Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebeprezentace a sociální percepce mladých Drag Queens na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok
Kubánková, Tereza ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá jednotlivé aspekty sebeprezentace, vnímání sama sebe a sociální percepce pěti vybraných drag queens. Práce má podobu 5 případových studií založených na hloubkové analýze jejich profilů na Facebooku, Instagramu a TikToku, které jsou v současnosti nejpoužívanější sociální sítě. Oblastmi zájmu této diplomové práce byla vizuální prezentace jejich drag identity, trendy, které jejich profily vykazují v oblastech make- upu, paruky či účesu, kostýmu a pozici, ve které jsou na svých profilech zobrazeny. Druhou oblastí zájmu byl charakter textové prezentace a popisky, trendy v používání hashtagů a interakce s jejich publikem. Třetí oblastí zájmu bylo samotné publikum, práci zajímá, zda je publikum podporující z hlediska drag a LGBTQ+ komunity obecně a jaká je na konkrétních profilech povaha interakce majitelů profilů s publikem. Výsledky z obsahové analýzy byly následně shrnuty a použity jako podklad pro polostrukturovaný rozhovor na základě výsledků ze zmíněné obsahové analýzy. V centru pozornosti této práce byl vztah jejich drag identity k jejich civilní identitě a to, jak probíhá interakce těchto identit na jejich profilech na sociálních médiích. Práce ukazuje, že přesun dragu z klubů a kabaretů a do sociálních sítí pozitivně ovlivňuje recepci této komunity.
Podpůrné skupiny LGBTQ+ studentů
Hrudková, Anna ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Předkládaná práce je empirická etnografická studie forem podpory LGBTQ+ studentů ve všech typech škol od základní školy až po univerzitu. Sledovaným tématem je Institucionální zabezpečení podpůrné sítě LGBTQ+ a zakládání mimoškolních podpůrných skupin pro LGBTQ+ žáky. Cílem práce je ověření poskytování podpory LGBTQ+ a specifikace fungování mimoškolních podpůrných skupin. Práce se bude dál zaměřovat na potenciální problémy, které studenti identifikují při hledání podpory ve škole a na problémy artikulace identity v kritických momentech školního vzdělávání. Užitím kvalitativní metody Zakotvené teorie se odhalila dostupná specifika poskytování podpory jak ve školách, tak v LGBTQ+ podpůrných skupinách. Vzhledem k nastalé pandemické situaci COVID19 se sběr dat přesunul do virtuálního prostoru. Pomocí online polostrukturovaných rozhovorů LGBTQ+ studenti popisovali problémy dostupnosti podpory ve škole a problémy provázející artikulaci identity v kritických momentech školního vzdělávání. Stejně tak byly artikulovány potenciální problémy i ze strany aktérů působících v podpůrných skupinách. Výsledky zakotvené teorie odhalily přímý vliv heteronormativního řádu vzdělávací politiky na poskytování podpory LGBTQ+ studujícím, která se zatím na základních a středních školách ukázala jako stále nedostačující....
Kybernásilí na LGBTQ+ lidech v ČR
Kalousková, Natálie ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Coufalová, Linda (oponent)
Tato práce se věnuje tématu kybernásilí na dospělých LGBTQ+ lidech v prostředí českého internetu. Téma kybernásilí je obecně nový fenomén, kterému byl doposud dáván prostor spíše ve vztahu k dětem a adolescentům. Touto prací autorka nabídne vhled do způsobu užívání internetu queer lidmi, jakým negativním událostem tam čelí a jak se s těmito zkušenostmi vypořádávají. Práce staví na myšlence heteronormativní společenské hegemonie a hledá spojitosti mezi tímto společenským řádem a kybernásilím. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů byl proveden výzkum s osmi LGBTQ+ respondenty*tkami. Ukázalo se, že queer lidé čelili*y jak závažným činům jako vyhrožování či vydírání, tak homofobní a transfobní mikroagresi. Fakt, že kybernásilí je u dospělých lidí často bagatelizováno jak společností, tak samotnými oběťmi, znesnadňuje jeho řešení. Přesto je třeba tomuto tématu věnovat větší pozornost ve snaze o eliminaci heterosexismu ve společnosti.
Dokumentární fotografie: "banánová generace"
Pacovský, Tomáš ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem předložené praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotografický dokument pojednávající o mladých českých Vietnamcích, kteří se identifikují jako queer, respektive jako členové LGBTQ+ komunity. Výsledná fotografická kniha je portrétem jednoho ze zástupců této komunity. Prostřednictvím kombinace tradičních a alternativních participativních dokumentárních metod přináší soubor svědectví o identitě a jejím formování. Teoretická část reflektuje využití participativních prvků v praktické části a teoreticky je zasazuje do kontextu. Práce také představí některé významné představitele světové a české fotografické scény, jako jsou například Wendy Ewald nebo Pavel Dias, kteří ve své tvorbě pracovali s participací. V neposlední řadě se text také zabývá vymezením pojmu dokumentární fotografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.