Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Zbellová, Zuzana ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Riešené územie je rozdelené na štyri funkčné celky. Každý celok má svoju úlohu, danú umiestnením. V prvej - hlavnej dopravnej zóne sa pozdĺž koľaje stretáva a kumuluje všetka vlaková aj autobusová doprava, ktorá prichádza na parcelu. Nachádza sa tu dvojpodlažná oceľová konštrukcia slúžiaca ako obal pre bunky terminálu a ako kostra pre vertikálny park. Jednotlivé bunky terminálu sú funkčne rozdelené na vlastnú budovu autobusového a vlakového terminálu a ďalšie tri bunky, v ktorých sú doplnkové funkcie, ktoré priamo súvisia s cestovaním. Tieto štyri bunky sú hravo rozohrané v líniovej konštrukcii a obrastené zeleňou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Zvolská, Tereza ; Kristek, Jan (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který bude slučovat současné autobusové nádraží a novou vlakovou trať s využitím současné vlečky. Terminál komponuji jako sdílený kontinuální prostor - bez hranic mezi dopravní plochou, veřejným a komerčním prostorem. Decentralizuji funkce a odpoutávám se od zónování prostoru. Celý prostor navrhuji jako jeden celek - pěší zónu bez zbytečných bariér.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Stibůrková, Nikola ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem nového dopravního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a nově také vlak, který je do města přiveden po kolejích stávající vlečky. Umístění terminálu je prvotním impulsem pro rozvoj celé přilehlé lokality. Ta je ovlivněna rušnou dopravou i okolní zástavbou, kterou tvoří průmyslové závody, hala supermarketu a fragmenty původní zástavby bloku. Návrh pracuje se současnou situací a existujícími bariérami, ale je otevřen budoucím změnám v území. Jednotlivé stavby jsou umístěny na myšlené ose směřující z parcely do centra města a usměrňují tak pohyb chodců zamýšleným směrem. Dopravní řešení navazuje na současnou polohu vlečky vedoucí do teplárny, ke které přidává okruh autobusové dopravy. Ten ve svém středu vytváří příjemný prostor pro čekání a bezpečný přestup mezi jednotlivými linkami. Vlaky i autobusy mají společnou hlavní výpravní budovu, která v sobě ukrývá všechny potřebné funkce terminálu. Na terminál navazuje upravený veřejný prostor kde mohou probíhat trhy či městské slavnosti a který tak slouží nejen cestujícím, ale i obyvatelům města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Varmužová, Adéla ; Galeová, Nicol (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Využitím kolejiště vlečky pro osobní vlakovou dopravu se výrazně zvýší intenzita jejího provozu. Protože trať bude elektrifikovaná, budou se muset definovat přejezdy a přechody pro chodce. Z železnice, která má městu a jeho obyvatelům pomoct, se tak paradoxně stane omezení bránící v průchodnosti a budoucím rozvoji. Proto jsem se rozhodla část trati vést po železničním viaduktu. Viadukt je podchodný. Cestujícím umožňuje rozhled po krajině, kterou projíždějí. Nabízí pohled na město z jiné perspektivy. Právě tohle je v mém návrhu ona „brána do města“. Viadukt je koncipován jako struktura v krajině, která je kromě železniční dopravy nositelem i dalších funkcí. Je prostupný jak příčně, tak podélně. Podélná prostupnost definuje cestu, příčná propojení. V krajině převažuje cesta. Pod Viadukt umisťuji cyklostezku, in-line dráhu a pěší trasu, která dále navazuje na další cesty v okolí. Čím blíž je viadukt městu, tím víc se zaplňuje jednotlivými provozy až je ukončen halou terminálu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Klumparová, Petra ; Františák, Luboš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem integruje autobusovou a vlakovou dopravu do funkčního celku. Akcentováno je jak samotné dopravní řešení, tak i napojení na stávající pěší trasy bez jejich zásadního narušení. Podpořena je především trasa směřující do centra města, která má za cíl jeho oživení.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vlček, Marek ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Základem bakalářské práce je urbanistický návrh terminálu, okolních objektů a prostorů a celková rehabilitace struktury blízkého okolí. Navrhovaná parcela je rozdělena na dvě zóny: v jedné je umístěn samotný terminál spolu s objekty a prostory, které blízce souvisí s cestováním – restaurací, kavárnou, úschovnou kol, venkovním kulturním prostorem a vlakovým a autobusovým nástupištěm. Objekty zastřešuje dominantní střecha ve tvaru C. Centrem první zóny je park s rozlehlým náměstím, které je jakýmsi spojením mezi objekty a prostory a využívají ho pouze chodci a cyklisté. V druhé zóně je umístěna občanská vybavenost. Všechny objekty na parcele reagují na okolní zástavbu svým umístěním, orientací, charakterem a vzhledem.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Kristek, Jan (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Návrh přestupního terminálu pro Dvůr Králové nad Labem, který umožní přestup mezi vlakovou a autobusovou regionální i městskou hromadnou dopravou a zapojí tak město do celkové infrastruktury ČR. Pro jeho realizaci je zamýšleno využít stávající železniční vlečky vedoucí od železniční stanice do areálu Teplárny Dvůr Králové nad Labem. Mimo vlastní dopravní funkce se předpokládá i návrh občanské vybavenosti. Nový terminál bude sloužit i jako vstupní brána do města. Při návrhu koncepčního řešení byl rozhodující záměr, který se snaží pojmout terminál jako místo, kde dopravní řešení jde ruku v ruce s veřejným prostorem. Terminál je zde chápán jako impuls pro rozvoj území. Nejenže musí dokonale splňovat svoji dopravní funkci, ale také by měl sloužit jako veřejný prostor a propojovat sousedící nestejnorodé celky. Vymezení (promenáda), vyplnění/propojení (stromy), otevření (volná plocha - měkká hranice). Kontrast zastřešené subtilní promenády a do ní vložených masivních hmot. Dvě strany trojúhelníkové parcely jsou jasně definovány krytou promenádou. Do takto vzniklé uliční fronty jsou vloženy jednotlivé funkce v podobě jednotek 6x6 m. Ze západního směru je do promenády zaústěna vlaková dráha s ostrovním nástupištěm sloužícím i pro tramvaj, která promenádu míjí z vnitřní strany. Vzniklé nádvoří je formováno pravidelným rastrem stromů, který vytváří v nesourodé zástavbě jasně vymezený komponovaný prostor. Tento "sad" opticky sjednocuje dané prostranství a působí jako jádro celého terminálu. V perspektivní hříčce se les při průchodu terminálem mění, někdy vytváří linie, jindy plochy. Nedefinuje jasně východ, ani vchod, je otevřen do všech směrů. Do rastru stromů jsou začleněna autobusová nástupiště. Při čekání na autobus je člověk chráněn klenbou stromů. Autobusy vyjíždí ze sadu a projíždí skrz promenádu ven z terminálu na ulici 28. října. Směrem k centru, Tescu a Vánočním ozdobám je prostranství otevřeno, vytváří měkkou hranici, umožňuje volný pohyb lidí všemi směry. Vize do budoucna počítá i s protažením tramvajové linky dále do centra. Tramvaj by dále projížděla rastrem stromů ven z terminálu kolem vánočních ozdob. Sousední Tesco je zde chápáno jako příležitost, je zakomponováno do prostoru terminálu, jeho funkce je u nádraží více než vítaná. Celý provoz terminálu je jednosměrný. Veškerá doprava do něj vjíždí ze západní strany. Autobusy vyjíždí na ulici 28. října. Tramvaj na Benešovo nábřeží. Vlak zde končí.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.