Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické podmínky rozvoje regionálního školství v hlavním městě Praze a ve Středočeském kraji
Dvořák, Pavel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná závěrečná práce je zaměřena na popis současných specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. A to zejména ve vztahu k aplikaci a tvorbě základních koncepčních dokumentů (Dlouhodobé záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji) a dalších koncepčních materiálů vytvořených pro specifické oblasti regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. Cílem práce je popis současných zásadních specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji, a také popis provázaných existujících specifických podmínek hl. m. Prahy a Středočeského kraje. Závěrečná práce rovněž popisuje současné fungování regionálního školství z pohledu financování, legislativy a některých rozhodovacích kompetencí územně samosprávných celků - obcí a krajů. Cílem této závěrečné práce je také nalezení společných potřeb a doporučení společného postupu při řešení problémů v regionálním školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. KLÍČOVÁ SLOVA Regionální školství, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, střední vzdělávání, financování školství, dlouhodobý záměr vzdělávání, specifické podmínky školství, Strategie 2020, hlavní město Praha, Středočeský kraj.
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.
Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení
Barilková, Eva ; Vrtalová, Jana (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
BARILKOVÁ, E. Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Diplomová práce. Brno: VUT v Brně, 2013. V diplomové práci se zabývám finančním řízením příspěvkových organizací zřizova-nými územním samosprávným celkem se zaměřením na základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části obecně charakterizuji příspěvkové organizace a analyzuji systém financování základního školství v České republice. V praktické části se snažím aplikovat teorii na konkrétní případ základní školy. Především se zaměřuji na finanční toky plynoucí do tohoto rezortu ze státního rozpočtu a rozpočtu obce, jakožto zřizovatele základní školy. Také zde rozebírám alternativní způsoby financování, které škola získává vlastními aktivitami (čerpání zdrojů ze strukturálních fondů Evropské unie). Práce ve svém závěru obsahuje návrh zefektivnění financování dané základní školy.
Zhodnocení hospodaření neziskové organizace
Derych, Miroslav ; Štěpanovská, Hana (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením hospodaření příspěvkové organizace „Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky“. Cílem předložené diplomové práce je na základě zhodnocení hospodaření zmíněné příspěvkové organizace návrh takových opatření, která toto hospodaření zlepší a zefektivní.
Financování veřejné střední školy - případová studia
Pokorná, Žaneta ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou financování středního školství a to konkrétně analýzou financování konkrétní střední školy. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na veřejné finance a vymezení pojmů pojící se s nimi, dále pak obsahuje obecné informace týkající se vzdělávání a školství na území České republiky a způsob jeho financování. Druhá část obsahuje obecné informace o střední škole Gymnázium Třebíč a jejím rozpočtem. Poslední část se zaměřuje na návrhy na možná zlepšení v oblasti financování školy.
Školství pod střechou EU
Čiháková, Libuše ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Diplomová práce je reakcí na současnou reformu školství v České republice. V úvodu bude definován cíl EU v oblasti vzdělávání a její dlouhodobé cíle. Hlavním cílem je komparace dvou od sebe odlišných systémů školství, které oba spadají pod záštitu Evropské unie. Pro práci byly vybrány země Česká republika a Nizozemské království. Kromě systémů školství je zde porovnán i způsob jeho financování. České školství je zcela odkázáno na financování svého vzdělávacího systému pouze z veřejných výdajů, kdežto v Nizozemí funguje výrazná spoluúčast samotných studentů na hrazení si studia. Mimo jiné zde budou rozebrány aktuální problémy, se kterými se dané země v resortu školství potýkají. Pro dokreslení situace privátního školství v ČR byly komparovány dvě soukromé školy; Vysoká škola finanční a správní v Praze a Evropský polytechnický institut v Kunovicích.
Financing higher education in Slovak republic and Australia
Morochovičová, Miriam ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Význam terciárního vzdělávání v posledních letech roste, jelikož kvalitní vysokoškolský systém a vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí je základním předpokladem rozvoje země. Tato bakalářská práce porovnává zásadně odlišné systémy financování vysokého školství ve vybraných zemích, a to financování vysokého školství ve Slovenské republice založené na principu dotací veřejným sektorem a naopak australský systém fungující na principu odloženého školného. Analýza jednotlivých modelů financování terciárního vzdělávání předkládá hlavní výhody a nevýhody úspěšného australského systému a na základě těchto poznatků podává určité návrhy k implementování výhodných rysů financování vysokého školství v Austrálii na Slovensku. Za výhody můžeme považovat přesun částečné zátěže z veřejného na soukromý sektor, zkvalitnění a záměrné neprodlužování studia jako i dodatečný tok finančních prostředků do vysokoškolského vzdělávání.V případě implementace formy odloženého školného do slovenského vysokoškolského systému je potřeba brát do úvahy aktuální situaci ve Slovenské republice jako i vysoké administrativní náklady spojené se zavedením nového systému. K úspěchu reformy vysokého školství by mohla dopomoct optimalizace výše školného jako i omezení zpoplatněného studia jen na některé obory.
Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR a hodnocení jejich efektivnosti
Šedivcová, Andrea ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Moravcová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Veřejnými výdaji na vzdělávání v ČR a hodnocením jejich efektivnosti. Je zde obsažena charakteristika fungování a financování jak regionálních, tak i vysokých škol, což poskytuje možnost globálního pohledu na celý systém vzdělávání v Čechách. V úvodu je popsán systém českého školství, dále se práce zabývá financování vzdělávání z veřejného rozpočtu a nakonec na základě zjištěných údajů analyzuje a hodnotí efektivnost výdajů na vzdělávání pomocí metody 3E- hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Štrossová, Denisa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a způsobem financování středních škol v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. Prví část popisuje jednotlivé stupně vzdělávací soustavy se zaměřením na střední školství v České republice, jeho vývoj a právní formy středních škol. Druhá část řeší financování školství a zaměřuje se na způsob financování regionálního školství a různé zdroje peněžních prostředků, které školy využívají. Poslední část se zaměřuje na vybranou střední školu, kterou je Gymnázium a SOŠ v Klášterci nad Ohří. Práce se zabývá zejména jejím hospodařením. Nakonec jsou přidána doporučení pro zlepšení stávající situace školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.