Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitelství jako druhá kariéra
Zajíčková, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností učitele primární školy, pro něhož je učitelství druhou kariérou. V teoretické části shrnuje obecné požadavky kladené na osobnost učitele, vymezuje pojem učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou. Popisuje profesní vývoj učitele, uvádí možné motivátory, které ovlivňují výběr učitelského povolání, a také stručně představuje systém profesní přípravy učitelů primární školy v České republice a ve vybraných evropských zemích. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou životních příběhů vedených prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 5 učiteli. Jeho cílem bylo odpovědět na výzkumnou otázku: "Jaký je učitel, pro něhož je učitelství druhou kariérou?" Dílčími otázkami pak byly zjišťovány důvody, které tyto učitele ke změně kariéry přivedly, co tito učitelé vnímají jako přínosy a úskalí plynoucí z rozhodnutí změnit profesi, co získali svou původní profesí a mohli využít ve své kariéře učitele. V neposlední řadě je zde uveden pohled těchto učitelů na jejich studium na pedagogické fakultě. Analýza získaných dat umožnila nahlédnout do procesu rozhodování o změně kariéry z neučitelské na učitelskou a zachytit klíčové okamžiky, které mohou toto rozhodování ovlivnit. Bylo zjištěno, že při rozhodování o změně profese hrají roli motivátory vnitřní i...
Životní příběhy a profesní dráhy ředitelů škol
Peřinová, Petra ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Předkládaná teoreticko-empirická práce se zabývá profesními a životními dráhami zkušených ředitelů českých základních a mateřských škol a tím, co ředitelská profese obnáší. Teoretická část se zaměřuje na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, sumarizací poznatků o práci ředitele školy a to včetně jeho kompetencí a manažerských dovedností, které k bezproblémovému chodu školy musí každý ředitel ovládat. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného šetření. Hlavní metodou sběru dat se stal hloubkový polostrukturovaný rozhovor vedený s jednotlivými řediteli, doplňková data byla získána analýzou volně dostupných dokumentů, především inspekčních zpráv a formou doplňkových rozhovorů se zástupci ředitelů nebo přímo se zřizovateli. Výzkumný vzorek je pestrý, ačkoliv jej tvoří pouze tři respondenti, skládá se z ředitele základní školy, ředitelky mateřské školy a ředitelky sloučeného subjektu jednotřídní základní a mateřské školy. Analýza dat plynoucích z hloubkových rozhovorů vede k rozklíčování nejzásadnějších osob nebo okamžiků, které je ovlivnily, při volbě povolání a pohled ředitelů, na to jak oni sami vnímají svou profesi a jak jmenování do funkce ovlivnilo a ovlivňuje jejich život po několika letech strávených v ředitelském křesle. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že...
Užití vyprávění v pastýřské péči
Diopová, Lalia-Irena ; Landová, Tabita (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá využitím vyprávění v pastoračním rozhovoru. Klade si za cíl popsat přístupy, které se vyprávěním příběhů zabývají, zjistit za jakých podmínek je možné je aplikovat a jakým způsobem kladou důraz na vyprávění. Pro snazší orientaci mapuje vývoj pastorační péče v minulém století v Čechách a vzhledem k americkému rozvoji narativních forem pastorační péče i v zahraničí. Ústředním tématem je představení čtyř přístupů k vyprávění příběhu v průběhu pastoračního rozhovoru. Jsou rozřazeny do dvou skupin podle strany, na jejíž vyprávění je upřena pozornost v rámci rozhovoru. Nejprve popisuje vyprávění pastorujícího a soustředí se především na biblické příběhy jím odvyprávěné směrem k pastorovanému a možnost jejich dalšího uplatnění. Druhá část se zabývá pojetími pastorační péče, které vznikly inspirací narativní psychoterapie. Přesouvá se zde zřetel na vyprávění životního příběhu pastorovaného. V neposlední řadě si práce klade za cíl vytyčit rozdíly mezi způsoby využití vyprávění a jejich možné nedostatky.
Integrita u seniorů
Demaj, Martina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce byla zaměřena na zkoumání integrity, jejích aspektů, podob a zdrojů u seniorů, které jsme na základě stanovených kritérií označili za osoby s vysokou mírou integrity. Cílem této práce bylo zachytit a porozumět unikátní životní zkušenosti těchto seniorů. Práci tvoří teoretická a empirická část. Teoretická část je tvořena přiblížením pojmů integrita a stáří, zejména se zaměřujeme na Eriksonovo pojetí integrity a koncept úspěšného stárnutí. Empirickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je hledání zdrojů a projevů integrity ve třech jedinečných životních příbězích seniorů ve věku 75-91 let. Data pro výzkum jsme získali v domově pro seniory pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které jsme následně analyzovali za použití metody interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky zde prezentujeme ze dvou perspektiv. První je analýza zkušenosti jednotlivých seniorů, druhá představuje perspektivu témat, která jsou pro integritu důležitá a objevila se u většiny našich respondentů. Těmito tématy jsou: Aktivita, Morální integrita, Důvěra - přijetí - odevzdanost, Způsoby prožívání, Skromnost, Vztahová orientace a Spiritualita. Dále jsme vytvořili kategorii pro jedinečné kvality, které se velmi významně objevily u jednotlivých respondentů. Jedná se o témata: Systém, pravidla, pořádek,...
Kvalita života u dětí s DMO z pohledu rodičů
ČAPKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá významných událostí v životě rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou, které ovlivnily kvalitu jejich života. Teoretická část se zabývá problematikou dětské mozkové obrny a popisuje problematiku rodin s dítětem s postižením. Také definuje kvalitu života. Praktická část obsahuje metodologický postup, analýzu a interpretaci životních příběhů 5 rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou. Životní příběhy jsou zpracované pomocí narativní analýzy.
Terezie Hradilková - osobnost sociálně charitativního života 20. století
TOMEČKOVÁ, Hana
Cílem této bakalářské práce bylo představit osobní a pracovní život zakladatelky rané péče, paní Mgr. Terezie Hradilkové. Stať byla rozdělena do čtyř částí. První se zabývala zdravotním postižením, další popisovala postižení zrakové a třetí část potom byla věnována charakteristice rané péče. Na životní příběh paní Terezie Hradilkové se zaměřila poslední, čtvrtá část této práce. V ní byl podán detailnější pohled na její kořeny, sociální práci nebo rodinný život, ale také na její osobní prožívání a životní zkušenosti, a to na základě osobního rozhovoru s ní. Hlavní přínos této stati pak může být spatřen především v popisu životního příběhu ženy, která stála na začátku sociální práce pro zdravotně znevýhodněné děti a jejich rodiče a jejíž jméno by proto mělo být mezi českou veřejností více známo.
Ohlédnutí na konci životní cesty - retrospektivní pohled seniorů.
HOLÁTOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci bude představen proces stáří a stárnutí s ohledem na předchozí vývojové etapy v životě člověka. Téma životního příběhu seniorů je zvolené z důvodu, že ke starým lidem mám velmi kladný vztah a jejich životní příběhy mě vždy velmi zajímaly. Cílem bakalářské práce je zmapovat život seniorů a jeho významná období a zjistit jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost. Teoretická část práce se zabývá jednotlivými vývojovými etapami, stářím, stárnutím, životním příběhem a také životem ve stáří. Praktická část práce je zaměřena na cílovou skupinu seniorů a především na jejich životní příběhy. Hlavním cílem je zmapovat život seniorů a jeho významná období. V této práci je stanovena hlavní výzkumná otázka Jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost? Na základě této hlavní výzkumné otázky bylo stanoveno pět dílčích výzkumných otázek. Pro empirickou část bakalářské práce byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu, použita metoda narativní rozhovor a technika vytváření trsů. Operacionalizované otázky byly rozděleny podle dílčích výzkumných otázek a podle vývojových etap. Výzkumný soubor tvoří šest seniorů, kteří byli vybráni podle kvótového výběru, kdy touto kvótou je rovnoměrné zastoupení mužů a žen, ve věku 71-81 let, kteří jsou ochotní rozhovory poskytnout. Výsledky byly získány na základě narativních rozhovorů v Domově pro seniory Pohoda, v Netolicích. Na základě zmapování života seniorů a jeho významných období bylo zjištěno, že stáří je výsledkem celého života. Každý senior měl odlišný život, ale ve stáří, jakoby se jejich životy sobě podobaly. Vzhledem k tomu, v jakých dobách žili a co všechno prožili, dokážou si nyní všeho vážit. Dnešní dobu vnímají spíš negativně, přesto jsou se svými životy ve stáří spokojeni. Prožitá minulost má na stáří velmi významný vliv. Tato bakalářská práce by mohla být přínosem pro konkrétní sociální služby a výsledky mohou pomoci k lepšímu pochopení životních příběhů uživatelů. Znalost jejich životů může pomoci ke zvýšení kvality života seniorů v domově pro seniory. Přínos také spatřuji v tom, že díky poznání zajímavých životních příběhů, lze proniknout do hloubky jejich životů a seniorům porozumět. Tuto práci by také mohli využít další studenti, kteří se zabývají tématem životních příběhů.
Mládež užívající návykové látky - kazuistická studie
Loskotová, Tereza ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Urban, David (oponent)
Bakalářská práce se snaží o zachycení důležitosti prevence a léčby mládeže užívající návykové látky. Teoretická část popisuje drogy jako takové, jejich prevenci, léčbu a jejich rizika. Veškerá teoretická část je zvolena na základě části praktické. V praktické části můžeme nalézt konkrétní příklad mladé uživatelky návykových látek. Dále zde můžeme nalézt porovnání obou částí a tím i toho zda vše probíhalo správně nebo zda někde nenastala chyba. Cílem této bakalářské práce je pokusit se poukázat na základě teorie a praxe na klady a zápory systému péče o mladé lidi závislé na návykových látkách.
Životní příběhy ředitelek mateřských škol
Kidlesová, Lucie ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předkládaná práce zkoumá život tří vybraných ředitelek mateřských škol. Práce na základě analýzy hloubkových rozhovorů přináší a částečně komparuje abstrahované životní příběhy ředitelek. Hloubkové rozhovory se zaměřují na komplexní pochopení života jedince, abstrahují charakteristické rysy a zlomové okamžiky, přibližují jednotlivé fáze ředitelské funkce a dokumentují vnímání samotných ředitelek jejich role. Ředitelky jsou zkoumány z hlediska jejich profesního vývoje, ale také jakožto lidé. Práce dokumentuje osobní interpretace životních příběhů, pro zkoumané je zdrojem sebereflexe. Slouží také jako inspirativní zdroj pro začínající ředitele. Práce je formálně dělena na dvě části - v teoretické se zaměřuje na metodu biografického výzkumu a životní příběh jako užitou metodu výzkumu. Dále stručně přibližuje osobu ředitele mateřské školy především z hlediska školského zákona, přináší také dosavadní výsledky výzkumu životních příběhů učitelů a ředitelů. Ve výzkumné části přináší analýzu hloubkový rozhovorů se třemi ředitelkami mateřských škol v souvislosti s dílčími výzkumnými otázkami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.