Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační dokumentace v chirurgických oborech
KOPOVÁ, Klára
Tématem bakalářská práce je problematika edukace ve zdravotnictví a s ní spjatá edukační dokumentace. Pojem edukace a především problematika edukační dokumentace je v ošetřovatelství v současné době skloňován především s ohledem na akreditační šetření v nemocnicích. Teoretická část práce v prvních kapitolách přináší vhled do problematiky edukačního procesu ve zdravotnictví obecně a věnuje se zásadám při edukační činnosti v ošetřovatelské péči. Práce se dále zaměřuje na edukační dokumentaci z hlediska legislativy a požadavků Spojené akreditační komise, o.p.s. Praktická část bakalářské práce je zacílena na odkrývání jevů v souvislosti s edukační dokumentací vedenou sestrou. Po stanovení hlavního cíle byly vytvořeny cíle intelektuální, praktický a osobní. Jako výzkumný design bylo použito kvalitativní výzkumné šetření, konkrétně akční výzkum. Na podkladě stanovených cílů byly vytvořeny otázky k polostrukturovanému rozhovoru k realizaci první fáze výzkumného šetření. Bylo osloveno 6 nemocnic Plzeňského kraje, realizace proběhla ve 4 nemocnicích. Zároveň byl výzkum zaměřen na analýzu edukační dokumentace a metodou Mistríkova vzorce byl analyzován edukační prostředek, který byl v rámci výzkumného šetření zjištěn jako nejčastěji využívaný v rámci edukace pacienta na chirurgickém oddělení. Poslední fáze výzkumného šetření obsahovala tvorbu konkrétní edukační dokumentace a k jejímu následnému praktickému ověření, čímž došlo k naplnění osobního cíle. Jedním z jevů, které výzkumné šetření odhalilo, bylo zjištění, že sestry nejsou dostatečně vzdělané v této problematice a že se edukační činnost nerealizuje podle didaktických zásad. Edukační záznamy sestry neumí efektivně aplikovat do ošetřovatelského procesu, vyplňují jej pouze formálně bez praktického využití a to i v případech, kdy byla prokázána vyšší úroveň znalostí sester v edukační problematice. Tato práce otevírá prostor pro hlubší výzkumná šetření ať už v rámci edukační činnosti sestry, nebo jako podklad pro využití Mistríkova vzorce při tvorbě edukačních prostředků.
Edukační schopnosti sester - teorie a praxe
Novotná, Tatiana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Javůrková, Alena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem "Edukační schopnosti sester - teorie a praxe". Cílem práce je přiblížit tematiku edukace, zjistit úroveň teoretických vědomostí sester v oblasti edukace pacientů, pracujících na klinikách chirurgických oborů Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, a pokusit se zjistit úroveň kvality prováděné edukace na základě dotazníkového šetření a spokojenosti pacientů. Bakalářská práce je rozdělená na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část obsahuje náhled do historie pedagogiky a vývoje edukace, popisuje základní pojmy edukace a edukační determinanty, které nám pomáhají pochopit danou tématiku. Přibližuje náročnou práci sester - edukátorek, které k poskytování edukační činnosti musí ovládat edukační proces, rozumět problematice ve které edukují, též ovládat umění komunikace s pacientem. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v tabelárních a grafických přehledech. Vybraná část získaných dat je statisticky zpracována, v diskuzi je proveden rozbor výsledků šetření. Výsledky práce potvrzují, že pacienti jsou spokojeni s prováděnou edukací. Ukázalo se, že teoretické vědomosti sester a spokojenost pacientů...
Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem
Čádová, Jana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Křivková, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem" je zaměřena na edukační činnost sestry u pacientů po operaci katarakty. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část práce seznamuje s šedým zákalem, jeho historií a druhy. Přibližuje edukační proces sestry a ošetřovatelskou péči u pacienta po operaci katarakty. Empirická část popisuje výsledky průzkumného dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v pěti pražských nemocnicích. Na průzkumu se podílely dva soubory respondentů, sestry pracující na očních klinikách/oddělení a pacienti po operaci katarakty. V závěru práce, v kapitole diskuse, jsou shrnuty výsledky průzkumného šetření, z nichž je patrná shoda mezi sledovanými soubory, například ve zvolené formě edukace. Dále byly potvrzeny rozdílné názory respondentů v otázce přítomnosti rodinného příslušníka při edukaci.
Edukace pacientů před aplikací anestezie.
Vizinová, Gabriela ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Hladká, Petra (oponent)
Diplomová práce pojednává o edukaci pacientů před aplikací anestezie. Teoretická část práce je zaměřena na oblast edukace a základní pojmy edukace. K ucelenému přehledu dané problematiky je teoretická část věnována i oblasti anestezie. Obsah zkoumání práce je zaměřen na přínos poskytované edukace pro pacienta před aplikací anestezie. Cílovou skupinu respondentů tvoří pacienti, kteří prošli zákrokem, vyžadujícím anesteziologickou péči. Výběr vhodných pacientů ke sběru dat byl zvolen metodou účelového výběru, na základě spolupráce se staniční sestrou z daného oddělení. Výzkum byl realizován kvantitativní metodou, konkrétně metodou dotazníku vlastní konstrukce. Distribuováno bylo celkem 69 dotazníků. Informace vyplývající z výsledků výzkumného šetření uvádí, že pacientům se dostane poučení v rámci anesteziologické péče ve více než polovině případů. Nejvyšší podíl na podání poučení a edukaci pacientů v oblasti anesteziologické péče mají lékaři - anesteziologové. Podání poučení je prováděno nejčastěji formou informovaného souhlasu včetně slovního poučení. Z výsledků také vyplynulo, že podané poučení je pro výraznou většinu dotazovaných pacientů dostačující a dostali také možnost si poučení objasnit nebo doplnit. Z výzkumného šetření vyplynulo, že počet dotazovaných pacientů, kteří byli poučeni v...
Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické
Kratochvílová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků na základní škole praktické pomocí dílny čtení. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na vymezení základní pojmů, jako jsou kreativita, kreativní vyučování, kreativní pedagog, edukační proces a jiné. Dále je zaměřena na teoretickou koncepci dílny čtení. V praktické části, která je pojata jako případová studie, se autorka zaměřila na praktické využití dílny čtení, prostřednictvím které se snažila zvýšit čtenářskou gramotnost u žáků. Druhá část se zaměřuje na funkčnost dílny čtení v praxi, konkrétně tedy na využití dílny čtení u žáků na základní škole praktické.
Edukace rodičů dětí po převodu kmenových buněk krvetvorby
Křečková, Aneta ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
V naší bakalářské práci se budeme zabývat problematikou edukačního procesu u rodičů dětí, které jsou po převodu kmenových buněk krvetvorby. Bakalářská práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části se zabýváme základními poznatky vztahující se k didaktice, edukačnímu procesu a výchovně obecně. Dále přehledně prezentujeme základní pojmy a problematiku převodu kmenových buněk krvetvorby. V bakalářské práci uvádíme nejběžnější témata edukací na Klinice dětské hematologie a onkologie. Empirická část popisuje výzkum metodou anonymního dotazníkového šetření u sester a zdravotnických asistentů, pracujících na Klinice dětské hematologie a onkologie ve FN Motol. Průzkum má za cíl zjistit znalosti sester v oblasti edukačního procesu. Dotazníkové šetření se uskutečnilo ve FN Motol na Klinice dětské hematologie a onkologie. V závěru jsou prezentovány výsledky, které poukazuji na kvalitu edukačního procesu. Součástí výzkumného šetření je také návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukačního procesu zdravotnického personálu Kliniky dětské hematologie a onkologie ve FNM.
Edukační proces u pacienta s diagnózou diabetes mellitus
Krmenčíková, Veronika ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientů s onemocněním diabetes mellitus. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. V první kapitole teoretické části je přehledně popsána problematika onemocnění diabetes mellitus včetně komplikací, léčby. V druhé části jsou vypsány základní pojmy vztahující se k edukaci a edukačního procesu u pacienta s onemocněním diabetes mellitus. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika kvantitativního dotazníkového šetření na interních klinikách lůžkových částí v Thomayerově nemocnici, Fakultní nemocnici Motol a Nemocnici Nymburk. Cílem práce bylo zjištění úrovně edukačního procesu a spokojenost s proběhlou edukací o onemocnění diabetes mellitus nejen u pacientů i sester. Dále je práce zaměřena na zjištění míry znalostí a pochopení problematiky pacientem a uspokojení sester z proběhlé edukace pacientů s diagnózou diabetes mellitus. V závěru práce jsou prezentovány výsledky šetření a potvrzení či vyvrácení pracovních hypotéz a z nich vyplývající návrhy na zlepšení edukace pro pacienty s onemocněním diabetes mellitus.
Edukační proces u pacientů před srdeční katetrizací a výsledky jeho evaluace
Packová, Lucie ; Švarcová, Eva (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů indikovaných k invazivnímu výkonu srdeční katetrizace. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou překládány základní poznatky vztahující se k výchovně - vzdělávací činnosti ve zdravotnickém prostředí. Dále přehledně prezentuje základní pojmy a problematiku srdeční katetrizace. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika jednofázového smíšeného modelu, tj. užití kvalitativních i kvantitativních technik v jediném výzkumném šetření. Sběr se realizoval pomocí polostrukturovaného rozhovoru u pacientů Interní kliniky ÚVN a 1.LF. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření, jež mají reflektovat kvalitu a efekt edukačního procesu. Součástí výzkumné zprávy je i návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukační činnosti zdravotnického personálu oddělení Kardiologie - lůžková část a Intermediální péče Interní kliniky ÚVN a 1. LF.
Edukační proces vedený sestrou u pacientů s Crohnovo chorobou
KUBIČKOVÁ, Jesika
Predkládaná bakalárská práce na téma "Edukacní proces vedený sestrou u pacientu s Crohnovou chorobou" se zabývá problematikou Crohnovy choroby se zretelem na vzdelávání pacientu ze strany sestry. V práci se venujeme edukacní cinnosti sestry u pacienta s Crohnovou chorobou. Cílem naší práce bylo zjistit vedomosti pacientu v souvislosti s jejich onemocnením. Urcit, zda se pacient snaží dodržovat správný životní styl a také zmapovat edukacní proces podávaný sestrou na gastroenterologickém oddelní lužkové i ambulantní cásti. Pro naplnení cílu jsme si zvolili pet následujících výzkumných otázek. Jaká je edukacní realita ve vzdelávání pacientu na zdravotnickém pracovišti? Jaké jsou bariéry mezi pacientem a edukacními strategiemi, které sestra používá? Jak hodnotí sestry spolupráci pacientu v rámci edukacního procesu? Jaké metody sestra používá pri edukacním procesu? Co pacienti postrádají pri edukaci sestrou? K realizaci výzkumného šetrení jsme zvolili kvalitativní prístup pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvorí 6 probandu s diagnostikovanou Crohnovou chorobou. Dalších 6 probandu vykonává zamestnání v oboru všeobecná sestra na gastroenterologickém oddelní lužkové nebo ambulantní cásti. Výsledky výzkumného šetrení ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti Crohnovy choroby jsou v námi osloveném výzkumném vzorku nedostacující. Výzkumné šetrení dále odhalilo problém v souvislosti s edukací pacientu s Crohnovou chorobou. Sestry provádí edukaci o Crohnove chorobe jen v malém rozsahu a pouze v nekterých oblastech. Naše výzkumné šetrení otevírá prostor pro hlubší výzkumy zamerené na znalosti pacientu s Crohnovou chorobou a postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace.
Role sestry v edukaci pacienta s trombofilní mutací
KOHOUTOVÁ, Denisa
Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice edukace pacientů s trombofilní mutací. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pacienti spokojeni s edukací sester v souvislosti s trombofilní mutací, a zmapovat edukaci pacientů s trombofilní mutací na pediatrických a gynekologických ambulancích. Pro uskutečnění cílů byly stanovené dvě následující výzkumné otázky. K naplnění cíle vedou dvě otázky: Jak na pediatrických a gynekologických ambulancích probíhá edukace pacientů s trombofilní mutací? Jaké otázky nejčastěji kladou pacienti s trombofilní mutací v rámci edukace? K realizaci výzkumného šetření bylo zvoleno kvalitativní šetření, konkrétně metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo 6 probandů s diagnostikovanou trombofilní mutací. Jednalo se o dívky ve věku 20-29 let. Dalších 6 probandů tvořily všeobecné sestry, pracující na gynekologickém oddělení včetně ambulance, dětském oddělení včetně ambulance a na oddělení klinické hematologie. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti trombofilní mutace jsou v osloveném výzkumném vzorku nedostačující. Výzkumné šetření dále odhalilo problém v souvislosti s edukací pacientů s trombofilní mutací. Sestry provádí edukaci o trombofilní mutaci jen v malém rozsahu a pouze v některých oblastech. Toto výzkumné šetření proto otevírá prostor pro další hlubší výzkumy zaměřené na znalosti pacientů s trombofilní mutací a postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.