Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh metod hodnocení ukazatelů efektivity civilních letišť
Novotný, Roman ; Janík, Radomír (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Úvodní část práce zahrnuje vývoj letecké dopravy, členění letišť podle Ministerstva dopravy v ČR, podle zákona o civilním letectví a dle kódového značení letišť (předpis L 14). Cílem bylo provést teoretické definování a rozdělení výkonových a ekonomických ukazatelů. Pak následuje výběr vhodných letišť z EU. Výběr byl proveden na základě počtu odbavených cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z EU bylo vybráno osm nejvhodnějších letišť ze všech dvaceti sedmi členských států. U těchto vybraných letišť následuje srovnávací analýza na základě vybraných výkonových a ekonomických ukazatelů za rok 2005 až 2009. Rok 2010 nebyl zahrnut, protože vybraná letiště neměla zpracovány výroční zprávy, rozvahy a výkazy zisků a ztrát. Z těchto dokladů byly vybírány hodnoty pro výpočet jednotlivých ukazatelů, které byly zpřehledněny v tabulkách, vyhodnoceny pomocí grafů v programu Excel a dále byly jednotlivé ukazatele slovně vyhodnoceny. Cílem bylo i vyhodnocení a srovnání výkonových a ekonomických ukazatelů efektivity a po zhodnocení následoval návrh metod hodnocení.
Výkony osobní a nákladní železniční dopravy v ČR a Evropě
Tsvirko, Oleksandr
Bakalářská práce se zaměřuje na analytický přehled a modelování výkonů osobní a nákladní železniční dopravy v České republice a vybraných evropských zemích, s důrazem na jejich ekonomické aspekty. Metodologie zahrnuje využití statistických a ekonometrických postupů a metod. Během analýzy pomocí OLS modelů jsou ověřeny hypotézy závislosti výkonu železniční dopravy a ekonomických ukazatelů, pomocí SARIMA modelů jsou modelovány výkony osobní železniční dopravy. Výsledky zahrnují doporučení pro strategické rozhodování a optimalizaci železniční dopravy.
Analýza vnitrostátní a mezinárodní silniční dopravy v ČR
PROCHÁZKA, Michal
Kapitola Problematika nákladní dopravy obsahuje obecné pojetí nákladní dopravy a postupné uvádění silniční nákladní dopravy. V silniční nákladní dopravě je věnována pozornost obecné charakteristice silniční nákladní dopravy a pojmům v silniční nákladní dopravě. Následně je uvedena Dopravní politika Evropské unie a České republiky s legislativou spojenou se silniční nákladní dopravou. Poslední částí je popsání trendů, které jsou momentálně vyvíjeny a jsou uvedeny příklady jejich využití. Další kapitola je již vztažena k praktické části. Jedná se o analýzu vnitrostátní a mezinárodní dopravy v České republice, konkrétněji do roku 2019. Zde bude provedeno porovnání obou celků a následná analýza každého celku zvlášť. Poslední dvě kapitoly se týkají pandemie koronaviru. Jde o stručné uvedení do situace a popsání následných opatření, která byla zavedena v rámci zamezení šíření tohoto viru. Tato opatření měla jistě vliv jak na vnitrostátní, tak na mezinárodní silniční nákladní dopravu, což je i náplň posledních podkapitol, které obsahují zamyšlení nad celou situací a následné znázornění budoucího vývoje. Součástí této kapitoly je i polostrukturovaný rozhovor se zástupcem přepravní společnosti a se zástupcem spediční společnosti, kteří jsou touto situací přímo ovlivněni.
Konstrukční návrh mechanismu zvedání střechy valníkového návěsu
Štefek, Ondřej ; Zeizinger, Lukáš (oponent) ; Foltýnová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem mechanismu pro zvedání střechy valníkového návěsu. V úvodu práce jsou sepsány komerčně dostupná mechanická a hydraulická zvedání. V dalších kapitolách práce je probrán návrh mechanického a hydraulického zvedání. U vybraných konstrukčních prvků mechanického zvedání je provedena analýza bezpečnosti vzhledem k meznímu stavu pružnosti a kontrola ergonomie. U hydraulického zvedání je kontrolována bezpečnost pístní tyče na vzpěr. Tyto návrhy jsou pak ve finančně propočítány a porovnány s komerčně dostupnými mechanismy zvedání. Pro mechanické zvedání je vypracována výkresová dokumentace.
Nákladní doprava v Česku: analýza struktury výkonů a dopravně politických strategií
Štěpánek, Zdeněk ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Prvním cílem této bakalářské práce je určit a posoudit smysluplnost současných strategických dokumentů Ministerstva dopravy, které řeší změnu současného stavu tuzemské nákladní dopravy. Druhým cílem je odhalit komodity, které jsou v současné době přepravovány silniční dopravou, ale do budoucna lze pro jejich přepravu zvolit alternativní způsoby přepravy. Ideálně by se mělo jednat o způsoby, které jsou méně environmentálně náročné a více uleví přetíženým dopravním tahům. Jako prostředek k dosažení těchto cílů je užita vlastní analýza současného stavu vnitrostátní a mezinárodní dopravy v Česku. Některé strategické dokumenty Ministerstva dopravy obsahují přínosné plány rozvoje, ovšem některé z nich jsou v současné situaci nadbytečné. Na území Česka lze objevit náklady, pro které by byl vhodnější alternativní způsob dopravy. V mezinárodní dopravě lze, vzhledem k heterogenitě přeprav, doporučit zejména širší užívání kombinované dopravy. KLÍČOVÁ SLOVA nákladní doprava, železniční doprava, silniční doprava, životní prostředí, rozvoj, Česko
Dopady krize eurozóny a migrační krize na sektor nákladní dopravy
Hutař, Stanislav
Cílem práce je zjištění dopadů krize Eurozóny a migrační krize na sektor nákladní dopravy Evropské unie. V práci jsou představeny všechny používané druhy nákladní dopravy, jako nedůležitější se jeví nákladní silniční doprava. Základním problém migrační krize je znovuobnovování hraničních kontrol na vnitřních hranicích Evropské unie. Je zkoumána ekonomická cena zavedení trvalých hraničních kontrol. V práci je analyzován unijní export, jenž slouží k ukázání problémů, které vzniklé krize způsobily na obchodních cestách Evropské unie.
Minimalizace negativních externalit způsobených provozem nákladních vozidel
Smékalová, Marie
Diplomová práce se zabývá problematikou negativních externalit vytvářených nákladní dopravou a jejich vlivem na lidskou společnost a životní prostředí. Negativními externalitami, jimž se práce věnuje, jsou především emise skleníkových plynů a jiných znečišťujících látek, hluk, ničení infrastruktury, její přetížení a náklady nehodovosti. Součástí textu je přehled legislativy a strategie Evropské unie v oblasti udržitelnosti dopravy a také praxe ve zdaňování a zpoplatňování nákladní dopravy a jejích negativních vlivů v členských státech. Práce taktéž vyčísluje velikost externích nákladů tvořených nákladními vozidly na území České republiky výpočtem jejich celkové výše.
Přívěs pro stavební stroje
Kramoliš, Robert ; Kubín, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám návrhem a dále pevnostní kontrolou hlubinného podvalníku s odnímatelným labutím krkem pro přepravu stavebních strojů. První část diplomové práce je věnována rešerši užívaných přepravníků v dnešní době a dále je shrnuta legislativa týkající se tohoto zařízení. V dalších částech je řešený konstrukční návrh přívěsu, tvorba výpočtového modelu a prezentace získaných výsledků. K diplomové práci jsou přiloženy výkresy celku a podsestava rámu.
Koncept nízkopodlažního přepravníku stavebních strojů
Benda, Petr ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a následnou pevnostní kontrolou nízkopodlažního přepravníku stavebních strojů. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT Nové Veselí. V první části se práce věnuje rešerši přepravníků stavebních strojů a legislativním požadavkům na tato zařízení. Dále je popsána konstrukce navrženého přívěsu a tvorba výpočtového modelu. Závěrečnou část práce tvoří zhodnocení provedené pevnostní analýzy a také částečná výkresová dokumentace.
Elektronický mýtný systém v ČR u vozidel nad 3,5 t
Toláš, Oldřich
Bakalářská práce se ve své teoretické části věnuje historii vybírání mýtných poplatků, technologiím výběru, kdy jednotlivé technologie podrobněji rozvádí včetně jejich výhod/nevýhod a vzájemné interoperability, především se pak zaměřuje na princip výběru mýtného v ČR. Součástí teoretické části závěrečné práce je také legislativní podklad společně se schématem zodpovědných institucí a jednotlivých prvků kontroly a vymezení základních pojmů v dané problematice. V praktické části se závěrečná práce zabývá technologiemi používanými v zahraničí, Evropskou službou elektronického mýtného. V kontextu s Evropskou službou elektronického mýtného se nám objevuje pojem interoperabilita zmíněný a principielně popsaný v teoretické části, který bude v praktické části více popsán i z uživatelského hlediska. Součástí praktické části závěrečné práce je rovněž prozkoumání nedostatků (rizik) u palubních jednotek a mýtných bran vypozorovaných z uživatelského hlediska s možnými návrhy na jejich eliminaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.