Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Josefína Kablíková, vrchlabská osobnost 19. století
Limberská, Jana ; Vlnas, Vít (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se chtěla zabývat tématem blízkým mému regionu. Z několika důvodů jsem se rozhodla pro osobnost Josefiny Kablíkové, moderní ženy 19. století. Josefina byla na svou dobu velmi emancipovaná, i proto možná byl její osud tak zajímavý. Byla jednou z mála žen - botaniček té doby. V první části práce se budu zabývat nejen jejím životopisem, ale i životopisem jejího manžela Vojtěcha Kablíka. Popíši také Vrchlabí v jejich době - to znamená v 19. století a jeho specifikaci. Jednou z hlavních součástí textu bude kapitola věnována Josefině Kablíkové jako botaničce. Její vědecká botanická činnost dalece přesáhla krkonošský region, proslavila se sbíráním krkonošské květeny a některé botanické druhy jsou po ní dokonce pojmenovány. Také se budu zabývat vědeckou činností Vojtěcha Kablíka, vrchlabského lékárníka a chemika. Poslední, velmi důležitá, část bude věnována rodině Mánesových, která Kablíkovy často navštěvovala a pobývala u nich. Vzniklo tak mnoho kreseb a obrazů Vrchlabí a jejího bezprostředního okolí i portrétů manželů Kablíkových. Autory těchto obrazů byli členové této významné malířské rodiny. Mým cílem je vysvětlit význam a osudy manželů Kablíkových v kontextu doby a regionu.
Využití příměstského parku Bažantnice (Kladno) ve výuce botaniky a dendrologie
Veverka, Vojtěch ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Tématem této práce je mapování území lesoparku Bažantnice (Kladno Kročehlavy). Práce navrhuje způsob aplikování výuky botaniky do terénu. Botanika a dendrologie je jednou ze základních tematických celků vyučovaných na základních a středních školách. Příměstský park Bažantnice poskytuje obrovský potenciál, který může být využit v hodinách přírodopisu a biologie. Práce je rozdělena na dvě části. První celek shrnuje různé metody terénního vyučování a zaměřuje se na didaktické využití parku Bažantnice. Druhá část se pak zabývá samotným mapováním vybraného území a popisuje způsob sběru dat a jejich zpracování. Průvodní obrazový materiál a mapové výstupy jsou obsaženy v přílohách řazených na konci této práce. Klíčová slova: dendrologie, biologie, botanika, výchova, výuka, park, Bažantnice, Kladno, mapování, byliny, dřeviny, terénní vyučování
Taxonomická revize rodu Callitriche v České republice
Prančl, Jan ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hroudová, Zdenka (oponent)
Callitriche (hvězdoš) patří mezi determinačně obtížné a málo prozkoumané rody naší květeny. Předkládaná práce představuje první kritickou taxonomickou revizi rodu na území České republiky. Kombinací morfologického pozorování a měřením metodou průtokové cytometrie byla na území České republiky prokázána přítomnost šesti druhů rodu Callitriche. Metodou průtokové cytometrie byla stanovena velikost genomu u všech šesti od nás udávaných druhů rodu. Byl zjištěn nový taxon pro území ČR - hybrid C. × vigens Martinsson (C. cophocarpa × C. platycarpa). V Tiché Orlici byl nalezen jedinec odvozený od C. hamulata s odlišnou velikostí genomu a abortovanými květy, vyžadující další studium. Význam jednotlivých morfologických znaků pro determinaci a vliv fenotypové plasticity byl zhodnocen pomocí morfometrické analýzy plodů a na základě pěstování rostlin v kultuře. Byl sestaven určovací klíč (včetně prvního existujícího klíče na sterilní rostliny), podrobné popisy jednotlivých taxonů a jejich ekologické charakteristiky. Ve všech zkoumaných genomických, morfologických i ekologických aspektech se studované druhy významně liší. Reprodukční strategie jednotlivých druhů má zásadní vliv na jejich ekologické nároky i morfologii. Na základě revize více než 3300 herbářových dokladů a cíleného terénního výzkumu bylo stanoveno...
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Radová, Lenka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na charakteristiku učebních pomůcek využívaných ve výuce odborných předmětů středních škol. V teoretické části jsou klasifikovány pomůcky podle různých autorů a popsána jejich didaktická funkce. Součástí je stručný přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku hlavních předmětů zahradnických oborů. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření učitelů odborných předmětů a praktického vyučování. Metodou rozhovoru byly zjišťovány informace o možnostech a frekvenci využívání pomůcek ve výuce se zaměřením na herbář. Bylo zjištěno, že učitelé s delší pedagogickou praxí preferují používání klasických pomůcek než učitelé s kratší praxí. Všichni učitelé se shodují na pravidelném zařazování učebních pomůcek do výuky. Herbář je pro většinu učitelů součástí výuky zahradnických předmětů.
Virtuální botanický herbář s podporou výuky
Semmler, Jiří ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací webového informačního systému pro správu virtuálního herbáře v prostřední střední školy. Stávající služby na trhu nenabízí žádnou variantu, kde by mohli studenti spolupracovat s profesory při tvorbě jejich virtuálních herbářů. Tato služba poskytuje platformu pro tvorbu vlastních sbírek fotografií rostlin s velkým důrazem na jejich zařazení do taxonomického systému, důkladný popis, kontrolu plagiátů a vzájemnou komunikaci studentů a učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.