Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vojenské lezení jako výchovně vzdělávací proces
JAHN, Adam
Bakalářská práce se zaměřuje na popis vojenského lezení jako výchovně vzdělávacího procesu vzhledem k vojenskému kurikulu. V práci je popsán systém dokumentů, které jsou stěžejní pro vytváření kurzů a výcviků v AČR. Obecně práce popisuje význam jednotlivých publikací či nařízení a snaží se zaměřit na detaily, které jsou podstatné pro edukaci. Cílem této práce je vytvořit doporučení na základě rozhovorů s instruktory lezení a následné analýzy. Doporučení by mělo pomoci instruktorům AČR zlepšit výcvik prostřednictvím případně nově vytvořených publikací, které by mohly přispět k lepší edukaci.
Vektorová grafika ve volnočasovém vzdělávaní
VOLFOVÁ, Terezie
Práce se zabývá tvorbou výukového kurzu se zaměřením na vektorovou grafiku v rámci volnočasových aktivit. Úkolem kurzu je osvojení si základních nástrojů a funkcí v grafickém programu Adobe Illustrator. Pochopit, jak funguje vektorový program a samotný vektor, jaké má využití vektorová grafika. Teoretická část představuje termíny volný čas, pedagogika volného času, mládež, zájmové činnosti, výtvarná výchova, vektorová grafika, barvy a formáty. Praktická část se zaměřuje na samotný kurz, kde se účastnící během tří setkání učí tvořit ve vektorovém programu.
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku
Beranová, Eliška ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě středních škol na Příbramsku. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 státních středních škol, sídlících v okrese Příbram. Pro tento výzkum jsme zvolili metodu dotazníku, který byl rozeslán ředitelům středních škol prostřednictvím elektronické komunikace. Některé školy byly navštíveny osobně. Dotazník tvořilo 21 otázek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny dotazované střední školy pořádají pro své studenty sportovní kurzy organizované v přírodním prostředí. Nejčastěji organizovaným kurzem je kurz adaptační, který je pořádán všemi dotazovanými školami. Druhým nejčastěji pořádaným kurzem je kurz lyžařský - v 90,9% dotazovaných škol. Z nabízených kurzů v dotazníku, 55% škol odpovědělo, že největší zájem mají studenti o kurz adaptační. Na 27% školách je největší zájem o kurz vodácký a na 18% o kurz lyžařský. Výuku na sportovních kurzech v přírodním prostředí zajišťuje 78% škol učiteli tělesné výchovy a dalšími kantory školy. Externí agentury jsou v zajištění kurzů využívány v 17% u kurzu vodáckého a v 11% u turistického kurzu. Programová nabídka kurzů se odvíjela od jeho...
Rozvoj a vzdělávání lidských zdrojů ve vybraném odvětví
LEŠTINOVÁ, Petra
Tématem této diplomové práce je rozvoj a vzdělávání lidských zdrojů ve vybraném odvětví. Hlavním cílem této práce je zhodnotit systém rozvoje a vzdělávání ve vybraném sektoru a navrhnout možné změny, které povedou ke zlepšení současné situace. Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část diplomové práce je teoretická. Tato část obsahuje teoretické znalosti, které byly čerpány z odborné a vědecké literatury. Teoretická část obsahuje znalosti o systematickém vzdělávání, oblastech vzdělávání, motivaci ke vzdělávání a důležitých metodách vzdělávání. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu ve vybraném odvětví. Tato část také navrhuje změny, které vylepší současnou situaci. Vybraný sektor se týká oblasti bankovnictví. Pro objektivnější posouzení odvětví byly vybrány dvě společnosti. Tyto společnosti chtěly zůstat částečně anonymní, a proto byly pojmenovány jako společnost X a společnost Y. K vyhodnocení systému školení a rozvoje byl vybrán dotazníkový průzkum a byly získány cenné informace. Dotazníkové šetření bylo vybráno z důvodu rychlého návratu a velkého počtu zaměstnanců. Obě společnosti mají velmi dobře vyvinutý vzdělávací systém, který mají velmi podobný. Přes veškerou propracovanost těchto systémů byly navrženy změny ke zlepšení.
Možnosti vzdělávacích MOOC kurzů
Kocháň, Matouš ; Hudák, Igor (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prostředí online kurzů MOOC a jejich využití pro účely normy ČSN EN 1591-4.V úvodní části práce jsou zmapovány české a zahraniční platformy poskytující kurzy MOOC. Celosvětově je využívá až dvě stě dvacet milionu uživatelů. Následuje vytvoření náplně online kurzu pro normu ČSN EN 1591-4. Ta definuje, co musí mechanik šroubových spojů znát, aby byl zajištěn bezpečný provoz tlakových zařízení v kritických aplikacích. V rámci experimentu je vyzdvižena důležitost aplikace maziva ve šroubovém spoji a důsledky jeho nepoužití. Výstupem práce je deset dvou a půl minutových videí v češtině a angličtině, která pokrývají náplň kurzu včetně experimentu. Autor zahájil diskuzi o spolupráci s holandskou platformou Engineering Trainer, která projevila zájem o realizaci kurzu. V závěru práce jsou porovnány možnosti komercializace, poplatky a výnosy na relevantních platformách. Vyplynulo, že existuje možnost zveřejnění na řadě platforem. Kurz však nemůže být zveřejněn na dvou platformách zároveň.
Celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením
Kolomazníková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Vychází především z odborných publikací, zákonů a vyhlášek ČR a internetových zdrojů. První kapitola se zabývá osvětlením pojmu mentální retardace, její klasifikací, etiologií a psychickými zvláštnostmi těchto osob. V kapitole druhé je popsán systém vzdělání mentálně postižených osob v ČR včetně činnosti speciálně pedagogických center a možnosti využití středisek rané péče. V následující kapitole se věnuji celoživotnímu vzdělávání, a to jak obecně, tak i konkrétními možnostmi osob s mentálním postižením. Dále je zde zmíněna stručná historie celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením v rámci ČR, didaktické principy vzdělávání této cílové skupiny i příklad daného vzdělávání. Část empirická se pak věnuje výzkumnému šetření, které zkoumá možnosti vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v krajském městě Liberec
Vliv absolvování adaptačního kurzu na studium studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlova
Jarošík, Richard ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Vliv absolvování adaptačního kurzu na studium studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy Cíle: Vyhodnocení potencionální spojitosti mezi absolvováním nepovinného seznamovacího kurzu u Máchova jezera a úspěstností studia u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Deskritpíva dané akce a výběr respondentů. Definice spojení slov úspěch studia a na základě těchto získaných informací poskytnutí doporučení pro vedení UK FTVS, zdali zde skutečně existuje souvislost, případně jak tento kurz upravit, aby byl efektivnější. Metody: V této práci jsou použity metody kvantitativního dotazovaní a hloubkové interview s hlavní organizátorkou akce. Výzkumný soubor je složen ze studentů, kteří byli přijati ke studiu na UK FTVS v letech 2014-2018, protože v těchto letech zkoumaný kurz probíhal na stejném místě a ve stejném režimu. Získaná data byla podrobena deskriptivní, faktorové a korelační analýze. Výsledky: Na základě deskripce akce byly určeny cíle zkoumaného kurzu, které podle deskriptivní analýzy byly splněny. Všechny cíle měly podle výzkumného souboru vliv na postup studentů do druhého ročníku. Model kurzu i po ověření faktorovu analýzou tak byl nastavený správně. Výsledky korelační analýzy naproti tomu ukázaly, že zkoumaná akce neměla prokazatelný vliv u...
Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce
Ludlová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Zásobník her v přírodě pro teambuildingové akce Cíl práce: Cílem práce je vytvoření zásobníku her pro teambuildingové a další akce zaměřené na budování a rozvoj týmů. Metody: Na základě rešerše literatury a osobní zkušenosti byla stanovena kritéria výběru her, které byly zpracovány do přehledného zásobníku. Jednotlivé hry byly tvořeny na základě těchto kritérií: výběr her zaměřených primárně na spolupráci v týmu a rozvoj skupinových procesů (komunikace, řízení týmu), prostředí (venkovní, přírodní), počet hráčů (5-10), časová náročnost samotné hry (10-20 minut). Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti různých typů her zaměřených na rozvoj týmů využitelných při teambuildingových akcích. Výsledkem je i představení a specifikace her a činností vhodných pro tento typ akcí. Závěr: Přínosem této práce je zásobník her využitelný zejména pro instruktory a organizátory teambuildingových a dalších akcí zaměřených na rozvoj týmů. Klíčová slova: hra, kooperace, komunikace, firma, kurz, outdoor, prožitek, vztah
Quantum GIS
MATEJOVÁ, Vlasta
Předkládaná diplomová práce se zabývá open-source softwarem QGIS. Jedná se o svobodný a multiplatformní geografický informační systém (GIS), který je distribuován pod všeobecnou licencí GNU (General Publiv License). V rámci diplomové práce byl vytvořen výukový kurz, pokrývající různé typy analýz, které systém umožňuje. Soubor modelových cvičení představuje ucelený kurz v Quantum GIS, který umožní uživateli základní seznámení se s tímto SW a bude využitelný při výuce, ale i v praxi veřejné správy, zejména v regionálním rozvoji. Z tohoto důvodu byl proveden průzkum v obcích Jihočeského kraje, týkající se zavedenosti GIS, povědomí o softwaru QGIS, případného zájmu o kurz a tematice, které by se obce rády věnovali. Požadavky obcí byly implementovány do jednotlivých cvičení. Kurz je dostupný v rámci e-learningu v systému Moodle na odkazu https://moodle.ef.jcu.cz/course/view.php?id=2683, ale také ve formě celistvého dokumentu, který je přílohou této práce.
Investování na atypickém trhu s pomocí nástrojů Business Intelligence
Svoboda, Ondřej ; Teršl, Michal (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá shrnutím, zpracováním, transformací a interpretací velkého množství kurzových dat. Tím si dává za úkol zjistit, zda je možné provozovat investiční činnost na trhu sportovních událostí bez jakýchkoliv předchozích zkušeností ze světa sportu, jen za pomoci matematických schopností a nástrojů business inteligence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.