Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Elements of a Detective and a Gothic Genres in Christopher Pike´s Series Remember Me
HOMZOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá analýzou prvků detektivního a gotického žánru v dobrodružné sérii Remember Me Christophera Pikea. Hlavním úkolem práce je rozbor jednotlivých tematických okruhů spojujících zkoumané texty s gotickou tradicí a s vlivem detektivní prózy. Práce se formálně dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována základní charakteristice detektivní a gotické literatury, stejně tak i metafyzického detektivního příběhu. V praktické části navazuje analýza vybraných děl Christophera Pikea. Součástí praktické části diplomové práce je charakteristika hlavních protagonistů a vliv hororových i metafyzických detektivních prvků na hledání individuální identity.
Horory pro děti Anthony Horowitze
ČADKOVÁ, Andrea
V diplomové práci budu interpretovat hororový žánr v rámci dětské literatury. Konkrétně se zaměřím na hororové a fantastické příběhy napsané spisovatelem Anthonym Horowitzem. Teoretická část diplomové práce se bude zabývat základní charakteristikou vývoje hororové literatury, dále obrazem dítěte v hororové literatuře a nakonec i biografií Anthonyho Horowitze. V následujících praktických kapitolách zanalyzuji hororové prvky v Horowitzových příbězích. V závěru diplomové práce provedu analýzu rolí hlavních hrdinů Horowitzových příběhů vycházející z teoretické části. Práce bude vycházet ze sbírky povídek Horowitz Horror a dalších dvou knih s názvy Groosham Grange a Return to Groosham Grange.
To Stephena Kinga a jeho filmová zpracování
MAREŠOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá hororovým žánrem v literatuře a ve filmu, konkrétně knihou Stephena Kinga To a jejími filmovými adaptacemi. Toto dílo analyzuje pomocí naratologických kategorií jako příběh, vypravěč, postavy, čas a prostor. Zaměřuje se na odlišnost literární a filmové reprezentace a na to, jaké literární a filmové prostředky využívají v těchto dílech Stephen King a filmoví tvůrci k navození emocí charakteristickým pro horor.
Podivný pán z Providence aneb Literární horor v pojetí Howarda Phillipse Lovecrafta a jeho odkaz v pop-kulturním prostoru
PODLAHA, Roman
Tato bakalářská práce se převážně zabývá hororovou literaturou proslulého amerického autora Howarda Phillipse Lovecrafta. První část popisuje žánr hororu jako takový a dále rozebírá jeho historii od nejranějších počátků. Díky tomuto úvodu si čtenář může snadněji zařadit Lovecraftovu tvorbu do širokého kontextu pop-kulturního prostoru. Další část je výhradně zaměřena na základní náměty a motivy, které efektivně určují podobu Lovecraftových hororových příběhů. Nakonec práce přináší několik příkladů autorovy reflexe v současných uměleckých pracích.
Analysis of Selected Horror Stories by Bram Stoker and Sheridan LeFanu/Analýza vybraných hororových povídek od Brama Stokera a Sheridana LeFanu
MICHAL, Vojtěch
Hlavním bodem této bakalářské práce bude se zaměřit na irské horory Josepha Sheridana LeFanu a Brama Stokera se zvláštním důrazem především na povídky, namísto jejich románů. Vzhledem k tomu, že jen velmi málo jejich povídek se odehrává v Irsku, protože děj většiny povídek je zasazen mimo jejich rodnou vlast, znalost stručného pozadí anglo-irských protestantů, a jejich literárních ambicí především, bude nutná k zařazení povídek do správného kontextu. LeFanu a Stoker byli jednoznačně spojováni s protestantismem, ale zároveň velmi soucítili s katolíky a jejich velmi těžkým životním údělem. Proto je důležité zahrnout i anglo-irský náboženský konflikt. Tyto povídky byly velmi populární a byly psány s účelem vyděsit, ale i uspokojit viktoriánského čtenáře. Tudíž i pohledy viktoriánského čtenáře na Irsko budou brány na vědomí.
Filmové reprezentace Draculy. Proměny pojetí postavy ve filmových adaptacích
VLÁŠKOVÁ, Michaela
Práce analyzuje způsoby adaptace původně literární postavy Draculy v rámci pěti chronologicky pojatých filmových zpracování. Jádro práce sleduje proměny této postavy z hlediska vztahu k postavám jiným a šířeji z hlediska proměn narativních a ideologických. Dále zkoumá diferenci jednotlivých zadaných filmů, a jaké místo v nich postava Draculy má.
Filmový a malířský obraz oneirického žánru - Problém interpretace
Malina, Lukáš ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Předmětem práce je komparativní analýza znakové produkce a problém interpretace filmového a malířského obrazu oneirického neboli hororového žánru, zaměřená na filmy Vala Lewtona a jejich podobnost malířskému zobrazení při budování atmosféry neklidu a strachu. Ačkoli tato díla vycházejí ze znakové struktury, která představuje důležitý klíč k jejich výkladu, nejsou zároveň nezávislá na odlišných interpretacích, které umožňují. Naopak se zdá, že intencí díla je podněcovat diváka, aby projekcí vlastního strachu dílo sám "dokončil". Při tomto výkladu se opřeme o teorie interpretace Umberta Eca a Jana Mukařovského, jež oba kladou důraz na úlohu čtenáře pro pochopení principu fungování uměleckého díla a mezi jejichž koncepcemi modelového autora a modelového čtenáře na straně Eca a pojmem sémantické gesto u Mukařovského je možno nalézt mnoho styčných bodů.
Mučedníci žánrových pastí
Křenková, Jarmila ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Hanáková, Petra (oponent)
Bakalářská práce Mučedníci žánrových pastí se zabývá analýzou filmu Pascala Laugiera Mučedníci jakožto ojedinělého transgresivního díla, jež díky své rozpolcenosti mezi žánrem a nežánrem expanduje i do velmi rozdílných diskurzů. Vymezuje jeho pozici v rámci hororu jako krizového narativu, na jehož utváření mají vliv dobové podmínky, a zasazuje jej do kontextu současného evropského hororu a integrující autorské vize. Samotná analýza se pak zaměřuje na inovativní přístup k žánrovým strukturám definovaný prostřednictvím metody ostrých dramaturgických řezů. Ta spočívá v precizním naplňování konvencí hororových subžánrů a jejich následném pozměňování, díky čemuž konvencionalizovaný žánr znovunalézá svůj podvratný potenciál. Klíčová slova Horor, Mučednici, Pascal Laugier, Žanr, Konvence, Inovace, Krizovy narativ, Gore film
Czech feature Films of Horror Genre in Years 1968-1989
Královičová, Jana ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čechura, Jaroslav (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá otázkou českého hororového filmu v období normalizácie, kedy bola kinematografia výrazne poznačená cenzúrou ako mocenským nástrojom komunistického zriadenia štátu. V prvej kapitole je skúmaný samotný pojem horor a čo predstavuje, následne jeho pôvod v európskom a českom prostredí do doby, kedy sa stáva pomerne ustáleným a etablovaným žánrom svetovej kinematografie. V druhej kapitole kvôli prehľadnosti práce nahliadnem na prevažne inštitucionalizovaný vývoj českej kinematografie a v záverečnej tretej kapitole sa venujem jednotlivým filmom, ktoré buď sú horormi alebo vykazujú veľmi silné hororové prvky v rámci prelívania žánrov pri popisovaných dielach. Súčasťou tejto kapitoly sú aj krátke náhľady do obdobia, koré predchádzalo vymedzenému obdobiu 1968-1989 pre túto prácu, a potom aj obdobiu, ktoré nasledovalo po ňom. Práca sa zameriava na hrané dlhometrážne filmy, avšak neoddeliteľnou súčasťou tohto žánru v českom prostredí je aj animovaný film, ktorému som venovala len úzku podkapitolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.