Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čeští zaměstnanci v zahraničí a jejich znalosti němčiny
KOLÁŘOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je posoudit jazykové znalosti německého jazyka českých občanů, kteří mají nebo dříve měli zkušenost s prací v některých z německy mluvících zemí. Bakalářská práce se především zaměřuje na to, jakým způsobem se tyto osoby učily a naučily německy, jak důležitou roli pro ně sehrála výuka němčiny na základní a střední škole, zda se zmíněné osoby účastnily jazykových kurzů a jaká byla jejich role a jak vypadají jejich reálné jazykové potřeby. Úvodní teoretická stať obsahuje informace o tom, kolik Čechů žije a pracuje v zahraničí, ve kterých zemích pracují nejčastěji a jaká povolání vykonávají. Empirická část bakalářské práce je tvořena z dotazníku, jenž je zaměřený na výše uvedené skutečnosti týkající se jazykové vybavenosti Čechů pracujících v zahraničí. Závěrem bakalářské práce je vyhodnocení zmíněného dotazníku a vymezení tematických okruhů pro rozvoj slovní zásoby a jejich porovnání s aktuálními učebnicemi pro výuku německého jazyka. Zároveň jsou v závěru práce vyznačena témata, která jsou definována jako potřebná pro pracovní uplatnění v německy mluvících zemích.
Kritická místa ve výuce němčiny
MAREŠOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá kritickými místy výuky německého jazyka na základních a středních školách. První část práce je zaměřena na zkoumanou problematiku z teoretického hlediska, přestavuje didaktiku cizích jazyků a popisuje RVP německého jazyka a s ním spojené pojmy, které mohou napomoci k pochopení a usnadnění řešení kritických míst ve výuce německého jazyka. Druhá část představuje vyhodnocení a analýzu 25 dotazníků získaných z projektu IPUP KA7 (Inovace přípravy učitelů pro praxi, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006960). Toto dotazníkové šetření se soustředilo na identifikaci kritických míst výuky z pohledu učitelů němčiny na ZŠ, SŠ a gymnáziích. Čtyři z těchto kritických míst jsou analyzována podrobněji a jsou k nim přiložena motivační cvičení, která mohou tato kritická místa pro učitele i žáky zjednodušit a přiblížit.
Výužití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka
Loudová, Veronika ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce "Využití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka" se v teoretické části věnuje aspektům, které ovlivňují výuku a tedy i přípravu interaktivních materiálů. Praktická část je již zaměřena na samotné návrhy aktivit. Teoretická část je rozdělena na tři klíčové kapitoly. První kapitola umožňuje vhled do edukačního procesu z hlediska psychologie, a snaží se tak čtenáři objasnit, jak jsou při výuce cizích jazyků důležité učební styly a strategie, které umožňují jejich efektivnější osvojení. Druhá kapitola se zabývá multimédii a interaktivní tabulí. Jsou zde představeny zásady, kterými by se měl vyučující při tvorbě výukových materiálů řídit, a zároveň jsou zde prezentovány internetové portály, které je možné pro výuku německého jazyka použít. Poslední kapitola teoretická části je věnována gramatice a mluvnické kategorii sloves. Praktická část je založená zejména na tvorbě vlastních výukových materiálů, které jsou sestaveny k procvičení německých sloves. Aktivity jsou rozděleny pro základní a střední školu. Zhodnocení těchto materiálů přináší výsledky z dotazníkového šetření, které byly ověřeny v edukační praxi.
Německá zahraniční kulturní politika v České Republice po roce 1989: Podpora německého jazyka
Boťová, Kateřina ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Baštová, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá německou zahraniční kulturní politikou vůči ČR po roce 1989 na příkladu podpory německého jazyka. V práci je popsán jak celkový koncepční vývoj německé zahraniční kulturní politiky, tak podpora němčiny v ČR od roku 1989 do roku 2014 na základě činnosti tří německých institucí: Centrály pro zahraniční školství (ZfA), Goethe-Institutu a Německé akademické výměnné služby (DAAD). Zkoumané období je rozděleno na dvě části - do roku 1999 a od roku 2000, protože práce vychází z předpokladu, že přibližně od roku 2000 dochází v německé politice podpory jazyka ke kvalitatitvním a kvantitativním proměnám. Vedle toho hledá práce dopady proměn koncepcí německé politiky na reálná opatření v ČR. Po 90. letech, kdy byla němčina v ČR a celé střední a východní Evropě masivně podporována, dochází od roku 2000 spíše k útlumu. Dáno je to klesajícím zájmem o tento region i poklesem významu, který byl podpoře němčiny přičítán. Zároveň ovšem dochází i k rapidnímu poklesu lidí, kteří se v ČR učí německy. V posledních letech se tak němečtí aktéři snaží proti tomuto trendu působit a znovu více podporovat a především propagovat německý jazyk. V závěru se práce pokusí interpretovat jedntotlivá odbobí a některá opatření na podporu němčiny pomocí teoretického konceptu soft power nebo konceptu transakcionismu.
Stav výslovnostních dovedností vybraných konsonantů u studentů v době zahájení bakalářského stupně studia
Kokešová, Michaela ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stavem výslovnostních dovedností vybraných konsonantů u studentů v době zahájení bakalářského stupně studia. Cílem práce je zjistit úroveň výslovnosti konsonantů u studentů prvního ročníku germanistiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V teoretické části je detailně popsán německý a český konsonantický systém. Následně je provedena komparace obou systému. V praktické části jsou na základě porovnání obou systémů stanoveny problematické výslovnostní jevy. Tyto jevy jsou zkoumány pomocí sluchové analýzy nahrávek studentů, kteří zahajují studium germanistiky. Studentům šetření byl předložen text, ze kterého byla vybrána slova obsahující výslovnostní problematické jevy. Zkoumanými výslovnostními jevy byly hlásky Ich-Laut ve slovech welcher a Veilchen, Ach- Laut ve slovech suchen, dachte, nach a macht, Ang-laut ve slovech ging, Jünglinge, Fasching a bringt, konsonantické /r/ ve slovech grüßten, fragten, April, prodlužující /h/ ve slovech ihr, blüht a geht, jevy aspirace (přídech) u slov Wald, schönste, April a Oktober, a asimilace (spodoba) u slov Veilchen, wird, gelb, webt a sind. Asimilace byla v práci zkoumána z pohledu znělosti. Pro vyhodnocení výsledků byla zvolena hodnotící škála správně-dobře- chybně. Nejproblémovější byla hláska Ang-Laut, protože se tento...
German Language in East Bohemia in the First Half of the 17th Century on the Basis of the Diachronic Analysis of the Town Law Book of Rokytnice in the Eagle Mountains (1572-1666)
Jakubcová, Lucie ; Vodrážková, Lenka (vedoucí práce) ; Šouša, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá historicko-lingvistickou analýzou purkrechtní knihy města Rokytnice v Orlických horách. Práce je členěna do dvou částí. První část se zaměřuje na obecné uvedení k dějinám města, k dějinám městské správy a městských knih a na problematiku jazyka kanceláří. V druhé části je popsán analyzovaný pramen a následuje jeho textologický a lexikální rozbor. Textologický rozbor se zaměřil na zápisy o koupi a zaplacení s cílem určit, zda byly dané druhy textu psány podle jednotného vzoru. Rozbor lexikální se zaměřil na právní výrazy. Výzkumem bylo zjištěno, že jednotné schéma zápisu o koupi existovalo pouze v rámci jednotlivého písaře, nikoliv pro celou purkrechtní knihu. Schéma zápisů o zaplacení se liší i v rámci jednoho písaře. Z hlediska lexikologického bylo zjištěno, že v právní knize se vyskytují právní výrazy především z oblasti městské správy a obchodu. Velmi zřídka se objevují latinské výrazy. KLÍČOVÁ SLOVA němčina, vývoj jazyka, Čechy, 17. století
Hypertext and its didactic process for productive skills practise
Hauznerová, Šárka ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím hypertextu ve výuce cizího jazyka. V realizovaném pedagogickém výzkumu byl navržen didaktický plán e-learningu, který byl vyzkoušen prostřednictvím internetové sociální sítě Facebook v praxi. Předmětem pedagogického výzkumu je nácvik produktivních řečových dovedností u studentů německého jazyka na úrovni A1 SERR. Cílem výzkumu bylo zhodnocení přínosu e-learningu v oblasti nácviku produktivních dovedností. Cíl byl evaluován na základě didaktické analýzy autentického jazykového materiálu v hypertextu, pedagogickým pozorováním zúčastněné skupiny a následným dotazováním. KLÍČOVÁ SLOVA: německý jazyk e-learning hypertext produktivní dovednosti internet
Využití reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Kopůncová, Ráchel ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je popsat didaktický potenciál práce s reklamními spoty a zjistit, zda s nimi učitelé ve výuce pracují, a jak na ně nahlížejí. V teoretické části práce je pojednáno o klíčových pojmech, které souvisí s touto problematikou, o využití reklamních spotů ve výuce z hlediska kritérií jejich vhodného výběru a výhod a nevýhod jejich zapojení do výuky. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi učiteli na 2. stupni základních škol, kteří učí německý jazyk jako druhý cizí jazyk. Výzkum probíhal metodou dotazníkového šetření a expertního posouzení. Cílem bylo zdokumentovat aktuální situaci využití reklamních spotů ve výuce a na základě expertního posouzení didaktického zpracování dvou reklamních spotů objasnit, jak se učitelé k této problematice staví. Výsledky ukázaly, že 70 % učitelů využívá reklamní spoty ve svých hodinách, i když ne příliš intenzivně. Překvapivě častěji je využívají starší učitelé s dlouholetou praxí. Předložená didaktická zpracování by většina učitelů ve výuce využila. Klíčová slova: audiovizuální média, reklama, reklamní spoty, německý jazyk, základní škola
Výuka geometrické řady metodou CLIL s využitím německého jazyka
Korcová, Aneta ; Moravcová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hromadová, Jana (oponent)
Jádrem práce je realizace tří vyučovacích hodin matematiky vedených metodou CLIL, která integruje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka. Tématem vyučovacích hodin byla nekonečná geometrická řada a jako cizí jazyk byl zvolen jazyk německý. První část práce zavádí nejdůležitější definice a věty týkající se posloupností a geometrické řady. Jsou porovnány přístupy České republiky a dvou německy mluvících zemí, Rakouska a Německa, ve vztahu k výuce nekonečné geometrické řady. Dále jsou porovnány dostupné výukové materiály vybraných zemí a analyzovány aplikované vizualizované úlohy, které se v nich objevují. Ve druhé části je představena metoda CLIL a metodologie, podle níž byly vyučovací hodiny připravovány, realizovány a zpětně hodnoceny. Součástí práce je detailní analýza přípravy a průběhu vyučovacích hodin včetně reflexe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.