Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kresba a její význam v předškolním věku
Orlická, Jana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou a jejím významem v předškolním věku. Je rozdělená do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické se zaměřuji na dětskou kresbu v propojení se specifickými aspekty vývoje předškolního věku, dále na pozitivní rozvoj dítěte pomocí kresby a ontogenezi grafického projevu. V závěru teoretické části zmiňuji také diagnostickou hodnotu dětské kresby a využití kresby v arteterapii. Na část teoretickou navazuje návrh výzkumu, jehož cílem je využití konkrétní projektivní kresebné metody - Kresba postavy u předškolních dětí jako doplňkové diagnostické metody. Klíčová slova: dětská kresba, předškolní věk, diagnostika, arteterapie.
Profese sestry očima dítěte
Spilková, Šárka ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Štefančíková, Mariana (oponent)
Autor: Šárka Spilková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Profese sestry očima dítěte Vedoucí práce: prof. PhDr.Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 113 Počet příloh: 18 Rok obhajoby: 2020 Klíčová slova: dětská kresba, děti, profese sestry, hospitalizace, psychologie kresby, pediatrická péče Bakalářská práce zkoumá pohled dětí na zdravotní sestru a její profesi pomocí dětské kinetické kresby. Je rozdělená na 2 části - teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá dětskou kinetickou kresbou, jejím původem, vývojem, diagnostikou a hodnocením. Dále popisuje dětskou kresbu ve zdravotnictví, profesi zdravotní sestry a formy pediatrické péče v ČR. Na závěr jsou uvedeny vybrané výzkumné práce. Empirická část vychází z kvantitativně - kvalitativního šetření, které bylo realizováno prostřednictvím dětské kinetické kresby doplněné písemným či ústním komentářem dítěte. Výzkumný vzorek tvořilo 52 dětí ve věku 7-12 let, které byly rozdělené na dvě skupiny - děti, které nikdy hospitalizované nebyly a děti, které jsou nyní hospitalizované. Výzkum se uskutečnil na základní škole a na dětských odděleních v nemocnici. Děti kreslily dle zadané instrukce. Při analýze dětských kreseb byla nejdůležitějším aspektem osoba dětské sestry. Výsledky ukazují,...
Kreslení dětí v předškolním věku - míra využívaného potěšení
Jindrová, Jitka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na dětské kreslení jako hru, u které si užívají děti funkční libost. V teoretické části jsou předložena teoretická východiska, zejména teorie hry od M. Klusáka a M. Kučery, a také ontogeneze lidské psychiky od V. Příhody. V empirické části práce navazuje na výzkum K. Haberhauerové, a předkládá škálu hodnotící míru potěšení z dětské kresby, kterou autorka práce vytvořila. Poté za pomoci testů orientujících se na školní zralost hledá odpověď na výzkumnou otázku, zda je mezi mírou potěšení a mírou rozvoje kognitivních schopností zahrnovaných do školní zralosti nějaká závazná souvislost. V závěru tedy prezentuje tyto míry souvislostí a možný přínos těchto poznatků.
Kresba jako prostředek k zjištění znalostí žáků základní školy o stavbě lidského těla
ČURDOVÁ, Hana
Prezentovaná bakalářská práce vyhodnocuje kresby žáků základní školy ve vztahu k posouzení jejich znalostí z oblasti biologie lidského těla. Do výzkumu bylo zapojeno celkem 120 žáků - 60 žáků z 6. ročníku a 60 žáků z 8. ročníku. Pro získání dat byl použit dotazník s předtištěnou siluetou lidského těla, do které žáci měli zakreslit a popsat vnitřní struktury lidského těla, jež pokládají za důležité a funkčně je poté propojit do orgánových soustav. Následně si libovolně zvolili dvě orgánové soustavy, které zakreslili do dalších dvou siluet a detailně je popsali. Vyhodnocení bylo provedeno na základě předem stanovených kritérií, která byla založena na vyhodnocení kreseb v rámci výzkumu Reiss a Tunnicliffe (2001). Ve vytvořených kresbách byly také sledované vybrané miskoncepce žáků o stavbě lidského těla. Při zjišťování počtu zakreslených vnitřních struktur v první souhrnné kresbě dosahovali žáci šestých ročníků nejčastěji úrovně zahrnující 8 - 9 nakreslených vnitřních struktur, zatímco žáci osmých ročníků dosahovali v nejvyšší míře úrovně nižší, zahrnující zakreslení 6 - 7 vnitřních struktur. Při analýze všech vnitřních struktur se v kresbách obou ročníků nejčastěji objevoval zakreslený mozek a srdce. Z hlediska chybně umístěných vnitřních struktur obsahovala většina kreseb šestého ročníku více chybně zakreslených struktur než kresby žáků osmých ročníků. Při posouzení funkčního propojení vnitřních struktur do jednotlivých orgánových soustav bylo zjištěno, že žáci šestých a osmých ročníků ve velké většině nedokázali propojit vnitřní struktury tak, aby tvořily kompletní orgánové soustavy. Při výběru soustav v druhé části dotazníku se v šestém ročníku objevila nejčastěji soustava trávicí a dýchací, v osmém ročníku žáci volili soustavu dýchací a nervovou.
Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění. V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení. Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet.
Analýza žákovských znalostí prostřednictvím výtvarného vyjádření žáků 1. stupně ZŠ
HEJLOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá analýzou žákovských znalostí o bezobratlých živočiších. Znalosti byly ověřovány prostřednictvím žákovských kreseb a didaktického testu. Zároveň byla vyhotovena analýza učebnic, podle nichž jsou žáci vyučováni. Výzkum proběhl celkem u 186 žáků 1. stupně ze dvou základních škol. Výsledky výzkumu ukazují, jaké mají žáci znalosti o bezobratlých živočiších.
Výtvarné vyjádření jako prostředek zjišťování znalostí vybraného tématu u žáků 1. stupně ZŠ
KAVKOVÁ, Šárka
Předkládaná diplomová práce se zabývá analyzováním znalostí a představ žáků o orgánových soustavách člověka. Znalosti jsou ověřovány na základě spontánní produkce dětské kresby pomocí tematicky zaměřeného didaktického testu. V práci je použit průřezový výzkum zahrnující celkem 118 žáků od prvního do pátého ročníku primární školy. Pro výzkumný záměr byl dán žákům čistý papír formátu A4 a byli vyzváni k nakreslení orgánových soustav ve svém těle. Ze souboru výkresů a společných znaků byly vytvořeny hodnotící tabulky. Z výsledného vyhodnocení výzkumu vyplývá, jaké mají žáci v jednotlivých ročnících povědomí o orgánových soustavách člověka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.