Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderové ideologie v České republice ve srovnání se Španělským královstvím
Aldabaghová, Viktorie ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Viktorie Aldabaghová Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na genderové ideologie v České republice. Skrze sekundární analýzu dat sebraných v rámci celoevropského výzkumu European Values Study z roku 2017 jsou prozkoumány postoje české veřejnosti k genderovému rozdělení rolí. Pro zasazení výsledků analýzy do širšího kontextu jsou genderové ideologie v České republice srovnávány s genderovými ideologiemi ve Španělsku. Výsledky výzkumu ukazují, že genderové ideologie v České republice jsou významně tradičnější než genderové ideologie ve Španělsku. Zkoumána je souvislost mezi genderovými ideologiemi a základními sociodemografickými charakteristikami populace.
Pohled adolescentů na etnickou šikanu vyčleňováním
Jarolímek, Matouš ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postoji adolescentů k šikaně vyčleňováním v etnickém kontextu. Šikana je stále značně rozšířená na českých školách a v současné době může narůstající různorodost školních tříd s sebou někdy přinášet také narůstající výskyt šikany mezi dětmi s různou etnickou příslušností. Z těchto důvodů je zapotřebí znát postoje k šikaně na základě etnicity těch, kterých se to nejvíce týká, tedy adolescentů. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy a následně zasazeny do kontextu tématu bakalářské práce. Navazující praktická část si klade za hlavní cíle kvantitativními postupy popsat postoje adolescentů k šikaně vyčleňováním, mezi které patří ochota zastat se šikanovaného, hodnocení šikany vyčleňováním nebo její vnímané dopady. Následujícím cílem je ověřit, zda v těchto postojích hraje roli to, zda se jedná o šikanu českého studenta směřovanou na spolužáka se stejnou českou etnicitou nebo směřovanou na spolužáka s minoritní, konkrétně ukrajinskou etnicitou. Byl ověřován předpoklad, že dospívající hodnotí šikanu vyčleňováním vrstevníka menšinové etnicity jako přijatelnější než šikanu vyčleňováním vrstevníka etnicity většinové. Dalším cílem je ověřit, zda v těchto popisovaných postojích hraje také roli gender respondenta, přičemž bylo ověřováno, zda dívky hodnotí šikanu...
Proces stávání se matkou: Změny v prožívání mateřství u prvorodiček před porodem a po porodu
Martinčíková, Lucie ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi prvorodiček v procesu stávání se matkou a jejich změnami v prožívání mateřství před porodem a po porodu. Teoretická část obsahuje šest hlavních kapitol, které se věnují hlavním otázkám mateřství z pohledu provedených výzkumných studií a odborné literatury. Cílem této diplomové práce je popsat zkušenost prvorodiček s mateřstvím a prožívání procesu stávání se matkou. Pro výzkumné účely byl zvolen kvalitativní design. Metoda sběru dat spočívala v realizaci polostrukturovaných rozhovorů. Do výzkumného souboru bylo vybráno šest těhotných žen - prvorodiček, se kterými byly realizovány dva rozhovory, z nichž jeden proběhl před porodem a druhý po porodu. Analýza dat byla uskutečněna na základě interpretativní fenomenologické analýzy textu. Výsledkem práce je ucelený popis témat vztahující se k mateřství. Z výsledků výzkumu vyplývá, že proces stávání se matkou je bezesporu jedinečnou a nepřenositelnou zkušeností. Výzkum rozšiřuje povědomí o faktorech, které mají vliv na prožívání mateřství a mapuje základní oblasti potencionálních změn v období mateřství. Významné změny se projevily zejména v oblastech režimu dne a spánkového rytmu, v partnerském vztahu a prioritách. Výzkumná část se zaměřovala také na komparaci původní představy mateřství s následnou realitou,...
Porovnání postojů zaměstnanců a zaměstnavatele k firemnímu vzdělávání v kontextu dalšího rozvoje firmy
VOLEJNÍK, David
Práce se zaměřuje na porovnání postojů zaměstnanců a zaměstnavatele ke vzdělávání v rámci organizační struktury podniku působícího v energetice. Jejím cílem je vytvořit relevantní doporučení plánování a realizace dalšího vzdělávání v rámci jednotlivých oddělení, které koresponduje s postoji jednotlivých skupin a dlouhodobou strategií celé společnosti. Informace potřebné k vytvoření dotazníků pro kvantitativní průzkum byly získány prostřednictvím rozhovoru s pracovníkem oddělení vzdělávání zkoumané společnosti. Dotazníkové šetření je zaměřeno především na přebírání iniciativy za vzdělávání, aktivity zaměřené na měkké dovednosti a digitalizaci. Analýza dat v dotazníkovém šetření je provedena pomocí metod popisné statistiky. Získané informace týkající se postojů a názorů zaměstnanců včetně doporučení budou použita k dalšímu rozvoji vzdělávání firmy.
Postoje studentů SOŠ k aktuálním environmentálním problémům
Dostálová, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na postoje studentů středních odborných škol vůči aktuálním environmentálním problémům. Cíl stanovený pro tuto práci je pomocí dotazníkového šetření vyzkoumat, jaké postoje zaujímají žáci střední zdravotnické školy k environmentálním problémům. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž v teoretické části je popsána environmentální výchova jak na předškolním a základním stupni, tak na středoškolském a vysokoškolském. Zahrnuty jsou také specifika a problémy, se kterými se environmentální výchova v rámci tradičního systému vzdělávání v ČR potýká. Dále se práce věnuje environmentálnímu řízení, legislativě, dopadům a aspektům. V neposlední řadě se teoretická část zabývá životním prostředím, jeho znečištěním, ochranou a vybranými environmetálními problémy. V závěru jsou popsány postoje a s nimi spojené environmentální chování, na které navazuje praktická část, jež se zabývá jejich samotným výzkumem. Metodou zvolenou pro tento výzkum je dotazník v elektronické podobě, jež je tematicky rozdělený do pěti oblastí, které jako celek zodpovídají hlavní výzkumnou otázku. Doplněním praktické části je doporučení pro pedagogickou praxi.
Francouzské poutní místo Taizé: motivy a postoje českých turistů
Solaříková, Kristýna
Diplomová práce pojednává o motivech a postojích turistů přicházejících do poutních destinací. Cílem práce je zjistit, jaké jsou hlavní motivy, které turisty přivádí do poutního místa Taizé nacházejícího se v regionu Burgundsko-Franche-Comté, a dále identifikovat, zda (a v čem) se změnily postoje turistů poté, co toto poutní místo navštívili. Teoretická část je věnována náboženskému turismu se zaměřením na poutnictví v rámci Evropy. Je v ní zachyceno, jak se význam poutnictví proměňoval v historii, a identifikováno, jakou podobu v současnosti tento fenomén nese. Pozornost je věnována motivům a postojům soudobého poutníka v kontrastu k prototypu poutníka z dřívějších dob. Následně je představeno a charakterizováno poutní místo Taizé včetně jeho specifik. V praktické části jsou v návaznosti na provedené semistrukturované rozhovory kvalitativně analyzována primární data, a to za účelem identifikace motivů turistů a jejich osobních postojů. Z výzkumu vyplynulo, že hlavním motivem, proč se turisté do Taizé vydali, byla zvědavost a touha poznávat (tedy nikoliv náboženské pohnutky). Častou iniciativu představovala druhá osoba (přítel, známý nebo rodinný příslušník), která informátora do Taizé pozvala. Absolvování pobytu v Taizé v nadpoloviční většině nevedlo k přehodnocení hodnotového systému, spíše jej utvrdilo. Všichni návštěvníci se shodli na tom, že Taizé v pozitivním slova smyslu ovlivňuje mezilidské vztahy a postoje k rozličným církvím i náboženstvím, jelikož vede jednotlivce ke smíření a větší toleranci. Tyto závěry jsou v souladu s hlavní myšlenkou zakladatele poutního místa Rogera Schütze.
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Hons, Marie
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Stromy: postoje a vizuální preference.
Stachová, Jana ; Čermák, Daniel
Výzkum představený v tomto příspěvku je založený na analýze dat z reprezentativního šetření české populace zaměřeného na postoje ke stromům a preference krajin se stromy. Ptáme se, zda důraz na environmentální hodnoty stromů obecně, a starých a suchých stromů zvláště, vede k preferenci přírodě blízké krajiny se stromy. Výsledky ukazují, že lidé, kteří oceňují environmentální hodnotu stromů, častěji preferují přehlednou a organizovanou krajinu se stromy, zatímco specifičtější environmentální postoj oceňující staré a suché stromy se odráží ve vyšších preferencích pro přírodě blízkou podobu krajiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.