Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro editaci a prohlížení jednoduchých týdenních rozvrhů
Džubarová, Romana ; Škandera, Juraj (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť mobilnú aplikáciu, ktorá bude zaznamenávať pravidelné týždenné aktivity používateľa. Používateľom sa však nerozumie len študent vysokej alebo strednej školy, ale aplikácia má osloviť všetkých ľudí, ktorí si potrebujú zaevidovať pravidelné aktivity v týždni. Používateľ si môže vytvoriť aktivity, ktoré sa následne vložia do tabuľky. Tieto aktivity si môže meniť alebo mazať. Aplikácia umožňuje vytváranie úloh a skúšok. Ku skúškam je možné nastaviť upozornenie, ktoré užívateľ obdrží v čase skúšky, alebo si tento čas môže v Nastaveniach zmeniť. Používateľ si tiež môže v Nastaveniach zmeniť aj to, ako bude jeho tabuľka vyzerať. Môže zmeniť, v ktoré dni si bude chcieť zaznamenávať aktivity alebo začiatočný a koncový čas. V aplikácii tiež možno nastaviť tmavý režim a ušetriť tak výdrž batérie. Bakalárska práca popisuje návrh, implementáciu, testovanie, a tiež budúce zámery s mojou mobilnou aplikáciou.
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.
Datová vrstva Workflow systému
Prochocká, Kristína ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Pospíšil, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konkrétním návrhem datové vrstvy Workflow systému. Workflow systemy jsou užívané pro rozličné účely mnoha firmami. Výsledná práce navrhuje jednoduchou a flexibilni reprezentaci Workflow dat, implementuje -- v jazyce PHP a částěčně v JavaScriptu -- minimální jádro využívající tuto reprezentaci a poskytuje ukázkové procesy k demonstraci tohoto návrhu.
Přínosy a úskalí využívání multimediálních aplikací ve výuce francouzského jazyka
CÍZLOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování mobilních dotykových zařízení do výuky francouzského jazyka a možnostmi jejich využití v praxi. Teoretická část se věnuje komplexnímu zmapování této problematiky z různých hledisek didaktického, technického a zejména metodického. V praktické části popisujeme výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo způsoby zapojování mobilních technologií do hodin francouzštiny na českých školách a postoje učitelů k těmto didaktickým prostředkům. Dále je v praktické části představen přehled multimediálních aplikací včetně návrhu konkrétních aktivit, které lze použít při výuce francouzštiny.
Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ
Hoffmann, Jan ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Mošna, František (oponent)
Diplomová práce Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ přináší pohled na problematiku, která je nastíněna názvem. Přitom je zacílena na žákovské strategie řešení úloh, které úzce souvisí s informační gramotností. V práci nejprve vymezuji základní pojmy pro oblast slovních úloh. Následně se zaměřuji na teoretické poznatky z oblasti samotných strategií řešení úloh. Obsahem experimentální části práce je průzkum žákovských řešení osmi vybraných úloh, pomocí kterého jsem hledal odpověď na tři základní otázky této práce. Samotný experiment je rozdělen do dvou větví. Jedna větev experimentu probíhala na nižším stupni víceletých gymnázií, druhá na vyšším stupni víceletých gymnázií a v malé míře i na střední škole. Teoretická část obsahuje pohledy různých autorů na problematiku úloh a slovních úloh. Tyto jednotlivé přístupy představuji a porovnávám. Výsledkem je vymezení pojmů potřebných pro experimentální část práce. Hlavním cílem experimentální části práce je nalezení odpovědí na tři základní otázky této práce, s využitím údajů z nižšího i vyššího stupně víceletých gymnázií. Zaměřil jsem se přednostně na úlohy zahrnující oblast práce s daty, závislostmi a statistikou, která také úzce souvisí s využitím algebraických zápisů a problematikou matematických funkcí. Úlohy pro experimentální část práce jsem...
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a svět práce.
BARTOŇ, Petr
Cílem mé diplomové práce je vytvořit soubor úloh pro výuku na základní škole. Diplomová práce je zaměřena především na realizaci úloh z praxe. V teoretické části se zabývám souhrnem mezipředmětových vztahů mezi popisovanými obory v této práci, počítačovou podporou, výběrem 3D CAD programů na základní škole s ohledem na cenovou dostupnost a pravidly technického kreslení. Praktická část se věnuje pracovním listům. Umožňuje konstrukci výrobku pomocí výpočtu slovní úlohy. Výpočet usnadní představu o daném výrobku a umožní vytvoření modelu v CAD programu a konečnou výrobu. Práce je ověřena žáky devátého ročníku základní školy. Podstatnou část práce tvoří přílohy pracovních listů, které jsou připraveny na výuku. Za přínosné považuji inovativní přístup při řešení úloh pro žáky druhého stupně základní školy.
Úloha a poslání vojenské sestry Armády České republiky na misi
KIRJEJEVOVÁ, Dominika
Téma této bakalářské práce je "Úloha a poslání vojenské sestry Armády České republiky na misi". Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část se zpočátku soustředí na historii válečného ošetřovatelství a na významné osobnosti. Dále přináší informace o samotné Armádě České republiky a přibližuje její zdravotnickou službu v polních podmínkách. V neposlední řadě se práce zaměřuje na na představení vojenské sestry, na aktuální mise, je zde zmínka o transkulturním ošetřovatelství a o vojenské psychologii. Výzkumná část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Cílem bylo zjistit úlohu a poslání vojenské sestry Armády České republiky na misi. Byly vytyčeny následující výzkumné otázky: 1. Jaká je úloha vojenské sestry Armády České republiky na misi? 2. Jaké je poslání vojenské sestry Armády České republiky na misi? 3. Jaká pozitiva má práce vojenské sestry Armády České republiky na misi? 4. Jaká negativa má práce vojenské sestry Armády České republiky na misi? Sběr dat probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly realizovány s vojenskými sestrami absolvující misi. Výzkumný soubor je tvořen devíti probandy, jejichž výběr byl záměrný a probíhal metodou sněhové koule. Výzkum byl realizován v měsících únoru a březnu 2018 a byl ukončen v době teoretického nasycení. Tématy rozhovorů byly: úloha vojenské sestry na misi, poslání vojenské sestry na misi, pozitiva práce na misi a negativa práce na misi. Celkem tak byly zpracovány čtyři hlavní kategorie, ze kterých dále vycházejí podkategorie a kódy. S ohledem na vojenské zdravotnictví, které je specifickou oblastí, je tato práce přínosná přiblížením problematiky tématu a svými výsledky přináší pohled na ošetřovatelství v polních podmínkách. Výstupem této práce je článek určen do Vojenských zdravotnických listů jak pro laickou, tak pro odbornou veřejnost.
Strategie řešení úloh o obsahu rovinných obrazců na základní škole
Patočková, Věra ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce jsou žákovské strategie řešení vybraných úloh o obsahu rovinných obrazců. Součástí teoretické části je vymezení základních pojmů - úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení. Rovinné obrazce jsou rozděleny do jednotlivých školních ročníků. U každého rovinného obrazce jsou ukázky typů úloh, které se nejčastěji objevují na základních školách. Praktická část práce začíná přípravou experimentu, kde je uveden cíl experimentu, výběr úloh pro tento experiment, popis testované skupiny a způsob získávání dat. Následuje popis provedení experimentu. Jeho součástí jsou tři úlohy na obsah rovinných obrazců, které řešili žáci osmých a devátých ročníků. Uvedeny jsou předpokládané strategie, očekávané chyby a analýza žákovských řešení. Pro každou úlohu jsou porovnány očekávané řešitelské strategie a strategie, které žáci použili ve skutečnosti. Výsledek experimentu je shrnut v závěru. Klíčová slova: úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení, heuristické strategie
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
Problematické úlohy typu multiple-choice
Venderová, Markéta ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na otázku, jaký je vliv zařazení učiva ve školním vzdělávacím programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. Práce se zaměřuje na úlohy typu multiple-choice, u kterých žáci dosahovali velmi nízkých výsledků úspěšnosti. S takovýmito úlohami se žáci mohou setkávat v matematických soutěžích a výzkumech. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V první části jsou čtenáři seznámeni s aktuální situací týkající se matematických soutěží v českém prostředí, a vymezuje pojmy týkající se dané problematiky. Dále charakterizuje vybrané soutěže, kterých se žáci základních škol účastní, a podrobněji se zaměřuje na soutěž Matematický klokan. V empirické části je popsána metodologie výzkumu kvalitativního charakteru, jehož cílem bylo ověřit vliv zařazení učiva v předmětu matematika do školního vzdělávacího programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. V této části jsou zpracována a vyhodnocena dvě šetření, která probíhala v období školních let 2014/2015 a 2015/2016 na úplné základní škole. V šetření byla využita analýza rozboru úloh ze soutěže Matematický klokan, analýza učebnic, školního vzdělávacího programu a dalších školních dokumentů. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky, které byly využity při vyhodnocování úloh. Šetření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.