Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
Modelování energetických toků v obci s bateriovými systémy
Řehořek, Tomáš ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá bateriovými systémy a možnostmi jejich využití hlavně ve spojení s FVE pro domácí účely, částečně pak pro síťové účely. Dále se práce zabývá dopady zvýšeného počtu BEV na zatížení. Cílem práce je nasimulovat a zkoumat výkonové toky, v rámci vybrané sítě při zvýšeném počtu FVE ve spojení s bateriovými systémy. Výpočet výkonových toků je prováděn v programu OpenDSS a vstupní data pro simulace jsou vytvářena v programu Matlab. Teoretická část práce popisuje technologie bateriových systémů a způsob jejich provozu. Částečně se dotýká i využití bateriových systémů pro síťové využití. V praktické části je provedeno vyhodnocení simulací zkoumající možnosti bateriových systémů limitovat špičky přebytků generované energie. Zároveň je zkoumán dopad zvýšeného zatížení způsobeného dobíjením BEV a možnosti bateriových systémů na snížení tohoto zatížení.
Bateriové systémy pro distribuční sítě
Filip, Robin ; Radil, Lukáš (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou bateriových úložišť v distribučních sítích. V práci jsou představeny způsoby akumulace elektrické energie s důrazem na technologie bateriových systémů. Následně jsou nastíněny možnosti využití těchto systému v síti. Práce také obsahuje přehled současných a plánovaných projektů a popis legislativního prostředí dané oblasti v České republice. Praktická část se věnuje návrhu kapacity bateriového úložiště s ohledem na vývoj spotřeby elektrické energie, elektromobility a rozšíření fotovoltaických elektráren.
Infrastruktura pro elektromobilitu
Smutková, Karolína ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nabíjení elektromobilů, do níž spadá množství dílčích otázek. Poskytuje přehled o současných technických řešeních nabíjecích stanic, konektorů, komunikace vozidlo – nabíječka v průběhu nabíjení a s tím související finanční náročnosti nabíjení. Přitom zohledňuje potřebu velkých množství elektrické energie z majoritně obnovitelných zdrojů, což v této práci reflektují bateriová uložiště. Posledním bodem je porovnání současných elektrovozidel zejména dle kapacity baterie, ceny a dojezdu. Celá práce je primárně vztažena na území České republiky.
Analýza Smart Grid zařízení
Kolacia, Tomáš ; Šlezingr, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inteligentními sítěmi a inteligentním měřením v elektroenergetice. První část je zaměřena na srovnání klasického modelu elektrizační soustavy s konceptem inteligentních sítí spolu s výhodami, kterých lze dosáhnout. Jsou také popsány další části konceptu, jako jsou akumulace energie a elektromobilita, včetně nabíjecí infrastruktury. Druhá část práce se zabývá prvky inteligentního měření a popisem komunikačních protokolů. V dalších kapitolách je provedeno shrnutí praktických zkušeností s řešenou problematikou v Evropě a v České Republice. Závěr práce je věnován zhodnocení implementace inteligentních měřících zařízení v České Republice.
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Využití metod soft computingu jako podpory pro rozhodování při řízení podniku
Pekárek, Jan ; Jašek, Roman (oponent) ; Lenort, Radim (oponent) ; Zinecker, Marek (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Předložená disertační práce se zabývá problémem rozmístění nabíjecí infrastruktury pro elektromobily na území České republiky. Jádrem práce je matematický optimalizační model, který je implementován v jazyce výpočetního software MATLAB. Model je tvořen několika dílčími celky představující samostatné modely zkoumaných veličin. Jednotlivé kapitoly práce postupně popisují tyto dílčí modely. Dílčí modely jsou: model poptávky po nabíjecí službě, model nabídky nabíjecí služby, simulátor nabíjení, optimalizační model a metoda řešení modelu. Optimalizační model je zrychlen paralelizací na grafické kartě. Optimalizační metoda je navržena jako zvláštní implementace genetických algoritmů na populaci stromově strukturovaných jedinců. Závěrečná kapitola pojednává o ekonomických aspektech zkoumaného problému, o důsledcích zjištění a o roli, kterou optimalizační model v uvažovaném kontextu hraje. Hlavní přínos práce spočívá ve formulaci zkoumaného problému do podoby matematického modelu, doprovodných analýzách a zdůvodněních. Libovolný uživatel disponující aktuálními reálnými daty pak může tuto práci spolu s přiloženými skripty použít a pomocí nich nalézt odpovědi na otázky týkající se vztahu elektromobility a nabíjecí infrastruktury.
Dopad masivní elektromobility na Českou republiku
Řeha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dopadem masivního rozvoje elektromobility v České republice. Její důležitosti nahrává fakt, že se stále více hovoří o udržitelnosti rozvoje naší planety. Práce popisuje současný stav elektromobility, postoj státu k této problematice a predikce počtu těchto vozidel. Dále se věnuje analýze dopadu postupného nárůstu množství elektromobilů a dopadu užívání pouze elektrických vozidel, a to po stránce energetické, kde se očekává velký nárůst výroby a následně spotřeby elektrické energie, ekologické, kde je předpokládán pokles emisí, a ekonomické, ve které je odhadován nárůst investic a úbytek příjmů státního rozpočtu.
Předpokládaná opatření v sítí VN pro naplnění závěrů NAP SG v oblasti OZE a elektromobility
Navrátil, Stanislav ; Blažek, Viktor (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s problematikou implementace OZE a elektromobility v souvislosti s rozvojem distribučních sítí vysokého napětí. Práce zpracovává nejdříve teoretické poznatky z této oblasti a následně je implementuje v praktické části. Ta zahrnuje vytvoření modelu sítě vn dle skutečného vzoru prostřednictvím výpočetního sw. Na něm je následně simulován předpokládaný vývoj vlivu OZE a elektromobility mezi lety 2020 až 2040.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.