlivy pandemie COVID-19 na klinickou praxi ergoterapeutů pracujících během tohoto období. Dotazníkové šetření probíhalo od 29. listopadu roku 2022 a jeho uzavření proběhlo 3. března roku 2023. V rámci šetření bylo analyzováno celkem 101 dotazníků. Předpoklady práce byly, že se ergoterapeutům během období pandemie změnily pracovní podmínky. Dále že v tomto období budou ergoterapeuti pociťovat větší psychické zatížení. Posledním předpokladem...
Evaluating the effect of interventions in children with Developmental coordination disorder; Systemic Review
Alabed, Maie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Cílem práce je posoudit účinnost intervence zlepšující výkonnost dětí s diagnózou vývojové koordinační poruchy (DCD). Dále tato studie zjišťuje optimální výběr terapeutické intervence pro léčbu symptomů DCD. Metodika Systematický přehled potenciální literatury byl proveden podle pokynů PRISMA. Byla provedena komplexní elektronická rešerše v databázích PubMed, Embase, Science Direct a Google Scholar od ledna 2010 do října 2022 mezi dětmi s DCD. Hodnotili jsme standardní průměrný rozdíl intervencí v rámci studií a mezi nimi. Hodnocení kvality randomizovaných a nerandomizovaných kontrolních studií bylo provedeno pomocí Cochraneova hodnocení rizika zkreslení, respektive Newcastle-Ottawské škály. Výsledky Tento přehled zahrnuje 19 potenciálních studií zahrnujících 553 dětí s DCD. Nejčastěji uváděnými experimentálními intervencemi byly trampolínová terapie, trénink na Wii-fit, trénink zaměřený na úkoly, trénink ve virtuální realitě, terapie pohybovou představivostí, aktivní videohry (AVG) a kognitivní orientace na výkon povolání (CO-OP). Tato studie zjistila, že děti v experimentální skupině měly vyšší úroveň zlepšení než děti ve srovnávací nebo kontrolní skupině. Závěr Intervence zaměřená na tělesné funkce a aktivitu zlepšila narušené motorické funkce. Výsledky je však třeba brát s rezervou vzhledem k...
Možnosti bimanuálního tréninku koordinace horních končetin u osob po poškození mozku s hemiparézou
Burajová, Patricie ; Rejtarová, Anna (vedoucí práce) ; Rotbartová, Eliška (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Patricie Burajová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Název bakalářské: Možnosti bimanuálni0ho tréninku koordinace horni0ch končetin u osob po poškozeni0 mozku s hemiparézou Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá tématem bimanuálni0ho tréninku u pacientů po poškozeni0 mozku s hemiparézou. Práce je teoreticko-praktická. V teoretické části jsou představeny nejčastějši0 při0činy poškozeni0 mozku, které mohou být při0činou vzniku hemiparézy. Poté jsou popsány vybrané unimanuálni0 při0stupy, které se v terapii zaměřuji0 převážně na paretickou horni0 končetinu a následně bimanuálni0 při0stupy, které zdůrazňuji0 koordinaci a zapojeni0 obou horni0ch končetin. Z unimanuálních se jedná o Terapii vynuceného použi0váni0, Roboticky asistovanou terapii, Funkčni0 elektrostimulaci a Proprioceptivní neuromuskulární facilitaci. Z bimanuálni0ch při0stupů jde o metodu HABIT, Kombinovanou terapii vynuceného použi0váni0 a bimanuálni0ho intenzivni0ho tréninku, Mirror therapy, Bilaterální izokinematický trénink a Na úkol orientovaný bilaterální trénink. Praktická část obsahuje vytvořený set modelových bimanuálni0ch činnosti0, který zahrnuje celkem 13 činnosti0 z personálni0ch a instrumentálni0ch všedni0ch denni0ch činnosti0. Set byl použit celkem u 6 pacientů po...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.