Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
French Institute in Prague - from its foundation till present
Fejková, Alžběta ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
bakalářské práce Název bakalářské práce: Francouzský institut v Praze - od historie po současnost Klíčová slova: česko-francouzské vztahy, institut, francouzský jazyk Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vývojem úlohy Francouzského institutu v Praze od jeho založení až po současnost. Práce mapuje historii česko-francouzských vztahů, které sahají až do XIV. století. V jednotlivých kapitolách je objasněn význam a role Institutu v kontextu československých dějin. Bakalářská práce vysvětluje, jak se změnila role Institutu od jeho založení a jaký význam hraje v dnešní době.
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
French Institute in Prague - from its foundation till present
Fejková, Alžběta ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
bakalářské práce Název bakalářské práce: Francouzský institut v Praze - od historie po současnost Klíčová slova: česko-francouzské vztahy, institut, francouzský jazyk Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vývojem úlohy Francouzského institutu v Praze od jeho založení až po současnost. Práce mapuje historii česko-francouzských vztahů, které sahají až do XIV. století. V jednotlivých kapitolách je objasněn význam a role Institutu v kontextu československých dějin. Bakalářská práce vysvětluje, jak se změnila role Institutu od jeho založení a jaký význam hraje v dnešní době.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.