Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Active Learning of Russian Language at Elementary School
Smékalová, Marie ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat možnosti, které aktivizující metody nabízejí ve výuce ruského jazyka. Práce se zabývá aktivizujícími metodami v oblasti výuky ruského jazyka na základních školách a zpracovává výukový materiál, který využívá dané metody v praxi. Práce vychází z teoretického vymezení základních termínů a věnuje se současným tendencím ve výuce cizích jazyků. Aktivizující metody jsou zde charakterizovány ne jen jako prostředek napomáhající k efektivnějšímu osvojení jazykového materiálu, ale také jako nepostradatelná část komunikativního učení celkově. Následuje klasifikace aktivizujících metod, ve které je uplatněno kritérium komunikativnosti. Praktická část práce předkládá výukový materiál s využitím aktivizujích metod určený pro žáky ruského jazyka základních škol. Daný materiál byl otestován v základních školách a je v práci podroben podrobné analýze. Na základě této analýzy jsou vyvozeny závěry o možnostech využití aktivizujích metod při výuce ruského jazyka na začátečnické úrovni. KLÍČOVÁ SLOVA: výukové metody, aktivizující výukové metody, výuka cizích jazyků, výuka ruského jazyka, didaktický materiál
Význam majetkových daní pro územně samosprávné celky
Smékalová, Marie
Bakalářská práce se zabývá teoretickými přístupy ke skladbě a správě majetkových daní v zemích Evropské unie a významem těchto daní pro územně samosprávné celky. Pozornost je zaměřena na daň z nemovitostí, která je nejpodstatnější majetkovou daní pro místní samosprávy. Součástí práce je analýza problému rozpadu základu daně z nemovitostí a jeho vliv na příjmy územně samosprávných celků. Cílem práce je zhodnotit aplikované přístupy k určení a správě daně a případně navrhnout doporučení vedoucí k jejich zlepšení, a to také pro Českou republiku.
Minimalizace negativních externalit způsobených provozem nákladních vozidel
Smékalová, Marie
Diplomová práce se zabývá problematikou negativních externalit vytvářených nákladní dopravou a jejich vlivem na lidskou společnost a životní prostředí. Negativními externalitami, jimž se práce věnuje, jsou především emise skleníkových plynů a jiných znečišťujících látek, hluk, ničení infrastruktury, její přetížení a náklady nehodovosti. Součástí textu je přehled legislativy a strategie Evropské unie v oblasti udržitelnosti dopravy a také praxe ve zdaňování a zpoplatňování nákladní dopravy a jejích negativních vlivů v členských státech. Práce taktéž vyčísluje velikost externích nákladů tvořených nákladními vozidly na území České republiky výpočtem jejich celkové výše.
Active Learning of Russian Language at Elementary School
Smékalová, Marie ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat možnosti, které aktivizující metody nabízejí ve výuce ruského jazyka. Práce se zabývá aktivizujícími metodami v oblasti výuky ruského jazyka na základních školách a zpracovává výukový materiál, který využívá dané metody v praxi. Práce vychází z teoretického vymezení základních termínů a věnuje se současným tendencím ve výuce cizích jazyků. Aktivizující metody jsou zde charakterizovány ne jen jako prostředek napomáhající k efektivnějšímu osvojení jazykového materiálu, ale také jako nepostradatelná část komunikativního učení celkově. Následuje klasifikace aktivizujících metod, ve které je uplatněno kritérium komunikativnosti. Praktická část práce předkládá výukový materiál s využitím aktivizujích metod určený pro žáky ruského jazyka základních škol. Daný materiál byl otestován v základních školách a je v práci podroben podrobné analýze. Na základě této analýzy jsou vyvozeny závěry o možnostech využití aktivizujích metod při výuce ruského jazyka na začátečnické úrovni. KLÍČOVÁ SLOVA: výukové metody, aktivizující výukové metody, výuka cizích jazyků, výuka ruského jazyka, didaktický materiál

Viz též: podobná jména autorů
1 Smékalová, Markéta
3 Smékalová, Michaela
4 Smékalová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.