Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh zubové spojky
Kundýsek, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je konstrukce zubové spojky pro obecné použití. Spojka byla prvně popsána, aby čtenář byl seznámen s problematikou spojky. Po přiblížení problematiky, vznikla praktická část, která se zabývala koncepčním návrhem zubové spojky. Byli vytvořené dva návrhy zubové spojky, aby byli zohledněné co nejvíce požadavků pro zákazníky. Po zhotovení modelu, vznikli pevnostní výpočty pro ověšení funkčnosti spojky. Výpočty se týkali především důležitých komponentu pro provoz spojky.
Koncepční návrh malého letounu s důrazem na jednoduchost stavby
Rajnštajn, David ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem lehkého letounu, u kterého je kladen důraz na jednoduchost výroby v domácích podmínkách. Je členěna do třech hlavních částí. Na začátku je uveden rozbor existujících lehkých letadel a z toho vycházející volba koncepce navrhovaného letounu. Druhá část se věnuje detailnějšímu návrhu jednotlivých funkčních celků, a to z konstrukčního i technologického hlediska. Poslední část pak obsahuje základní výpočty pro ověření a definování nejdůležitějších vlastností letounu tohoto typu.
Návrh letounu pro vlekání a základní akrobacii
Loutocký, Jiří ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší koncepční návrh letounu pro vlekání a provádění základní akrobacie. Letoun je navržen dle předpisu CS-23. První část práce řeší koncepční návrh. Přesněji možné koncepce a výběr nejlepší z nich na základě daných kritérií. Dále je prostor věnován řešení letových výkonů pouze vlečného letounu. Při běžném letu i akrobacii. Následují důležité letové výkony při aerovleku. Součástí práce je taktéž systémový 3D model celého letounu, kompaktní disk s tímto modelem a elektronickou podobou práce.
Conceptual study of very light twin jet aircraft
Smýkal, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
The topic of the thesis is a conceptual study of very light twin jet aircraft. The comparison of present aircrafts is made, as well as their engines, and description of proposed solution, aircraft mass analysis, basic aerostatic calculations, flight and gust envelope, development costs and basic design of main parts of the aircraft.
Urban Air Mobility VTOL personal vehicle design
Polčák, Marek ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The thesis deals with a conceptual design of a rotorcraft in the configuration of a multicopter, which has the design features of a motorcycle. Initial input parameters and requirements for conceptual design were based on statistical research of similar existing concepts. Afterwards, suitable components of propulsion system were chosen to fit the proposed design and flight performance requirements. UAM vehicle was designed as a coaxial quadcopter. Multicopter was designed as a composite construction combining aluminium space frame and composite ducts, which cover the propellers. Centre of gravity was calculated to ensure that its position lies exactly between front and rear rotors, which has a significant impact on stability. Structural strength of important components was then checked using FEM. Besides the structural analysis of a space frame, great deal of emphasis has been placed on structural analysis of composite ducts. This analysis helped to define inner structure and ensure that it withstands given load. Since the multicopter may benefit from ground effect benefits, its impact was evaluated by CFD analysis in three different distances from the ground. Positive influence of ground effect was evaluated based on extended battery endurance at hover for different payloads. Forward flight performance of designed UAM VTOL vehicle was carried out together with the estimation of drag coefficient of the multicopter with a pilot using CFD for different pitch angles. Obtained drag coefficient were then used for the calculation of multicopter forward flight speed dependency on pitch angle and battery endurance. In the end, two proposals of flight controller were presented together with possible control system and sensors, which could be used.
Koncepční návrh malého šestikolového užitkového vozidla.
Horák, Šimon ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem malého užitkového vozidla se třemi nápravami. Cílem je navržení vhodného typu rámu spolu s konstrukcí všech náprav a řízení, provedení hnacího ústrojí, brzdového zařízení a dalšího základního příslušenství. Vlastnímu řešení předchází vypracování přehledu pojednávajícího o dnes i v minulosti vyráběných malých užitkových vozidlech spolu s popisem všech variant základních konstrukčních skupin vhodných pro stavbu zadaného vozidla.
Návrh testovacího stavu pro vývoj ozubení pro automobilové aplikace
Běloušek, Ondřej ; Řehák, Kamil (oponent) ; Czakó, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu měřicího stavu sloužícího k posouzení vibro-akustických projevů ozubených kol automobilové převodovky. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se principu vzniku vibrací při záběru ozubení se zaměřením na chybu převodu jako důležitého ukazatele. Následuje popis experimentálního přístupu pro zjištění tohoto parametru a zhodnocení využívaných koncepcí pro jeho měření. Na základě rešerše byl vypracován vlastní koncepční návrh uzavřené smyčky toku krouticího momentu, který umožňuje měřit statickou chybu převodu ozubeného páru kol o různých velikostech a při nerovnoběžnosti hřídelí pro definovaný provozní rozsah otáček a zátěžného momentu. Představeny jsou vývojové fáze měřicího stolu, který je stěžejní komponentou nesoucí jednotlivé prvky měřicí smyčky, a které byly podrobeny modálním analýzám v programu ANSYS Workbench. Součástí návrhu je popis zásadních komponent umožňujících měření a deformačně-napěťová analýza předpínacího mechanismu. Zahrnuto je rovněž posouzení bezpečnosti kritických míst vybrané hřídele, u které je porovnán analytický přístup s numerickým MKP výpočtem.
Koncepční popis návrhu korečkového elevátoru
Růčka, Martin ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Jonák, Martin (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je popis postupu návrhu korečkového elevátoru. Práce je zpracována jako studijní podklad pro studenty bakalářského studia. V první části práce je základní popis korečkového elevátoru a jeho typů. Dále je popis základních částí korečkového elevátoru. Druhá část obsahuje výpočetní vztahy pro návrh korečkového elevátoru (návrh tažného členu, korečků, motoru). Jsou uvedeny dva způsoby řešení dle [1, 2] a na závěr této práce je uveden srovnávací výpočet k těmto řešením.
Koncepční návrh dvoumístného lehkého monitorovacího letounu
Kaňák, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o koncepčním návrhu lehkého monitorovacího letounu. Řeší přizpůsobení již vzniklého letounu VUT 001 Marabu, nově stanoveným požadavkům vycházejících z definice typické mise. Návrh nové geometrie a tvary. Návrh a pevnostní kontrolu lože zařízení pro monitoring. A také výpočty základních letových výkonů.
Návrh koncepce zařízení šplhajícího po sloupech
Obšil, Tomáš ; Mašek, Petr (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zařízeními šplhajícími po sloupech. Teoretická část práce se věnuje základnímu rozdělení robotů a popisem různých typů zařízení šplhajících po sloupech. Praktická část práce se zabývá koncepčním návrhem zařízení šplhajícího po sloupech. Zařízení je dimenzováno tak, aby zvládlo unést užitečné zatížení v řádu kilogramů. Napájení šplhajícího zařízení je řešeno externím zdrojem. Koncepční návrh je zpracován v programu SolidWorks.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.