Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Stejskal, Miroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Dvoudobé motory závodních motocyklů kategorie GP
Opluštil, Vít ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem práce je prehled a popis konstrukcních rešení dvoudobých závodních motocyklu od prvního nasazení v závode až po soucasnost, vcetne nástinu dalšího prepokládaného vývoje v budoucnosti. Práce se též zabývá vývojem jednotlivých funkcních cástí dvoudobého motoru v prubehu let a jejich vliv na modernizaci dvoudobého motocyklu pro bežné použití.
Dvoudobý motor pro paragliding
Šafařík, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvoudobého motoru pro paragliding. Nejprve je pojednáno o různých typech a provedeních dvoudobých motorů. Po návrhu klikového mechanismu jsou vyšetřeny síly působící v motoru s následnou pevnostní kontrolou vybraných součástí. Dále práce obsahuje návrh jednotlivých součástí motoru, vrtulového reduktoru a 3D modely součástí i motorového celku.
Dvoudobý motor pro malý motocykl
Hlaváč, Štěpán ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje konstrukční návrh dvoudobého motoru pro malý motocykl. V první části byla provedena rešerše těchto motorů. Byli stanoveny hlavní rozměry motoru a výpočet sil působících v klikovém mechanismu. Dále byl proveden kontrolní pevnostní výpočet ojnice a také výpočet metodou konečných prvků. Práce také obsahuje virtuální 3D modely všech navrhovaných dílů a příčný řez motoru.
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
Motor malého terénního motocyklu
Havlen, Prokop ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
V první části se tato diplomová práce zaměřuje na seznámení se s jednotlivými provedeními systému výměny náplně válců u dvoudobých motorů. Popsány jsou tu nejpoužívanější provedení. Druhá část představuje problematiku motocyklového sportu třídy minicross a jeho specifika. V poslední části je pak představena konstrukce moderního dvoudobého motoru, použitelného jako pohonná jednotka motocyklu třídy minicross. V jednotlivých kapitolách jsou přiblížena konstrukční provedení klikového mechanismu, převodů a automatické spojky. Detailní analytické výpočty jsou pak, ve formě zdrojového kódu, připojeny do příloh na konci textové části.
Konstrukce vznětového leteckého jednoválcového motoru s protiběžnými písty
Svoboda, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem klikového hřídele pro jednoválcový vznětový motor s protiběžnými písty. V rešeršní části práce je historie, porovnání v současnosti využívaných motorů ultralehkých letadel a naznačení výhod motoru s protiběžnými písty. Dále je zvoleno vyvážení a navržen CAD model klikového hřídele, který je zkontrolován proti meznímu stavu únavového poškození. Pro motor je zvolena vhodná vrtule a jí odpovídající převodový poměr reduktoru.
Budoucnost benzinových dvoutaktních motorů
Kříž, Jakub ; Komenda, Lukáš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá historickým vývojem dvoudobých benzínových motorů od samých počátků vzniku dvoudobého cyklu, mapuje technologický vývoj těchto motorů až do dnešní doby, kde je v druhé polovině pozornost věnována přímému srovnání motoru dvoudobého se čtyřdobým v oblasti ultralightových letounů.
Pístní skupina jednoválcového zážehového motoru
Lux, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pístní skupinou spalovacího motoru. Hlavním cílem práce je provést pevnostní kontrolu pístní skupiny spalovacího motoru aplikací analytických metod pružnosti a pevnosti. Pro stanovení základních parametrů klikového mechanismu a vykreslení průběhu zátěžných sil jsem si jako představitele této skupiny vybral půdní frézu PF-62. Výsledky pevnostní kontroly jsem v závěru práce zhodnotil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.