Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nabídka volnočasových aktivit pro středoškolskou mládež ve vybraném regionu
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.
Informovanost v otázkách ochrany obyvatelstva v závislosti na zóně havarijního plánování
KOCOUREK, Filip
Cílem bakalářské práce bylo posoudit současný stav informovanosti žáků a studentů v otázkách doporučeného způsobu chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na vznik radiační havárie a posoudit rozdílnost v informovanosti žáků a studentů v závislosti na zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Temelín. Pro tento účel bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byl vytvořen dotazník pro žáky a studenty základních škol, odborných učilišť a gymnázií v zóně havarijního plánování a mimo zónu havarijního plánování (Příloha 6). Výběr škol v ZHP JETE a mimo ni byl proveden pomocí prostého náhodného výběru v programu Microsoft Excel. Teoretická část práce se zabývá současným stavem poznání ve zkoumané problematice, ve které jsou zahrnuty zahraniční příručky (Německo, Bulharsko, USA, Kanada, Francie) nacházející se v přílohách této práce. Dále je zaměřena na Jadernou elektrárnu Temelín její obecnou charakteristikou, geografií a demografií. Popisuje zásady havarijní připravenosti a k ní vázající se legislativu. A ochranné opatření v případě radiační havárie, které jsou z velké části obsaženy v dotazníkovém šetření. Pro praktickou část byl vytvořen dotazník pro žáky a studenty v zóně havarijního plánování a mimo zónu havarijního plánování, který obsahoval 32 uzavřených otázek, ty byly rozděleny do 8 tematických částí (Příloha 6). Tematické části byly zaměřeny na obecné aspekty informovanosti, varování, evakuaci, ukrytí, jódovou profylaxi, improvizovanou ochranu, kontaminaci a dekontaminaci. Dotazník probíhal metodou PAPI (Paper and Pen Interviewing). Šetření se zúčastnilo 213 respondentů z toho 121 žen (57 %) a 92 mužů (43 %). Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány a vyhodnoceny pomocí softwarového programu Microsoft Excel. Prvním z cílů bakalářské práce bylo "Posoudit současný stav informovanosti žáků a studentů v otázkách doporučeného způsobu chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na vznik radiační havárie", pro tento cíl byla stanovena hypotéza č. 1 "Informovanost žáků a studentů nedosahuje 75 % správných odpovědí v otázkách doporučeného způsobu chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na vznik radiační havárie". Z výsledků dotazníkového šetření je patrné, že informovanost žáků a studentů dosahuje 56 %, nedosahuje tedy 75 % správných odpovědí. Hypotéza byla potvrzena. Druhý z cílů bakalářské práce bylo "Posoudit rozdílnost v informovanosti žáků a studentů v závislosti na zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín.", pro tento cíl byla stanovena hypotéza č. 2 "Informovanost žáků a studentů nezávisí na zóně havarijního plánování. Pro testování hypotézy byla použita statistika "Pearsonův chí-kvadrát test", která prokázala, že neexistuje rozdíl v informovanosti žáků a studentů nacházejících se v zóně havarijního plánování a mimo ni.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Smrt a eutanázie ve výchově dětí pro školní družiny třetích a čtvrtých tříd
BAYERNHEIMEROVÁ, Petra
Práce se zabývá vysvětlením pojmů smrt a eutanázie. Charakterizuje smrt z pohledu dětí a mladistvých. Dále popisuje eutanázii jako možnost smrti a zabývá se situací v jednotlivých zemích, kde je eutanázie povolena. Práce se zamýšlí nad potřebností výchovy ke smrti a eutanázii již v dětství. V poslední části se zaměřuje na tvorbu tematického plánu pro školní družinu dětí ve věku osm až deset let.
Zhodnocení preventivně výchovné činnosti zabezpečované Hasičským záchranným sborem ČR.
MEJZLÍKOVÁ, Jana
Předkládaná diplomová práce se zabývá zhodnocením PVČ prováděné HZS ČR. Mezi základní povinnosti HZS ČR v této oblasti patří systematické informování obyvatelstva ve vztahu k mimořádným událostem. HZS ČR vyvíjí řadu aktivit, které svým zaměřením přímo působí na obyvatelstvo a podporují jeho přípravu. Nástrojem pro realizaci jeho cíleného informování je preventivně výchovná činnost. HZS ČR zajišťuje koordinování PVČ na centrální i krajské úrovni. Teoretická část práce obsahuje základní informace a souvislosti týkající se předmětné tematiky. Jsou zde popsány právní předpisy a interní metodiky HZS ČR, na jejichž základě je upravena problematika prevence. Stručně byly charakterizovány subjekty zabývající se PVČ a organizační struktura HZS ČR. Dále bylo objasněno celkové pojetí zaměření HZS ČR na danou problematiku. Teoretická část práce se opírá o poznatky získané na základě analýzy dostupných literárních zdrojů zabývajících se předmětným tématem. V další části práce byl hodnocen současný stav provádění PVČ a její úroveň vzhledem k možnostem HZS ČR. K dosažení cíle a získání odpovědi na výzkumnou otázku byly použity kvalitativní metody výzkumu. S využitím SWOT analýzy byla objektivně popsána aktuální situace daného tématu a naznačeny vhodné změny dalšího směřování rozvoje PVČ. Z dotazníkového šetření vyplynuly postoje a odborné názory koordinátorů PVČ HZS krajů. Následným analyzováním a komparací zjištěných skutečností z výzkumů byl získán ucelený přehled o aktuálním stavu dané problematiky a zhodnocena situace jednotlivých regionů na úrovni krajů. V práci byla stanovena výzkumná otázka, která zjišťovala, zda PVČ zabezpečovaná HZS ČR plní úkoly v předcházení MU. Na výzkumnou otázku je možné odpovědět kladně. Z výsledků práce vyplynulo, že předmětná problematika není řešena dostatečně a není jí HZS ČR věnována potřebná pozornost. Cílem práce bylo vypracování návrhu na zkvalitnění provádění tématiky u HZS ČR vyplývajícího z nejnovějších trendů. V návaznosti na získané výstupy jsou navrhovanými řešeními například zavedení nového specializačního kurzu pro koordinátory PVČ se zaměřením na didaktiku a prezentační schopnosti. Na koordinátory PVČ jsou kladeny neustále se zvyšující požadavky na odborné znalosti a dovednosti, které by bylo možné si doplnit v kurzu, obsahem přizpůsobenému potřebám koordinátorů při výkonu činností spojených s realizací PVČ. Důležitým faktorem pro možnosti dalšího řešení problematiky je především zajištění systémového financování. Vytvořením stabilního finančního prostředí, dlouhodobým rozpracováním finančních plánů a využíváním možností vícezdrojového financování lze zajistit funkční systém pro získávání potřeb v koordinaci PVČ. Při zajišťování PVČ je důležité zvolit patřičný přístup k jednotlivým skupinám obyvatelstva a vhodně zvolit odpovídající formy, metody a způsoby předávání sdělovaných informací. Vyhodnocením výzkumů bylo zjištěno, že je nutné zaměřit se na specifické skupiny obyvatelstva. Vytvořením vzdělávacích pomůcek pro cizince a zdravotně postižené obyvatele je možné zkvalitnit jejich dovednosti a předcházet tak nedostatečné ochraně zdraví a životů při MU. Propojení a zvýšení spolupráce s veřejností lze zajistit medializací odvedené práce a propagací jednotlivých témat PVČ. Navrhovanými prostředky vhodnými k využití při těchto činnostech jsou sociální sítě, webové stránky a televize. Tyto moderní a atraktivní metody komunikace je možné používat ke zveřejňování cíleně zaměřených článků a informací nebo k přímému televiznímu vystupování příslušníků HZS ČR. Prostřednictvím sociálních sítí lze zaujmout mládež a oslovit velký počet lidí v produktivním věku. V diskuzi a v závěru této práce jsou uvedena další užitečná doporučení, která se vztahují ke zkoumané problematice. Stručně je zde popsáno zajišťování požární prevence v jiných zemích. HZS v Kanadě a Velké Británii používají zavedené modely preventivních programů, kterými se lze inspirovat při realizaci vlastních projektů PVČ.
Možnosti využití supervize v profesi vychovatele školní družiny
KOLÁŘOVÁ, Jindřiška
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jakým způsobem může supervize podporovat profesní růst vychovatelů školní družiny. V první části je specifikována školní družina, jako prostředí, kde probíhá pedagogická činnost vychovatele školní družiny. Dále je popsána osoba vychovatele školní družiny, jeho schopnosti, dovednosti a činnosti, které ve své praxi vykonává. Další část práce je věnována supervizi, jejím cílům, druhům a funkcím. V závěrečné části dochází k aplikaci jednotlivých funkcí supervize na pedagogickou činnost vychovatele školní družiny a k hledání možných přínosů pro profesní růst vychovatele školní družiny.
Problematika šikany ve školských zařízeních ústavní péče
SOVKA, Zdeněk
Práce je zaměřena na základní aspekty šikany se zaměřením na šikanu ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Zabývá se vymezením šikany, jejími druhy, následky šikanování a prevencí šikany především u věkové skupiny dětí 10 - 15 let. Práce se zabývá částečně i problematikou šikany učitelů a vychovatelů. V praktické části jsou uvedeny rozhovory s odborníky, kteří se se šikanou setkali a řešili ji.
Optimalizace poskytování internetu v Mikroregionu Bystřicko
KAŇKA, Martin
Tato bakalářská práce zkoumá připojení k internetu ve vybraných školách Mikroregionu Bystřicko. Cílem této práce je návrh optimalizace připojení k internetu ve vybraných školských zařízeních Mikroregionu Bystřicko na základě porovnání nabídky poskytovatelů a potřeb školských zařízení. Praktickým výsledkem práce je návrh optimalizace připojení k internetu na základě nabídky poskytovatelů a analýzy potřeb vybraných školských zařízení mikroregionu. Tato práce může být použita jako podklad pro zlepšení nabídky služeb poskytovatelů internetu v mikroregionu.
Situace dětí v dětském domově v Žíchovci a jejich kontakt s biologickou rodinou.
VOJTOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zmapování životní situace dětí umístěných v dětském domově v Žíchovci a zjištění kontaktu s jejich biologickou rodinou. K získání informací za účelem realizace cíle a verifikace hypotéz byl použit kvantitativní výzkum. Stanoveny byly tři výzkumné soubory. 1. cílem bylo zmapovat životní situaci dětí umístěných v dětském domově v Žíchovci v letech 2008 až 2010. Dílčím dílem tohoto cíle bylo zmapovat rodinnou situaci dětí umístěných v dětském domově v letech 2008 až 2010. 2. cílem bylo zjistit průběh návštěvy dětí umístěných v dětském domově v Žíchovci v roce 2010 v jejich biologické rodině. U prvního a druhého výzkumného souboru byla využita technika sekundární analýzy dat, která slouží k odhalení obsahu dokumentů. První soubor tvořily děti, které byly v letech 2008 až 2010 umístěné v dětském domově v Žíchovci. Jednalo se o 56 dětí. Druhý soubor tvořily rodiny těchto dětí, kterých bylo 42 a to proto, že ve čtyřech případech šlo o tříčlennou sourozeneckou skupinu, v pěti případech o dvoučlennou sourozeneckou skupinu a v jednom případě šlo o sirotka. Životní situace dětí byla rozčleněna do 4 oblastí: 1. Osobní anamnéza - etnikum, pohlaví, věk při příchodu do DD, věk při odchodu z DD, délku pobytu v DD, místo odchodu z DD, typ školní docházky. 2. Důvody pro přijetí do DD ? nařízení soudu o ústavní výchově nebo předběžném opatření, důvody ze strany rodiny, důvody ze strany dítěte. 3. Rodinná anamnéza ? složení rodin, počet sourozenců vlastních i nevlastních, ekonomická situace rodiny, bytové podmínky. 4. Kontakt biologické rodiny s dítětem ? forma a četnost kontaktu s biologickou rodinou v DD, kontaktní osoba, průběh návštěv v DD, délka návštěv v DD. U třetího výzkumného souboru byla použita metoda dotazování, technika dotazníku, tento soubor tvořilo 28 dětí, které jezdily v roce 2010 na návštěvu ke svým biologickým rodinám. Pro výzkum byl sestaven dotazník, který obsahoval 14 otázek zaměřených na styk dětí s biologickou rodinou a jeho průběh pohledem dítěte. Na začátku diplomové práce byly stanoveny tyto hypotézy, které se potvrdily: 1. Hlavním důvodem pro umístění dětí do dětského domova v Žíchovci v letech 2008 až 2010 je dysfunkční rodinné prostředí. 2. Většina dětí umístěných v letech 2008 až 2010 v dětském domově v Žíchovci je v kontaktu se svou biologickou rodinou. 3. Většina dětí, které byly v roce 2010 propouštěny se souhlasem ředitele dětského domova v Žíchovci mimo zařízení, jezdila na návštěvu ke svým biologickým rodičům. Diplomová práce bude využita pro interní potřeby dětského domova, informace mohou dále sloužit všem, kteří v těchto typech zařízení pracují a lidem, kteří se o tuto problematiku zajímají. Závěry práce mohou být zároveň podkladem k řešení negativních prvků v rodině v rámci prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.